Tým webu Hlídací pes uvádí svou druhou knihu Babiš. Vůdce pro 21. století. Pokřtil ji koblihou.

Monitoring reklamy: internet a televize meziročně rostly, nejvíc kleslo rádio

Ceníková hodnota reklamního prostoru v televizi, tisku, na internetu, v rádiích a venku zůstala loni na hodnotě zhruba 58 miliard Kč.

Tuzemský trh s reklamou v uplynulém roce stagnoval, respektive v meziročním srovnání nepatrně rostl, a to o čtvrt procenta, na 58,2 miliardy Kč. Nejprogresivnějším mediatypem byl i v roce 2012 internet, oproti předchozímu roku rostl téměř o třetinu na 5,4 miliard Kč. O 3 %, na 30 miliard vzrostla i souhrnná ceníková hodnota televize, mediatyp nejsilnější.

Uvedla to společnost Admosphere, která se zabývá právě monitoringem reklamních investic. Její čísla ukazují především trend, neboť ceníková hodnota reklamního prostoru, nezahrnující slevy, nemusí odpovídat skutečným investicím inzerentů.

Meziročně si nejvíc pohoršilo rádio, o 12 % (jedná se však jen o celostátní rozhlasové kampaně, regionální začne Admosphere měřit až letos), následně tisk o 10 %. Venkovní reklama – tedy tzv. outdoor, indoor, instore, out-of-home TV a kinoreklama dohromady – zůstala prakticky na svém, meziročně klesla o 1 %.

Hodnota ceníkového prostoru v jednotlivých mediatypech.

Hodnota ceníkového prostoru v mediatypech. Zdroj: Admosphere, s.r.o. (monitoring internetu: SPIR-Mediaresearch, a.s., ceny TV dle sledovanosti: ATO-Mediaresearch,a.s.). Bez vlastní inzerce. * Internet zahrnuje pouze display reklamu v rozsahu projektu AdMonitoring. Údaj zahrnující další formy on-line reklamy bude znám v průběhu února po skončení každoročního výzkumu SPIRu zaměřeného na odhad inzertního výkonu internetu. ** Rádio nezahrnuje regionální kampaně