Český výrobce müsli Mixit uvedl začátkem týdne novou kategorii produktů - práškové drinky. Dostupné jsou ve třech příchutích, kterými jsou kakao, lyofilizovaný banán a jahoda nebo jen banán. Prodává se po pěti pytlících za 209 Kč, přičemž ke konzumaci se směs smíchá s 250 ml mléka nebo vody. Dostupná je i degustační sada, kde je od každé příchuti jeden pytlík a navíc také shaker, což celé dohromady stojí 199 Kč. Pořídit se práškové nápoje dají na e-shopu firmy. Drinky obsahují od 42 do 50 % proteinového koncentrátu a vlákninu.
Pražský Mixit od začátku roku přišel i s dalšími inovacemi, začátkem dubna představil svůj první automat - Mixitomat, který umístil do centrály firmy Seznam. Počítá se s rozšířením konceptu, do roka by jich mělo být sto, a to hlavně ve školách, nemocnicích, ale i v dalších kancelářských budovách. Od května Mixit také provozuje nový věrnostní program pro stálé zákazníky Mixit Klub.
Mana investuje do zvětšení objemu výroby
Český trh s nutričními drinky, ať už v prášku, nebo v hotově ready to drink podobě se v poslední době rozrůstá. Úkolem takové stravy je ušetřit konzumentům čas, proto prášek stačí obvykle smíchat s vodou, zároveň však výrobci deklarují jeho akurátní nutriční hodnoty, které mají vydat v případě jednoho drinku za jedno jídlo. V minulém týdnu začal v Česku prodávat rakouský start-up své hotové nápoje Saturo, letos v lednu začala skrze e-shop nabízet práškový nutriční nápoj česká firma Real Food. Že se prodejci trefují na správnou notu ukazují například hospodářské výsledky dalšího českého výrobce práškové i tekuté nutriční stravy Mana, kterému loni dvojnásobně narostl obrat na 87 milionů Kč, letos přitom očekává opět dvojnásobný výsledek.
Nápoj Mana vyrábí v Uhříněvsi u Prahy firma Heaven Labs, kterou založil v roce 2014 a dodnes vlastní Jakub Krejčík s kamarády. Dnes svůj produkt vyváží do Evropy, loni založil pobočku v Německu, ze které obsluhuje tamní trh, ale i Rakousko a Švýcarsko. Vyšší prodeje jsou podle Krejčíka i ve skandinávských státech. Z celkové produkce Heaven Labs jde asi 35 % na export. V letošním roce investovala Heaven Labs do nákupu nového výrobního stroje na Manu, který by měl zdesetinásobit výrobu. Ta se momentálně pohybuje na 300.000 jídlech v prášku měsíčně.
V Česku se Mana prodává skrze vlastní e-shop, Alzu nebo Amazon, v ready to drink podobě je od letoška také v síti Globus a trafikách Relay. „Jsme teď v takové fázi, kdy je možné úplně všechno. Firma už nemůže fungovat jako menší organizace, musí se přerodit v něco většího, takže obsazujeme i vyšší manažerské a vedoucí pozice, hledáme lidi. Zároveň vyvíjíme další produkty, pracujeme třeba na tyčince,“ uvedl Krejčík.
Nevyloučil možnost vstupu investora do své firmy, zároveň uvedl, že má Mana nachystané vše potřebné pro vstup na americký trh. „Máme z toho ale respekt, jakým způsobem a kdy tam vstoupíme, je zatím otevřené,“ sdělil majitel uhříněveské firmy. Podle Zuzany Krejčíkové, manželky majitele, která se na vedení podílí, se chce Mana dostat v již namíchané podobě i na letiště, kde nevyloučila možnost uvedení příchutí, například kávové.

Jakub Zelenka a Apolena Rychlíková chystají novou mediální platformu
