Chcete-li dostávat náš populární jitřní zpravodaj i po 25. květnu, odklikněte nám souhlas, děkujeme.

Monitoring: reklamní trh v roce 2014 narostl o 5 %

Televize se zotavuje po předloňském výkyvu. Tisk dál padá, internet a billboardy stagnují.

Tuzemský trh s inzercí v médiích loni meziročně vzrostl o 5 %. Ukazují to aktuální data z monitoringu reklamy Admosphere. Jde o výpočty z ceníkových cen, reálné částky jsou jiné, zpravidla nižší.

Rok předtím (v roce 2013) naopak trh zaznamenal 2% pokles. Předloňský propad a následný loňský nárůst měla na svědomí především televize Nova, která v roce 2013 zavedla novou agresivní obchodní politiku, s níž neuspěla, loni naopak vztahy s inzerenty napravovala.

Největším reklamním zadavatelem v Česku zůstal loni producent rychloobrátkového zboží Unilever, znatelně poskočily Alza.cz, Vodafone či L’oréal. Naopak největší meziroční pokles reklamních investic monitoring naměřil u Procter & Gamble a Henkelu. 

Reklamní trh 2014