Monitora přidává sociodemografické informace o čtenářích nejčtenějších médií

Rozšířená funkcionalita klientům nabídne údaje o čtenářích 58 nejčtenějších médií v Česku.

Analýzu médií Monitora Media čerstvě doplňují sociodemografická data

Analýzu médií Monitora Media čerstvě doplňují sociodemografická data

Monitora Media, nejkomplexnější služba pro monitoring a analýzu médií a sociálních sítí, přináší další rozšíření svých monitorovacích služeb. U nejčtenějších médií nyní zobrazuje také sociodemografické informace o čtenářích včetně jejich návyků a například i volebního chování. Nová funkce umožní firmám lépe poznat jejich cílové publikum a snadněji plánovat a cílit komunikaci. Monitora tak pokračuje v neustálém rozvoji svých monitorovacích služeb, díky kterým je jedničkou v inovacích na trhu monitoringu online i offline médií.

Rozšířená funkcionalita nyní zákazníkům nabídne sociodemografické údaje o čtenářích 58 nejčtenějších médií v Česku. Mezi nejdůležitější ukazatele patří pohlaví, věk, vzdělání, region i ekonomická situace, ale k dispozici je i řada vedlejších ukazatelů jako počet dětí, vlastnictví auta, typ bydlení, nákupní či volební chování. Sociodemografické údaje poskytuje společnost Behavio Labs, která stojí mimo jiné za projektem Atlas Čechů

„Dobře porozumět své cílové skupině je pro nastavení správné komunikace klíčové. Díky dostupným sociodemografickým datům mohou naši zákazníci lépe vyhodnocovat a plánovat mediální kampaně, a s detailnější znalostí publika a přesnějším cílením i šetřit své rozpočty,“ dodává Tomáš Berger, CEO společnosti Monitora Media.

Trendy v českých médiích

Informace o čtenářích budou k dispozici u jednotlivých článků v přehledu monitoringu, kde přibyla nová záložka Demografie. Pod ní se zobrazí demografická analýza čtenářů daného média s množstvím ukazatelů v přehledné grafice. Statistiky mimo jiné ukazují, že při výběru novin a časopisů ke čtení hraje roli pohlaví. Časopisy a bulvární tisk mají převážně ženské publikum, zatímco politicky a sportovně laděné tituly zajímají spíš muže. Deník Sport tak čtou v 75 % muži, zatímco po titulu Moje psychologie sáhnou v 74 % ženy. Z pohledu volebního chování tvoří největší podíl čtenářů dezinformačních serverů voliči SPD, zatímco například čtenáři deníku MF Dnes nejčastěji volí ANO (27 %). Nejoblíbenějším časopisem lidí s vysokoškolským vzděláním je Reflex (21 %) a National Geographic (20 %).

Analýza nejčtenějších médií v Česku podle Monitora Media

Analýza nejčtenějších médií v Česku podle Monitora Media

Monitora v uplynulých měsících představila hned několik rozšíření služeb. Kromě pokročilejšího měření a analýzy monitoringu, které umožnila akvizice služby Social Watch, je jednou z novinek také monitoring českých a slovenských podcastů a významné rozšíření databáze monitorovaných zdrojů ze sociálních sítí.

Monitora Media je český technologický startup, který vznikl v roce 2015 s cílem poskytnout českému PR prostředí moderní nástroje pro analýzu a práci s daty. Monitora se v posledních dvou letech umístila mezi padesáti nejrychleji rostoucími technologickými firmami ve střední Evropě a získala ocenění Deloitte Technology Fast 50. Nabízí široké portfolio komplexních monitorovacích a analytických služeb, které neustále rozšiřuje o nové funkcionality. Pokročilé nástroje monitoringu v reálném čase umožňují komplexní analýzy výstupů, emailové reporty, přehledné statistiky i monitoring sociálních sítí. Služeb Monitora Media využívá řada významných společností a institucí, mezi něž patří Transparency International, CzechInvest, Sazka, Siemens, Rohlik.cz, Ministerstvo dopravy ČR, OMV Česká republika i mnoho dalších firem, které chtějí efektivně komunikovat a vnímat informace v širším kontextu.

Text je placenou propagací firmy Monitora Media