Monitora Media kupuje monitoring Media Tenoru

Převzetí centra monitoringu za desítky milionů má zlepšit a zlevnit služby sledování médií.

Rozhraní mediálního monitoringu Monitora

Rozhraní mediálního monitoringu Monitora

Firma Monitora Media, která se zabývá monitoringem médií, koupila 100 % střediska monitoringu v konkurenční společnosti Media Tenor. Monitora Media patří napůl Tomáši BergeroviMichalu Danilákovi. Media Tenor ovládá prostřednictvím firmy Media Content Experts Pavel Herot (55 %), menšinovými majiteli jsou Tomáš Hradil (40 %) a Pavel Maška (5 %). Hodnota transakce je v desítkách milionů korun. Media Tenor se bude dál věnovat už jen mediální analytice, s monitoringem končí.

V rámci akvizice dojde k převodu klientů na novou platformu a integraci části týmu Media Tenor do struktury Monitora Media. „Přechod se týká desítky lidí - týmu monitoringářů. V Media Tenoru zůstává 20 lidí - analytiků. Media Tenor se dál hodlá specializovat na svoji hlavní činnost - analýzy a expertízy médií,“ přiblížil na dotaz Médiáře Pavel Herot. „Ve smluvních vztazích se tak klientům monitoringu změní dodavatelská strana,“ doplnil. Technologický rozvoj produktu v Monitoře povede tým programátorů v čele s Michalem Danilákem, který dřív pracoval mimo jiné pro provozovatele sociální sítě Facebook.

Monitora tak nově nabízí nejen samotný monitoring médií, ale také jeho měření a analýzu, díky níž mohou firmy líp komunikovat s veřejností. „Akvizicí monitorovacích služeb od Media Tenoru urychlíme svůj růst a zároveň dodáme klientům výrazně lepší službu za výhodnějších podmínek,“ věří výkonný ředitel Monitory Tomáš Berger. Zákaznické projekty a výstupy sjednocené pod Monitora Media získají stovky nových zdrojů i řadu nových funkcí, personalizované reporty, sledování zásahu na sociálních sítích i pokročilý systém upozornění. Ten například umí vyhodnotit televizní a radiový vstup na základě klíčového slova i pomocí analýzy hlasu.

Monitora Media vznikla v roce 2015. Uvádí, že má stovku klientů, mimo jiné Transparency International, Avast, CzechInvest, TPCA, CBRE, hlavní město Prahu či ministerstvo dopravy. Díky zmíněné akvizici se řadí na druhé místo na českém trhu, přičemž jedničkou je Newton Media. Dvojkou byl dosud Anopress, založený v roce 2002 a od roku 2011 vlastněný Newtonem.