Mluvčími roku jsou Hrubý a Rendlová, oceněni též PPF a Petr Kellner in memoriam

Filip Hrubý, Kateřina Rendlová a PR tým firmy Škoda Auto získali výroční ceny Mluvčí roku.

Oborové ocenění Mluvčí roku zná své letošní vítěze. Profesní organizace PR Klub, která výroční cenu tradičně pořádá, vyhlásila na slavnostním galavečeru ve středu 1. prosince v pražském hotelu Four Seasons vítěze ve třech tradičních kategoriích a jedné mimořádné.

Nejlepším mluvčím soukromého sektoru je Filip Hrubý, vedoucí externí komunikace České spořitelny. Druhé místo obsadila Jana Pokorná, manažerka týmu externí komunikace a tisková mluvčí Air Bank a Zonky. Třetí byla Kateřina Pavlíková, čerstvá tisková mluvčí CK Čedok, která získala uznání za externí komunikaci Letiště Praha, kde působila předtím.

Filip Hrubý. Foto: Tomáš Nosil

Filip Hrubý. Foto: Tomáš Nosil

Nejlepší mluvčí veřejného a neziskového sektoru se stala Kateřina Rendlová, vedoucí odboru komunikace a vnějších vztahů Policejního prezidia. Na stříbrné příčce se umístila Lucie Dosedělová, tisková mluvčí Zoo Praha. Bronz si odnesl Miroslav Čepický, ředitel komunikace v Nadaci rodiny Vlčkových.

Kateřina Rendlová. Foto: Tomáš Nosil

Kateřina Rendlová. Foto: Tomáš Nosil

Titul PR tým roku převzal tým podnikové komunikace společnosti Škoda Auto. Druhá se umístila Česká spořitelna, třetí byla Air Bank.

Komunikační tým Škoda Auto. Foto: Tomáš Nosil

Komunikační tým Škoda Auto. Foto: Tomáš Nosil

Ocenění za kreativní přístup ke komunikaci v době pandemie porota udělila skupině PPF a jejímu zakladateli Petru Kellnerovi in memoriam, za aktivní pomoc v době pandemie, a to například v podobě dodávky zdravotnických pomůcek či poskytnutí haly O2 Universum pro vybudování Národního očkovacího centra.  

Profesní cena oceňuje od roku 2003 ty nejlepší mluvčí, ředitele a manažery komunikace a vnějších vztahů a už třetím rokem i komunikační týmy. Jejím posláním je ukázat profesionální a etický přístup v rámci oboru.

„Reputace kterékoli organizace je hodnotou, která je mimořádně citlivá na profesionální komunikaci, budování vztahů a porozumění s cílovými skupinami. Oborové ocenění Mluvčí roku je tak prostředkem, jak ukázat ty nejlepší příklady takové dlouhodobé, kvalitní a efektivní práce,“ říká Pavel Vlček, předseda Výkonného výboru PR Klubu. „V porotě také rezonovalo úsilí organizací, které úspěšně zvládly složitou dobu pandemie, a získaly tak nominaci na ocenění ve více kategoriích současně,“ dodává.

Ocenění byli vybráni z celkového počtu 114 nominací od řad novinářů a expertů v oboru komunikace a PR. Nominace hodnotila porota složená z šéfredaktorů a seniorních redaktorů nejvýznamnějších médií a také zkušených odborníků na PR a komunikaci.

Co o oceněných řekli jejich šéfové

Vítěze jednotlivých kategorií během galavečera ocenil také jejich vrcholový management. „Filip Hrubý je moje opora, komunikační mozek a ozvučná deska. Bez něj a celého týmu komunikace by Spořka byla skvělým produktem, ale jen těžko vynikajícím brandem. U Filipa kromě jeho dostupnosti 24/7 velmi oceňuji jeho klid, nadhled, smysl pro humor a sportovního ducha. Našel jsem v něm parťáka pro chvíle pomíjivé slávy i krizové situace,“ oceňuje svého Mluvčího roku 2021 soukromého sektoru a současně stříbrný PR tým roku generální ředitel České spořitelny Tomáš Salomon.

Podle šéfa české policie jsou největší předností Mluvčí roku v kategorii veřejné správy a neziskového sektoru Kateřiny Rendlové především jak její znalost krizové komunikace a schopnost dobře odhadnout situaci, tak také její lidské a morální kvality. „Jednoznačně nejtěžší bylo v posledním roce komunikovat vládní opatření, která byla už při svém vzniku právně zpochybňována a policie je měla vymáhat. Kateřině se to vždy povedlo zvládnout a vysvětlit, a nejen za to jí patří mé díky a gratulace k zaslouženému ocenění,“ říká policejní prezident Jan Švejdar.

Titul PR tým roku 2021 porota udělila týmu podnikové komunikace automobilky Škoda Auto. Gratulantem při přebírání tohoto ocenění byl člen nejvyššího vedení automobilky a bývalý místopředseda vlády pro ekonomiku Martin Jahn. „Největší komunikační výzvou byla pro Škodu pandemie koronaviru a také s ní spojený nedostatek čipů v automobilovém průmyslu. V externí komunikaci byl velký tlak zejména na rychlost krizové komunikace při zastavování výroby,“ říká Jahn, člen představenstva společnosti Škoda Auto zodpovědný za oblast prodeje a marketingu. „Zároveň s tím nedílně souvisela i interní komunikace. Hlavním cílem bylo udržet všechny zaměstnance informované, kdy a jak mají přijít při různých lockdownech a zrušených směnách do práce. Na druhou stranu jsme si díky tomu osahali a vyzkoušeli nové způsoby komunikace, které se následně staly standardem.“

Pusťte si záznam slavnostního vyhlášení

Sdílejte