Mobilní aplikaci pro iRozhlas.cz vyvine Futured

Aplikace pro dva miliony čtenářů zpravodajského webu má být k dispozici letos na podzim.

Zpravodajskou aplikaci pro Český rozhlas vytvoří Futured

Zpravodajskou aplikaci pro Český rozhlas vytvoří Futured

Česká technologická firma Futured vyhrála tendr Českého rozhlasu a stala se dodavatelem chystané mobilní aplikace iRozhlas.cz, pro stejnojmenný zpravodajský web veřejnoprávního rádia. Vzniknout má aplikace, která čtenářům a posluchačům doručí obsah rychle přímo do jejich chytrých telefonů, mimo jiné na základě personalizace a podle vlastních preferencí, s přehrávačem zvuků a s možností prohlížení offline. K dispozici má být letos na podzim. Zpravodajský web Českého rozhlasu už nyní registruje 75 % přístupů právě z mobilu.

„Od startu iRozhlasu v dubnu 2017 stále přibývá čtenářů, pro něž jsme hlavním zdrojem ověřených zpráv. Současně s tím roste podíl těch, kteří už naše zpravodajství sledují pouze prostřednictvím telefonu. Přišel tak čas poskytnout jim kvalitní, moderní a hlavně rychlou mobilní aplikaci,“ uvedl šéfredaktor webu Radek Kedroň. „iRozhlas.cz je jedním ze tří strategických pilířů Českého rozhlasu. Věřím, že nová aplikace posílí jeho pozici mezi čtenáři a úspěšně doplní oblíbenou aplikaci Můj rozhlas, která je zaměřená na poslech audia,“ dodal Jiří Malina, ředitel Nových médií Českého rozhlasu.

V rámci uživatelské zkušenosti a rozhraní se designéři Futured plánují zaměřit na současné trendy, a zároveň zachovat ráz seriózního zpravodajského webu, který myslí primárně na čtenáře a jeho komfort při procházení obsahu. „V první fázi chceme nabídnout čtenářům rychlou aplikaci se spolehlivým zpravodajstvím a s možností poslechu zpravodajských stanic a pořadů. V druhé zavedeme hlasové služby a ve větší míře i technologie z oblasti umělé inteligence,“ přiblížil projektový manažer Českého rozhlasu Jiří Špaček.

Futured počítá i s modulárním návrhem aplikace pro mimořádné události jako pandemie nebo třeba sčítání během voleb – speciální kartou bude v aplikaci možné odkazovat na jiné místo, a mimořádné zpravodajství zobrazit například na samém začátku obsahu. Právě práce s daty je totiž pro redakci klíčová.

„Ceníme si důrazu, který byl v této veřejné soutěži kladen na kvalitativní prvky. Odvážných a náročných klientů, jako je Český rozhlas, není mnoho“ říká Lukáš Strnadel, šéf a majitel firmy Futured. „Dobrá aplikace u nás neznamená hezká, ale funkční jako celek,“ je si vědom. Futured vyvíjí také aplikace pro Škodu, Decathlon či Jablotron, pro ministerstva či úřady a také pro startupy Nesnězeno nebo Grason. Firma za loňský rok uvádí čtyřmilionový zisk, její tržby během čtyř let vyrostly šestinásobně.