V úterý 20. listopadu 2018 jsme se podruhé sešli nad tématem fashion retailu, tedy tuzemského maloobchodu s módou. Bylo nás víc než sto. Opět jsme se zajímali, jak se oboru a firmám v něm vede. Přivítali jsme mladého investora, ty, kteří prodejcům pronajímají prostory, i moderní pionýry, kteří díky technologiím vytvářejí obchodní příležitosti a zákazníkům nakupování zpříjemňují. Nezapomněli jsme na malé, ale úspěšné české značky, na outlety ani na marketing módy na sociálních sítích.
Akci opět pořádala redakce zpravodajského webu Médiář, která se zaměřuje na média, marketing a právě maloobchod. Letošní Móda v Česku navázala na loňský první úspěšný ročník naší tematicky ojedinělé konference, ze které vzešla spousta novinek. Loni proběhla v kině Francouzského institutu v centru Prahy. Tento rok jsme šli o hodně výš, sešli jsme se v prostoru Aureole, v 27. patře budovy vedle Arkád Pankrác.
Stáhněte si prezentace
Připomeňte si videa
Na co jsme lákali
Vrací se zlatá éra české textilní výroby? Aktuální hlavní ukazatele o segmentu přijde představit a trendy z nich vyšíst Jiří Česal, šéf tuzemské Asociace textilního-oděvního-kožedělného průmyslu.
Co je nového na trhu obchodních prostor prodejců módy? Jak se to má s plochami v Česku, kde se móda prodává, ukáže na původních a čerstvých datech Jan Janáček, associate director CBRE.
Ředitel Obchodního centra Letňany Pavel Klimeš poskytne praktický pohled na rekonstrukci Letňan, jednoho z největších obchodních center v Česku.
Co módní sektor potřebuje pro svůj rozvoj? Hlavní zjištění čerstvé studie nazvané Potenciál módního sektoru ČR: Módní design – stav a potřeby představí jedna z jejích autorek Viola Fetisova.
Proč investovat peníze do výroby české módy? Své strategie a vize v segmentu fashion retailu osobně představí čerstvý majitel tradiční značky Kara a o něco mladšího brandu Pietro Filipi, mladý investor Michal Mička. Čas si po svém vystoupení udělá i pro vaše dotazy.
Jak proniká e-commerce do fashion retailu? Jak se Češi chovají, když kupují oblečení a obuv na internetu, a jaké moderní technologie jim v tom asistují, o tom přijdou v bloku před obědem povyprávět zástupci čtyř firem, které se prostředí online obchodu čile pohybují.
- Jaká jsou specifika nakupování módy? Jak dlouho nám trvá najít ten pravý kousek? Z jakého důvodu oblečení nakupujeme? Jedná se o potřebu, nebo si chceme udělat radost? A kde vůbec bereme inspiraci co si koupit? Které kousky oblečení v online nákupech převládají? A které bariéry brání Čechům nakupovat online? A když už nakoupíme, jak se k oblečení chováme? Kolikrát si vezmeme na sebe jeden kus oblečení než ho vyřadíme? A jak často třídíme náš šatník? Otázky, na které odpoví vyhledávač módy Glami, na základě svého aktuálního výzkumu. Jeho výsledky představí poprvé právě na naší konferenci brand manažerka Glami Hana Zachová.
- Je cashback tím správným lákadlem pro módní e-shopy? Jak pomáhá online módě výkonnostní marketing? Jaké technologie ovlivní nákupy módy v blízké i vzdálenější budoucnosti? O své poznatky se podělí Jan Dočekal, majitel digitální agentury 5DM.cz, která vlastní největší český cashbackový portál PlnáPeněženka.cz či katalog módy Lookio.
- Kvalitní zákaznická zkušenost je v retailu klíčem k úspěchu. Jaký zážitek zákazníci očekávají při nákupu v kamenných prodejnách? A jak jim ho moderní módní značka může zprostředkovat pomocí technologií? Na konkrétní práci pro globálního klienta předvedou Michal Terech, obchodní ředitel Greenlight, a Pavlína Nevrzalová, produktová manažerka aplikace Voice.
- Jak rozšířená realita může pomoci k vyšším prodejům ve fashion a beauty e-commerce? Virtuální kabinky přijde ukázat Vít Endler, bývalý generální ředitel nákupní galerie Mall.cz, který dnes stojí za startupem Virtooal.com.
Kam se posunuje prodej módy v outletech? Jak se mění zájem o módu za příznivější ceny a jak celková strategie outletů, které ji v Česku nabízejí, to nás bude zajímat u třech hlavních – konkrétně jsou to Fashion Arena Prague Outlet, letos otevřený Prague The Style Outlets a příhraniční Freeport Hatě. Zajímavá jistě bude i debata zmíněných konkurentů na závěr tohoto bloku. Účast potvrdili ředitelka Fashion Areny Lenka Čapková, center director Tomáš Duroň a retail manager Jan Muranský z Prague The Style Outlets a center manager Freeportu Hatě Jan Procházka.
Jak to ušili, kolik za to dáme? Jaké jsou strategie, zkušenosti a vize čtyř malých českých značek? Jak fungují malé české módní značky, které vsadily na lokální výrobu? Úspěch na trhu i radost z dobře odvedené práce ovlivňuje volba materiálů, spolupráce s řemeslně zdatnými lidmi i líbivá fotka na Instagramu. Jak se s tématy produkce a prodeje potýkají jednotlivci, kteří stojí za malými leč svébytnými módními značkami? Debatu povede Tereza Lišková, šéfredaktorka magazínu Material Times.
- O své zkušenosti se podělí Adéla Novotná, spolumajitelka značky Monopolo nabízející polokošile a šaty z českých materiálů.
- Lukáš Klimpera, zakladatel Ahinsa Shoes, bude hovořit o tuzemské výrobě barefoot, při které klade důraz na etickou a fyzioterapeutickou stránku věci.
- Do debaty se zapojí i Lucia Jamrichová pracující pod značkou Luciela Taschen, která letos na trh úspěšně uvedla kolekci veganských kabelek z materiálu Piñatex.
- Svůj pohled nabídne i Daniela Danielis, majitelka značky Wnoozow, která se zaměřuje na zpracování vlny – od ručního spřádání až po tkání gobelínů a látek pro módní návrháře i vlastní produkci.
Jak využít sociální síť Instagram pro propagaci módy? Best practices marketingu módy v rychlém a náročném prostředí sociálních sítí přiblíží Martina Votrubová alias @akivotrubova, která se Instagramem a propagací značek na něm zabývá dlouhodobě. Nezapomene na ukázky efektivních postupů ani na to, jak se vyvarovat nefér reklamy svého brandu a jak jej propagovat eticky.