Franšízové pobočky americké digitální agentury ReachLocal v Česku a okolních zemích končí. „Ačkoli jsme udělali vše, co bylo v našich silách, nenalezli jsme žádného investora, který by mohl vložit další prostředky, a proto se ředitelé a akcionáři rozhodli ukončit podnikání v každé z příslušných zemí a z důvodu platební neschopnosti prohlásit na společnost konkurs,“ uvádí v dopise z pondělí 27. října, který má Médiář k dispozici, Jitka Svobodová, jednatelka firmy ReachLocal Czech Republic Franchise. Tato firma v Česku aktivity ReachLocal zastřešovala.
„Prodejní personál by měl ukončit veškerou obchodní činnost a neměli bychom již odpovídat na telefony,“ píše jednatelka. „Zaměstnanci by se měli připravit, že společnost nemá finanční prostředky na mzdové platby. Účetnictví by mělo být zachováno a všechny platby pozastaveny v každé zemi,“ končí dopis.
Jediným akcionářem firmy ReachLocal Czech Republic Franchise je společnost OxataSMB se sídlem v Nizozemsku, vlastněná investičním fondem Garvest. Ten na český trh značku ReachLocal uváděl před dvěma lety.
V té době tu fond - od ledna 2011 - vlastnil také agentury zaměřené na digitální marketing Ataxo a H1.cz. „Hájedničku“ loni prodal komunikační skupině GroupM, součásti nadnárodní sítě WPP. Technologickou divizi Ataxa, provozující službu Social Insider, letos prodal firmě Socialbakers (na Social Insider nyní směřují adresy ataxo.cz i ataxo.com).
Ani web reachlocal.cz už nefunguje. „This site is no longer available. ReachLocal Czech, ReachLocal Poland, ReachLocal Russia, and ReachLocal Slovakia were independent franchises owned and operated by OxataSMB B.V. or its affiliates (Oxata). If you are an Oxata customer, please contact Oxata directly,“ stojí na něm pouze; v záhlaví stránky se uvádí, že evropské franšízy nejsou dostupné. ReachLocal nejdřív v létě 2012 spouštěl prodej na Slovensku, v srpnu v Polsku, v říjnu pak v Česku, následovat mělo Rusko a Maďarsko.
ReachLocal nabízel nástroje k péči o PPC reklamu, bannery, monitorování sociálních sítí a reputace, online marketingovou analýzu a asistovaný chat. Klientům Ataxa dával na výběr, zda zůstanou u původního kontraktora, nebo přejdou pod novou značku ReachLocal. Peter Wiedemann, který zároveň šéfoval Ataxu, v létě 2012 prohlašoval, že Ataxo a ReachLocal „vytvoří hlavní online marketingovou společnost pro malé a střední podniky v regionu“.

Vznikla agentura BF Company, založili ji bývalí manažeři Zootu

Livesport začne oficiálně měřit návštěvnost, reklamu bude prodávat Arbomedia

Burda kupuje Extra Online Media, výrazně posílí na internetu

Rádio Zet se změní na Radio Prostor, Echo Media přidá podcasty
