Televize Prima změnila svůj bulvární web Prima Style na Lajk.cz, se zaměřením na youtuberskou scénu. Rebranding následuje poté, co na Prima Style v návštěvnosti vedly už ne celebrity, ale právě youtubeři. Nový web následuje zahraniční 9gag či Ladbible, cílí na mladé, řídí ho Milan Rozšafný.

Místo zrušené Symblaze je tu Friendly Digital

Mondelez, Google nebo Marionnaud jsou značky, s nimiž začíná svou existenci nová firma Barbory Wagnerové a Petra Bíny Friendly, „pohrobek“ digitální agentury Symblaze.

Barbora Wagnerová, většinová majitelka agentury Friendly

Barbora Wagnerová, většinová majitelka agentury Friendly

Po třinácti letech přestala na českém trhu působit pobočka americké digitální agentury Symblaze. Stalo se tak k 31. březnu. Od 1. dubna její dosavadní klienty Mondelez, Bel Sýry, Google nebo Marionnaud obsluhuje nová agentura Friendly Digital. Tu spoluzaložili bývalí manažeři české pobočky Symblaze, a sice ředitelka Barbora Wagnerová a kreativní ředitel Petr Bína. Podle Wagnerové přestoupila do Friendly také většina týmu accountů a kreativního oddělení bývalé Symblaze.

„Myšlenka založit Friendly vyplynula z rozhodnutí amerických majitelů agentury Symblaze, kteří se po třinácti letech rozhodli ukončit aktivity na českém trhu a nadále se věnovat výhradně byznysu v USA. My jsme si řekli, že by byla škoda rozpustit dobře poskládaný tým a odejít od rozdělané práce, a tak jsme to s Petrem vzali na sebe a za běhu založili novou agenturu, kam jsme pozvali i další klíčové zaměstnance Symblaze,“ napsala Médiáři Wagnerová.

Friendly tak podle ní začíná s menším, ale zkušeným týmem. „Už teď spolupracujeme i s partnerskými agenturami a externisty a naším dlouhodobým cílem je nabízet klientům multikanálové kampaně s důrazem na digitál, sociální média a influencer marketing. Zároveň si zakládáme na takřka rodinné atmosféře uvnitř agentury. Klienti tenhle ‚friendly‘ servis oceňovali už v dobách Symblaze,“ tvrdí Wagnerová, podle níž se podařilo zajistit klientům „bezstarostný přechod“ pod nový subjekt.

Jak se Symblaze v poslední době v Česku dařilo, nelze z oficiálních listin vysledovat, do obchodního rejstříku založila naposledy účetní závěrku z roku 2005. Před deseti lety dokázala vygenerovat obrat 36 milionů Kč (a skončit přitom v pársettisícovém mínusu), rok předtím utržila 27 milionů (a zisk činil kolem 3 milionů).

Nová agentura Friendly Digital vznikla už před dvěma měsíci, v únoru, jako společnost s ručením omezeným Friendly, jejímiž spoluvlastníky jsou právě Wagnerová (60 %) s Bínou (40 %). Oficiálně funguje od 1. dubna. „Momentálně připravujeme web, prezentaci na Facebooku a další agenturní výstupy. Zatím jsme spustili pouze instagramový profil @friendly_cz, který považujeme ze lehce neformální,“ dodává Wagnerová, podle níž byl přechod pod novou identitu přece jen hektický, vznikal zároveň s každodenní péčí o klienty.

Friendly Digital se také už začala hlásit do prvních tendrů. Uchází se například o práci pro značku ciderů Strongbow pivovarské skupiny Heineken.

Obrazem: jak postupně vzniká nová agentura