Třicátý ročník kreativní soutěže ADC Czech Creative Awards zná prvního majitele nové porcelánové hlavy. Prvním vyhlášeným oceněním letošní soutěže je speciální cena ADC YouTube Award, letos se uděluje vůbec poprvé, a to v rámci partnerství pořádajícího tuzemského Art Directors Clubu a českou pobočkou americké technologické společnosti Google.
Ocenění si odnese kampaň Martin Morejt s internetovým tvůrcem Martinem Mikyskou alias Mikýřem, která vznikla jako reakce řetězce Bageterie Boulevard na spot fastfoodu McDonald’s s Přemkem Forejtem. Pod kampaní je podepsána agentura Engine Room. Původně se video s Mikyskou objevilo na Instagramu bageterie. Na YouTube jako součást Mikyskova videa nasbíralo přes půl milionu zhlédnutí.
Vítěze vybrala porota, v níž za ADC zasedli Pavel Flégl a Roman Biath a za Google Marie Krátká, Petr Houzar a Peter Mižík.
Nejkreativnější počin byl vybrán na základě principů, jež posuzují, jak video pracuje s faktory, jako jsou získání pozornosti, branding, napojení na uživatele nebo výzva k akci. „Vítězné video skórovalo skutečně ve všech bodech, které jsou kritické pro úspěch na platformě YouTube,“ zdůvodňuje Krátká z Googlu. „Pro získání pozornosti je klíčových prvních pět vteřin a Bageterie skvěle pracuje se všemi elementy – představením příběhu, doprovodným voiceoverem, přirozeně umístěným brandingem v prostředí pobočky a výraznou grafikou značky. Pro navázání kontaktu a udržení pozornosti v průběhu celého videa jsou využity detailnější záběry, takzvané close-upy. Influencer známý pod přezdívkou Mikýř střídá tempo střihu a doplňuje příběh vtipnými glosami, které nás plynule dovádí až k závěru tohoto šedesátisekundového videa, kde opět není zapomenuto na jasně deklarovanou message a znovu výrazný branding. Celé video navíc vůbec nevyznívá jako reklama, vypadá autenticky a takový styl videí na YouTube funguje velmi dobře.“

Netflix zavádí poplatek za sdílení přístupu mimo domácnost, v Česku 79 Kč

Exnovináři žurnalistiku milují, přesto si odchod chválí

Mark BBDO hlásí za rok 14 nových lidí v týmu

Burda kupuje Extra Online Media, výrazně posílí na internetu
