
Tomáš Mrkvička. Foto: Vojtěch Resler
Zpráva, že strategy planner Tomáš Mrkvička změnil působiště, některé zmátla. Tomášové Mrkvičkové jsou totiž v tuzemské marketingové branži dva, a oba jsou seniorní strategičtí plánovači. A zatímco jeden Tomáš Mrkvička čerstvě vyměnil VMLY&R za Publicis, druhý nepřešel nikam.
„Skoro deset let jsem stratég na volné noze a určitě na tom nehodlám nic měnit,“ říká s úsměvem mladší Tomáš Mrkvička, který v minulosti působil 10 let v agentuře Ogilvy jako kreativec a posléze head of planning. „Dřív to bylo relativně snadné, jeden Mrkvička byl ‚ten z Ogilvy‘ a druhý ‚ten z Youngu‘, teď se to bude asi plést trochu víc,“ míní. A nejspíš bude, protože nad některými značkami se v Publicisu potkávají.
Tomáš Mrkvička nyní jako freelancer pracuje napřímo nebo přes agentury pro řadu velkých značek. Od začátku byl v týmu Air Bank, kde pomáhal na svět známé kampani s hodným a zlým bankéřem. S brandem a komunikací pomáhá značkám T-Mobile, E.On, Pilsner Urquell, Microsoft či brandům z portfolia Sanofi. Dlouhodobě působí také jako strategický poradce Pirátské strany, dělal pro ni mimo jiné kampaň do Evropského parlamentu.
Vedle toho pracuje na značkách a kampaních s lokálními i mezinárodními startupy a menšími klienty prostřednictvím menších agentur a kreativních shopů, například Somebody & Somebody nebo Made by Soulmates. Má také blízko k výzkumné agentuře Behavio, s níž sdílí kancelář v Holešovicích. Též řadu let vede kurz reklamní kreativity na Fakultě sociálních věd UK.

Jakub Zelenka a Apolena Rychlíková chystají novou mediální platformu
