Náš newsletter se po letní pauze vrátil na začátku září k běžnému provozu: chodí každý všední den.

Monitoring: ceníkově nejdražší prostor v médiích měl dosud Jan Fischer, pak Miloš Zeman

Jde o ceníkové ceny reklamního prostoru, skutečné mohou být výrazně jiné.

Společnost Admosphere, monitorující inzertní výdaje do médií, zveřejnila druhý pohled na mediální prezenci kandidátů přímé volby prezidenta. Ukazuje, že měřeno ceníkovými cenami obsadil za prvních 11 měsíců letošního roku nejvíc prostoru Jan Fischer, po něm Miloš Zeman a Karel Schwarzenberg. Na prvních dvou místech pořadí odpovídá předchozímu výstupu z delšího období letoška, od 1. ledna do 20. listopadu.

Nejde ale o reálné ceny, které kandidáti skutečně zaplatili. Ty se mohou od zmonitorovaných lišit až o 93 %, jak nedávno uvedl Jan Fischer - konkrétně on měl u zveřejněných případů průměrnou slevu oproti ceníku přes 80 %.

Ceníková hodnota prostoru pro prezidentské kampaně

Ceníková hodnota prostoru pro prezidentské kampaně

Fischer vystartoval s kampaní nejdřív a rozložil ji do delšího času - tím jeho tým vysvětluje výši tiskových slev. Byl také první, kdo vyšel s ústředním videem, následoval Karel Schwarzenberg. Minulý týden zveřejnili své spoty také Miloš Zeman, Vladimír Franz a Jiří Dienstbier.