Novým mluvčím čínské technologické firmy Huawei v Česku je od května Jiří Janeček, který dosud působil v PR oddělení tuzemské divize mobilního operátora T-Mobile. Bude mít na starosti vztahy s médii, externí a krizovou komunikaci a řízení agenturních služeb. Pozici mluvčího Huawei dočasně zastával ředitel korporátní komunikace Pavel Košek.
Firma od začátku roku také rozšířila portfolio svých aktivit v projektech společenské odpovědnosti, manažerkou CSR je Dina Mašínová.
Janeček během své dvacetileté kariéry kromě T-Mobilu působil mimo jiné jako tiskový mluvčí společnosti Samsung Electronics Czech and Slovak. Tutéž pozici zastával i ve finanční skupině Wüstenrot. Má za sebou i několikaletou novinářskou zkušenost, kterou započal během studií na Fakultě mezinárodních vztahů na Vysoké škole ekonomické v Praze, kde se věnoval ekonomické žurnalistice, mezinárodní politice a diplomacii.
Huawei je výrobcem infrastruktury informačních a komunikačních technologií a chytrých zařízení. Nabízí integrovaná řešení ve čtyřech klíčových oblastech, kterými jsou telekomunikační sítě včetně mobilní technologie 5G, výpočetní technika, chytrá zařízení a cloudové služby. Technologie Huawei používají všichni tuzemští mobilní operátoři.
Společnost dřív patřila mezi největší prodejce chytrých telefonů na světě, nyní se však na zahraničních trzích potýká s problémy kvůli americkým sankcím. Je také největším výrobce zařízení pro telekomunikační sítě.
USA tvrdí, že Huawei představuje bezpečnostní riziko a že může tuto firmu využívat čínská vláda ke špionáži. To ale firma dlouhodobě odmítá. Kvůli sankcím nemá Huawei přístup k důležitým technologiím amerického původu a také k čipům vyvinutým či vyráběným s využitím amerických technologií. Zatím se přitom neobjevují známky toho, že by se nová americká vláda chystala sankce zavedené předchozí vládou zrušit. Huawei proto klade větší důraz na prodej v Číně a více se zaměřila na další aktivity, jako jsou technologie pro elektrické a autonomní vozy, průmyslové sítě, zdravotnictví či cloudové služby.

AMI Digital Index 2023: Češi tráví na sítích míň času než loni. Prudce přibývá dlouhých videí

SPM Media konsoliduje svá mediální aktiva, jedná i o Hrotu
