Mikýř a Bageterie Boulevard získávají historicky první cenu ADC YouTube Award

Reakční video na konkurenční kampaň je prvním oceněným v letošní soutěži klubu ADC.

Bageterie Boulevard, Engine Room a Martin Mikyska dostali historicky první ADC YouTube Award. Foto: Barbora Reichová

Bageterie Boulevard, Engine Room a Martin Mikyska dostali historicky první ADC YouTube Award. Foto: Barbora Reichová

Třicátý ročník kreativní soutěže ADC Czech Creative Awards zná prvního majitele nové porcelánové hlavy. Prvním vyhlášeným oceněním letošní soutěže je speciální cena ADC YouTube Award, letos se uděluje vůbec poprvé, a to v rámci partnerství pořádajícího tuzemského Art Directors Clubu a českou pobočkou americké technologické společnosti Google.

Ocenění si odnese kampaň Martin Morejt s internetovým tvůrcem Martinem Mikyskou alias Mikýřem, která vznikla jako reakce řetězce Bageterie Boulevard na spot fastfoodu McDonald’s s Přemkem Forejtem. Pod kampaní je podepsána agentura Engine Room. Původně se video s Mikyskou objevilo na Instagramu bageterie. Na YouTube jako součást Mikyskova videa nasbíralo přes půl milionu zhlédnutí.

Vítěze vybrala porota, v níž za ADC zasedli Pavel FléglRoman Biath a za Google Marie Krátká, Petr HouzarPeter Mižík.

Nejkreativnější počin byl vybrán na základě principů, jež posuzují, jak video pracuje s faktory, jako jsou získání pozornosti, branding, napojení na uživatele nebo výzva k akci. „Vítězné video skórovalo skutečně ve všech bodech, které jsou kritické pro úspěch na platformě YouTube,“ zdůvodňuje Krátká z Googlu. „Pro získání pozornosti je klíčových prvních pět vteřin a Bageterie skvěle pracuje se všemi elementy – představením příběhu, doprovodným voiceoverem, přirozeně umístěným brandingem v prostředí pobočky a výraznou grafikou značky. Pro navázání kontaktu a udržení pozornosti v průběhu celého videa jsou využity detailnější záběry, takzvané close-upy. Influencer známý pod přezdívkou Mikýř střídá tempo střihu a doplňuje příběh vtipnými glosami, které nás plynule dovádí až k závěru tohoto šedesátisekundového videa, kde opět není zapomenuto na jasně deklarovanou message a znovu výrazný branding. Celé video navíc vůbec nevyznívá jako reklama, vypadá autenticky a takový styl videí na YouTube funguje velmi dobře.“