Mikrokonference Médiáře: digitální strategie českých novin a časopisů

Jak chtějí čeští vydavatelé tisku vydělávat v mobilech a tabletech, jsme přiblížili v úterý 17. června v pražském kině Ponrepo.

Nad digitální podobou novin a časopisů se sejdeme v pražském kině Ponrepo. Foto: Profimedia.cz

Nad digitální podobou novin a časopisů se sejdeme v pražském kině Ponrepo. Foto: Profimedia.cz

O akci bylo lze číst i psát na Twitteru prostřednictvím hashtagu #digitisk.


Reportér Českého rozhlasu Marek Kuchařík přinesl na stanici Plus reportáž z akce.

Prohlédněte si fotoreportáž Martiny Votrubové.

S nabídkou pro mobily a tablety přišel už každý český vydavatel tisku, ne všichni ale mají jasno kudy dál. Jak budou vypadat noviny a časopisy v elektronické podobě?

  • Distribuovat přes digitální trafiku, nebo přes vlastní aplikaci?
  • Vytvářet různé aplikace, nebo jedno univerzální řešení?
  • Co na papíře, to v elektronické verzi? Má se lišit obsah a forma tištěného a digitálního vydání?
  • Kdy a jak vydávat pro mobily a tablety?
  • Jak si konzumenti oblíbili zvukové verze časopisů?
  • A důležitá věc: za čím půjdou inzerenti, na co uslyší? Chtějí inzerovat jinak? Mají platit za digitální mutace?

Jakou digitální strategii volí Mafra, Mladá fronta či třeba slovenský Ecopress? Díky čemu uspěla Kondice? Čemu může naučit Dotyk? Digitální trafika Publero? Co chystá se svými časopisy Burda? Economia s Respektem? A Forbes? A nový Reportér?

O tom byla řeč na další z populárních mikrokonferencí Médiáře - po placeném obsahuobrázkové síti Instagram jsme se zaměřili na digitální publikování dosud jen tištěných periodik.

Akce proběhla v kině Ponrepo v centru Prahy.

MIKROKONFERENCE NOVINY A ČASOPISY DIGITÁLNĚ

  • Kdy: úterý 17. 6., 9.30-12.00
  • Kde: Kino Ponrepo, Bartolomějská 11, Praha 1

Program (moderuje šéfredaktor Médiáře Ondřej Aust):

  1. Petr Bednář, ředitel divize Online, Mladá fronta
  2. přítomni budou také Petr ŠimůnekŠtěpán Horn z české redakce Forbesu, promluví o zkušenostech s digitálním prodejem byznysového měsíčníku a také o jeho audioverzi
  3. šéfredaktor Erik Tabery a koordinátor digitálních médií Michal Ischia přijdou za časopis Respekt říct, jak jede audioverze jim, a také jak se názorový týden rozprostřel od iPadu po Kindle
  4. Michal Hanák, šéfredaktor iDnes.cz, Mafra
  5. Vladimír MužíkIvan Hamšík, generální ředitel a ředitel digitálních médií, Ecopress
  6. Patricie Honslová, manažerka digitálních projektů Astrosatu - přijde představit hlavně úspěšný papírově-digitální titul Kondice, který nakonec koupil právě Astrosat
  7. šéfredaktor Chipu Josef Mika představí za Burda Digital novou publikační platformu, na níž po Chipu mají přejít postupně i další tituly Burdy
  8. Michal Klíma z Tablet Media se přijde podělit o zkušenosti z přípravy redakčního i inzertního obsahu pro tabletový týdeník Dotyk
  9. Petr Korytář z digitální trafiky Publero přiblíží, jaké návyky má při elektronickém čtení 120.000 jejích uživatelů.
  10. a Michal Musil, zástupce Roberta Čásenského, bývalého šéfa MF Dnes a teď nově vydavatele a šéfa vznikajícího časopisu Reportér, nastíní digitální cestu nového měsíčníku.

Mediálním partnerem akce byl tabletový týdeník DotykObčerstvení zajistil Ingredientista.