Poté, co za budoucí největší hybatele českých médií označil Jaromíra Soukupa a Andreje Babiše, přidal ekonomický publicista Miroslav Motejlek k majetným lidem s chutí expandovat v mediální oblasti Františka Savova, majitele vydavatelství Mladá fronta (vydává tituly E15, Euro, Profit či medicínské časopisy).
Míní přitom, že Savov se zaměří na konkurenční, německou skupinou RBVG vlastněný mediální dům Mafra, s nímž se v minulosti soudil o klíčovou značku Mladá fronta. „Jeho target je Mafra,“ prohlásil Motejlek na dnešním Netclubu v pražské Galerii Louvre. Podle šéfa Motejlek.com by mohl vydavatel ekonomického listu E15 rozjet další deník: „Myslím, že k tomu dříve či později dojde.“
Motejlek opět zkritizoval tradiční mediální domy. „Neumím si představit, že by obsah zpoplatnila Mafra. V katastrofální situaci jsou Hospodářské noviny. Po odchodu Zuzany Kubátové je myslím jejich kompetence na nule. V každém druhém článku je faktická chyba. Třeba včera, že František Savov koupil vydavatelství Mladá fronta v roce 2011. Nebo že EPH má majetkovou strukturu 40:40:20 - to se změnilo před rokem, rokem a půl.“
Díky příchodu Kubátové do deníku Insider se má podle Motejlka šanci změnit placený deník, vydávaný společností Centrum Holdings: „Změní se od policejní svodky do faktického informování o byznysu.“
„V zásadě si myslím, že lepší novinářky jsou ženy a děvčata,“ řekl také Motejlek. Míní, že ženy v žurnalistice bývají sice zpočátku méně informované, mají ale nasazení, drajv, chtějí něco dokázat a nejsou limitované strachem o místo, o pozici. „U chlapů je vidět, jak si honíme ega. Třeba vůbec nečtu komentáře, mnohdy mi stačí titulek a je to k smíchu.“
Výhrady měl vydavatel Motejlek.com ke struktuře a vedení velkých mediálních firem: „V představenstvu sedí několik lidí za 400, 500 tisíc a jejich hodnota pro firmu je nulová. Skutečná hodnota sedí v redakcích a ti lidé berou 40, 50 tisíc. To se musí změnit. Kdyby se prostředky přesunuly z neproduktivní části a byl by podíl na zisku, i novináři by nelítali po trhu a nekoketovali s nabídkami odjinud.“
Sám Motejlek si, jak řekl, hleděl hlavně exkluzivního obsahu, žádnou speciální strategii při spouštění svého webu v říjnu 2008 neměl. „Mám zřetelnou cílovou skupinu a nové skupiny rostou,“ říká teď. Od února 2012 zaměstnává svého bývalého kolegu z vydavatelství Mediacop Petra Skočdopole. Nečekaně silnou skupinou předplatitelů jsou advokátní kanceláře, jednou z nejvíc rostoucích skupin pak studenti.
„Mám řadu studentů vysokých škol, kteří si to platí. Vidím tah mezi moravskými a slovenskými studenty. Pražští studenti mají pocit, že z titulu, že jsou studenti, mají mít předplatné zadarmo. Mohou ho mít protislužbou - jeden mi za to pro účely článku vytipoval 80 firem k převzetí, další mi dal dohromady Facebook.“
Prvním rokem, kdy se výrazně projevilo zpoplatnění, bylo období 2011 - předloni firma Motejlek.com, spoluvlastněná ze 34 % někdejším zakladatelem Centrum.cz Ondřejem Tomkem, skončila s čistým ziskem 2,8 milionu Kč, při výkonech 3,3 miliony. „Loňské fakturace byly kolem 5 a půl milionu, myslím, že zisk před zdaněním bude určitě bude přes 3 miliony,“ řekl začátkem ledna Českému rozhlasu.
Motejlek je od dob svého působení v ekonomické rubrice Týdne známý sestavováním žebříčku nejbohatších Čechů. Ten si prý chrání před mainstreamovými konkurenty. „Odmítl jsem předplatné některým mediálním domům, počínaje Forbesem, Ringierem, taky PR agenturám, protože vím, že by to bylo předmětem častých zkomolenin,“ prohlásil.
Neměří se nástroji obvyklými pro nezpoplatněné weby. „Citovanost je umělá věc, která nemá žádnou hodnotu. Pošlete zprávu do ČTK a když to převezme, převezmou to všichni. To je princip citovanosti v Česku. Proto ji nesleduju,“ tvrdí Miroslav Motejlek.