Náš newsletter se po letní pauze vrátil na začátku září k běžnému provozu: chodí každý všední den.

Monitoring reklamy: internetový trh dál rostl, televizní trh spadl o 8 %

Velký vliv na celý trh měl vývoj v oblasti televizní komerce, konkrétně neúspěšná cenová politika Novy.

Adrian Sarbu na Foru 2000. Foto: Ondřej Besperát

Neúspěch loňské obchodní politiky televize Nova stál místo jejího superšéfa Adriana Sarbu. Foto: Ondřej Besperát

Tuzemský trh s inzercí v médiích v roce 2013 meziročně klesl o 2 %. Ukazují to aktuální data z monitoringu reklamy v ceníkových cenách Admosphere.

Nejprogresivnějším mediatypem zůstává internet, bannerová reklama narostla o 19 % (na 6,5 miliardy Kč), venkovní reklama (outdoor, indoor, instore, out-of-home tv a kinoreklama dohromady) pak o 7 % (na 4,3 miliardy Kč). Tisk zpomalil meziroční propad na 1 % (na 17,7 miliardy Kč).

Nejvíc se meziročně propadla televize, vinou neúspěšné změny cenové politiky televizní skupiny Nova přišel trh o 8 %, stále však je s 27,8 miliardy Kč mediatypem mezi inzerenty nejžádanějším.

Rádia loni odvysílala reklamu v hodnotě 5,9 miliard Kč. Meziroční srovnání však není možné, neboť společnost Admosphere od ledna 2013 přešla na nezávislý monitoring rozhlasu a rozšířila monitoring i o data z regionálních rozhlasových kampaní.