Oborové ocenění Mluvčí roku zná své letošní vítěze. Profesní organizace PR Klub, která výroční cenu tradičně pořádá, vyhlásila na slavnostním galavečeru ve středu 1. prosince v pražském hotelu Four Seasons vítěze ve třech tradičních kategoriích a jedné mimořádné.
Nejlepším mluvčím soukromého sektoru je Filip Hrubý, vedoucí externí komunikace České spořitelny. Druhé místo obsadila Jana Pokorná, manažerka týmu externí komunikace a tisková mluvčí Air Bank a Zonky. Třetí byla Kateřina Pavlíková, čerstvá tisková mluvčí CK Čedok, která získala uznání za externí komunikaci Letiště Praha, kde působila předtím.

Filip Hrubý. Foto: Tomáš Nosil
Nejlepší mluvčí veřejného a neziskového sektoru se stala Kateřina Rendlová, vedoucí odboru komunikace a vnějších vztahů Policejního prezidia. Na stříbrné příčce se umístila Lucie Dosedělová, tisková mluvčí Zoo Praha. Bronz si odnesl Miroslav Čepický, ředitel komunikace v Nadaci rodiny Vlčkových.

Kateřina Rendlová. Foto: Tomáš Nosil
Titul PR tým roku převzal tým podnikové komunikace společnosti Škoda Auto. Druhá se umístila Česká spořitelna, třetí byla Air Bank.

Komunikační tým Škoda Auto. Foto: Tomáš Nosil
Ocenění za kreativní přístup ke komunikaci v době pandemie porota udělila skupině PPF a jejímu zakladateli Petru Kellnerovi in memoriam, za aktivní pomoc v době pandemie, a to například v podobě dodávky zdravotnických pomůcek či poskytnutí haly O2 Universum pro vybudování Národního očkovacího centra.
Profesní cena oceňuje od roku 2003 ty nejlepší mluvčí, ředitele a manažery komunikace a vnějších vztahů a už třetím rokem i komunikační týmy. Jejím posláním je ukázat profesionální a etický přístup v rámci oboru.
„Reputace kterékoli organizace je hodnotou, která je mimořádně citlivá na profesionální komunikaci, budování vztahů a porozumění s cílovými skupinami. Oborové ocenění Mluvčí roku je tak prostředkem, jak ukázat ty nejlepší příklady takové dlouhodobé, kvalitní a efektivní práce,“ říká Pavel Vlček, předseda Výkonného výboru PR Klubu. „V porotě také rezonovalo úsilí organizací, které úspěšně zvládly složitou dobu pandemie, a získaly tak nominaci na ocenění ve více kategoriích současně,“ dodává.
Ocenění byli vybráni z celkového počtu 114 nominací od řad novinářů a expertů v oboru komunikace a PR. Nominace hodnotila porota složená z šéfredaktorů a seniorních redaktorů nejvýznamnějších médií a také zkušených odborníků na PR a komunikaci.
Co o oceněných řekli jejich šéfové
Vítěze jednotlivých kategorií během galavečera ocenil také jejich vrcholový management. „Filip Hrubý je moje opora, komunikační mozek a ozvučná deska. Bez něj a celého týmu komunikace by Spořka byla skvělým produktem, ale jen těžko vynikajícím brandem. U Filipa kromě jeho dostupnosti 24/7 velmi oceňuji jeho klid, nadhled, smysl pro humor a sportovního ducha. Našel jsem v něm parťáka pro chvíle pomíjivé slávy i krizové situace,“ oceňuje svého Mluvčího roku 2021 soukromého sektoru a současně stříbrný PR tým roku generální ředitel České spořitelny Tomáš Salomon.
Podle šéfa české policie jsou největší předností Mluvčí roku v kategorii veřejné správy a neziskového sektoru Kateřiny Rendlové především jak její znalost krizové komunikace a schopnost dobře odhadnout situaci, tak také její lidské a morální kvality. „Jednoznačně nejtěžší bylo v posledním roce komunikovat vládní opatření, která byla už při svém vzniku právně zpochybňována a policie je měla vymáhat. Kateřině se to vždy povedlo zvládnout a vysvětlit, a nejen za to jí patří mé díky a gratulace k zaslouženému ocenění,“ říká policejní prezident Jan Švejdar.
Titul PR tým roku 2021 porota udělila týmu podnikové komunikace automobilky Škoda Auto. Gratulantem při přebírání tohoto ocenění byl člen nejvyššího vedení automobilky a bývalý místopředseda vlády pro ekonomiku Martin Jahn. „Největší komunikační výzvou byla pro Škodu pandemie koronaviru a také s ní spojený nedostatek čipů v automobilovém průmyslu. V externí komunikaci byl velký tlak zejména na rychlost krizové komunikace při zastavování výroby,“ říká Jahn, člen představenstva společnosti Škoda Auto zodpovědný za oblast prodeje a marketingu. „Zároveň s tím nedílně souvisela i interní komunikace. Hlavním cílem bylo udržet všechny zaměstnance informované, kdy a jak mají přijít při různých lockdownech a zrušených směnách do práce. Na druhou stranu jsme si díky tomu osahali a vyzkoušeli nové způsoby komunikace, které se následně staly standardem.“
Pusťte si záznam slavnostního vyhlášení

Prezident Pavel uvedl vlastní podcast Podhradí, otázky pokládá Michal Půr

Šéf TV Nova Daniel Grunt: „Není reálné, aby vznikl Czechflix. Může jím být Voyo“

Tištěný časopis Moje psychologie se po půl roce vrací

Economia představuje webový Centrum Výběr
