Náš newsletter se po letní pauze vrátil na začátku září k běžnému provozu: chodí každý všední den.

Monitoring inzerce: televizní trh za čtvrtletí klesl o 13 %, tiskový o 1 %

Televizní trh klesl o víc než desetinu, tiskový stagnoval, trh s venkovní reklamou téměř o desetinu vzrostl a internetový zaznamenal nárůst skoro o třetinu. Ukazuje to srovnání ceníkové hodnoty reklamního prostoru v prvních kvartálech letošního a předchozího roku. Provedla je společnost Admosphere, která inzerci dlouhodobě monitoruje.

Na poklesu televizního trhu má největší podíl televize Nova, která letos zdražila reklamu a přestala poskytovat obvyklé slevy. V důsledku jí kvartální tržby meziročně spadly o 38 %, jak uvedl její majitel, skupina CME.

CENÍKOVÉ HODNOTY REKLAMNÍHO PROSTORU V 1. KVARTÁLU 2012 a 2013
mediatyp 1Q 2012 1Q 2013 nárůst/pokles
televize 6 111 201 000 Kč 5 290 440 000 Kč - 13 %
tisk 3 692 524 000 Kč 3 672 535 000 Kč - 1 %
internet* 1 002 461 000 Kč 1 324 732 000 Kč 32 %
rádio** 199 725 000 Kč 1 240 254 000 Kč -
venkovní 838 800 000 Kč 914 300 000 Kč 9 %
Zdroj: Admosphere. Bez vlastní inzerce.
Monitoring internetu: SPIR-Mediaresearch. Ceny TV dle sledovanosti: ATO-Mediaresearch.
* Internet zahrnuje pouze reklamu v rozsahu projektu AdMonitoring.
**Admosphere od ledna 2013 přešla na nezávislý monitoring Rádia, meziroční srovnání tedy není možné, v současné době je do monitoringu zařazeno 85 rozhlasových stanic.