Firma Coolcoco, která prodává výrobky Mladý kokos, chce na investiční crowdfundingové platformě Fundlift získat finanční prostředky pro další růst. Aktuálně si skrze web říká o investici výměnou za podíl v objemu 5 milionů Kč. Celkový podíl, který Coolcoco nabízí, je 16,4 %. Investici chce následně Coolcoco použít na financování zásob a expanzi do zahraničí vlastní distribucí, vlastním brandingem i franšízovým konceptem.
„V prvním kroku chceme zreplikovat náš byznys model na Slovensku a v průběhu příštího roku v německy mluvících zemích a Skandinávii,“ uvedl pro Retailek Filip Říha, jeden z majitelů Mladého kokosu, a pokračuje: „Při privátním brandingu vznikají obrovské objednávky, které si vyžadují mít dostatečnou výrobní kapacitu (investujeme do strojů), surovin (skladových zásob) a balících materiálů vyrobených ve velkém množství předem. A protože úplně na začátku je třeba zakázky vůbec získat, plánujeme na příští rok účast na jednom či více velkých mezinárodních potravinářských veletrzích, což je také podstatná investice.“
Co se týká poskytování franšízy, podle Říhy jsou schopni koncept Mladého kokosu (tedy produktové portfolio, e-shop, marketingové a provozní zkušenosti, eventy) spojit s jedním národním partnerem v různých evropských zemích. „Náš partner bude plně zaštiťovat distribuci a marketing naší značky. Značka to bude nová, mezinárodně pojmenovaná. Evidujeme už několik zájemců ze Slovenska, příští rok začneme jednat i se zájemci z dalších evropských zemí,“ zakončil Říha.
Firma byla založená na konci března roku 2014, podíl v ní aktuálně vlastní Ondřej Prvý (24,94 %), Barbora Nálepová (24,97 %), Daniel Donath (25,09 %) a Filip Říha (24, 97 %). Říha je kromě toho také zakladatelem projektu Freshbedýnky, který nedávno přešel pod skupinu Sklizeno Foods. Firma Coolcoco měla loni obrat 4,5 milionu Kč, letos ke konci září 2017 to už bylo 5,1 milionu Kč. Ke konci letošního roku Říha předpokládá obrat 7,5 milionu Kč.
Kromě samotných kokosů prodává Mladý kokos také kokosovou dužinu a výrobky z ní, kokosovou alternativu Nutelly, kokosovou vodu a energy drinky, kokosové mléko, oleje, másla, detoxikační nebo party balíčky ve spolupráci s vodkou Finlandia. Prodejním kanálem je vlastní e-shop na stránkách Mladého kokosu, maloobchodní i velkoobchodní prodejny, síť Sklizeno, Countrylife, Jatomi Fitness, lékárnách Dr. Max nebo ve zmíněných Freshbedýnkách.
„Proto příští rok upřednostňujeme seznamování zákazníků a potenciálních zákazníků s naším portfoliem včetně kokosového detoxu, který teď již nabírá na popularitě. S čímž souvisí rozšiřování naší distribuční sítě - abychom na výše zmíněnou otázku ‚kde si to můžu koupit‘ měli stovky odpovědí. Samozřejmě několik produktových novinek chystáme, a to zejména produkty, po kterých již teď evidujeme velkou poptávku,“ doplnil Říha.
„Po delší době na Fundliftu nabízíme podílovou investici. Vzhledem k růstu spotřeby kokosových produktů zejména v Evropě věřím, že se projektu podaří udržet ambiciózní tempo růstu v nejbližších letech. Za hlavní finanční přínos investice považuji možnost zhodnotit získaný podíl v případě exitu společnosti, čemuž jsou její majitelé v budoucnu otevření,“ uvedl za Fundlift Radek Musil, který jej řídí.
Kromě Mladého kokosu tentýž produkt v Česku nabízí třeba firma Titbit, která dodává kokosy do Teska nebo do Billy, kokosové produkty má také firma Pure Coco.