Mall.tv, internetová televize mediálního domu Czech News Center, a tvůrce originálních videí Martin Mikyska alias Mikýř ukončili spolupráci. „Rozhodli jsme se jít vlastní cestou,“ řekl za svůj tým protagonista populární Mikýřovy úžasné pouti internetem v podcastu Čestmíra Strakatého. „V Mall.tv jsme svým způsobem fungovali jako samostatná jednotka, neprobíhaly synergie ohledně toho, že bychom využívali lidi, kteří tam pracují na jiných věcech, a oni moc nevyužívali nás,“ předeslal. Náročné podle něj bylo také ustavit model fungování na dvou různých platformách, jako je Mall.tv a vedle toho YouTube, kde Mikýř svou show v různých formátech a na dvou různých kanálech už nějaký čas publikuje.
„Mikýř je skvělá obsahová věc, ale společný model fungování jsme nenašli,“ potvrdil ukončení spolupráce, které nastalo oficiálně ke konci loňského roku, šéfproducent Mall.tv Lukáš Záhoř ve vyjádření pro Médiář. „Usilovali jsme o to, aby fungovala určitá frekvence vydávání epizod, aby tam byla dlouhodobá vize, abychom ho přesvědčili vydat se i za hranice. V tom mohl být náš producentský vklad, ale nenašli jsme na tom shodu. Pod naším labelem tak Mikýřova úžasná pouť internetem už vycházet nebude, bude samostatná. Každopádně rozcházíme se v dobrém.“
Mall.tv tak přišla o svou hlavní tvář, Mikýře vedení vydavatelství Czech News Center v minulosti opakovaně zmiňovalo jako tahák internetové videotéky. Zároveň mu tradiční mediální dům poskytoval zázemí i propagaci. „Spoustu věcí do mě investovali,“ řekl Mikyska v rozhovoru se Strakatým. „Byl to přátelský rozchod, jsme kamarádi,“ ujistil.
Mikyska s týmem teď na YouTube provozuje dva kanály Mikýřova úžasná pouť internetem a Tohle není MÚPI. První má 287.000 odběratelů, druhý přes 47.000. Hlavní kanál nabízí i placené členství, ve třech úrovních, za 29,90, 149,90 a 249,90 Kč. Předplatitelé za peníze získávají přístup k nové sérii rozhovorů MÚPI Talk, videa bez reklam či slevy na merchandising.
Czech News Center produkuje vlastní video prostřednictvím sesterské firmy Czech Video Center z téže skupiny Czech Media Invest kolem Daniela Křetínského. Pro svůj label Mall.tv dál Czech Video Center vytváří původní série jako Události Luďka Staňka nebo ty s Adamem Gebrianem, Jiřím Padevětem nebo Veronikou Šmehlíkovou alias Koko, pro jejich distribuci používá i platformy YouTube a Stream.cz. Většinu videa nicméně už dnes Czech Video Center vyrábí na zakázku – pro olympioniky, pro karlovarský filmový festival, pro klasické televize. Vznikly tak projekty Czech Team TV, KVIFF TV nebo série BeerMaster Česko o malých pivovarech a řemeslných pivech pro Novu Action a Luděk Staněk se zlobí pro Primu Cool. Zároveň Mall.tv. s loňskem ukončila nabídku vlastního předplatného a vývoj svých mobilních aplikací pro mobily a chytré televizory.