Náš newsletter se po letní pauze vrátil na začátku září k běžnému provozu: chodí každý všední den.

Monitoring investic: mediální trh meziročně přišel o 1,4 miliardy Kč

Od ledna do září 2012 ve srovnání s loňskem klesla celková ceníková hodnota reklamního prostoru v tuzemských médiích o víc než 1,4 miliardy Kč, což představuje pokles reklamního trhu o 3,55 %. Oznámila to společnost Admosphere, která výdaje do inzerce monitoruje.

Jde o ceníkové ceny, skutečně se liší, Admosphere tak ukazuje hlavně trend. Největší pokles nastal u rádií (o 21 %) a tisku (o 13 %). Vedoucí televize zůstala podle monitoringu na svém. Nejvíc rostl internet (o 26 %).

CENÍKOVÉ HODNOTY REKLAMNÍHO PROSTORU ZA TŘI ČTVRTINY ROKU 2011 A 2012
mediatyp 1. 1. - 30. 9. 2011 1. 1. - 30. 9. 2012 meziroční vývoj
TV 19 989 638 000 Kč 19 992 655 000 Kč 0,02 %
tisk 13 841 693 000 Kč 12 032 809 000 Kč -13,07 %
internet* 2 871 580 000 Kč 3 612 522 000 Kč 25,80 %
venkovní 2 960 800 000 Kč 2 761 532 000 Kč -6,73 %
rádio** 833 075 000 Kč 660 982 000 Kč -20,66 %
Zdroj: Admosphere, s.r.o. (monitoring Internetu zdroj SPIR - Mediaresearch; ceny TV dle sledovanosti, zdroj ATO-Mediaresearch). Bez vlastní inzerce. * internet zahrnuje pouze display reklamu v rozsahu projektu AdMonitoring. ** rozhlas nezahrnuje regionální kampaně