Národní federace hudebního průmyslu rozeslala v podobě PDF první číslo čtvrtletníku Svět vinylů, pro první kvartál 2018. Jde o přehled novinek, redakci vede Josef Vlček. „Vzhledem k rostoucí oblibě tohoto specifického formátu jsme přistoupili k této formě jeho propagace,“ vzkazují gramofirmy.

MontyRich zvýšil náklad na 3.000 výtisků

Vyzyvatel českého Forbesu udává po půl roce vydávání časopisu tisícovku předplatných. Forbes jich podle čerstvých oficiálních čísel má skoro sedmkrát tolik.

Vydavatel časopisu a webu MontyRich Milan Charvát na křtu časopisu. Foto: Tomáš Mach

Vydavatel časopisu a webu MontyRich Milan Charvát na lednovém křtu časopisu. Foto: Tomáš Mach

Měsíčník o úspěchu a majetných lidech MontyRich oznámil navýšení tištěného nákladu postupně během půl roku na 3.000 výtisků. „Původní náklad byl 1.000 kusů a postupně se zvedal. Nyní je už přes 1.000 stálých předplatitelů,“ přiblížila Médiáři Martina Tůmová, marketingová manažerka titulu, který firma Fit group Milana Charváta začala vydávat letos v lednu.

Marketing přitom postavila na strefování se do tuzemské edice stejně zaměřeného amerického měsíčníku Forbes. Ten podle čerstvých čísel kanceláře ABC z června tiskne 27.500 kusů, prodá celkem 17.803 kopií, z toho na předplatné připadá 6.691 kusů, na volný prodej 8.063 výtisků. Čísla MontyRich nelze ověřit, oficiálně je nenechává auditovat. „Vydána je drtivá většina nákladu a v redakci zůstává řádově pouze několik desítek výtisků, které slouží k propagaci. Pokud jde o časový vývoj, skokový nárůst zájmu zejména ze strany předplatitelů jsme zaznamenali hned s prvními čísly, poté došlo k mírné stagnaci a nyní je naší snahou udržet i nadále stabilní nárůst odběratelů z řad partnerů i předplatitelů,“ popisuje odbyt Tůmová.

Vydavatel MontyRich uvádí, že na jedno číslo dává nejvýš 5 stran inzerce. „Nejvíce inzerentů máme z řad B2B, investičních firem a luxusního zboží. Pro příklad můžeme uvést společnosti Beny (luxusní klenoty), Patria či Bossa (za investiční segment),“ uvedla marketingová manažerka.

MontyRich nevyužívá tradiční distribuční sítě, posílá přímo předplatitelům, vybraným partnerům a se srpnovým vydáním také prostřednictvím vlastních kurýrů pro firemní klientelu. „Více než třetina nákladu – přes tisíc kusů – je distribuována na konkrétní předplatitele, další část nákladu míří za čtenáři, kteří si objednávají jednotlivá čísla samostatně, tuto možnost jsme spustili nově od letního speciálu a nyní monitorujeme. Část nákladu je distribuována na firemní klientelu a inzerenty a zbylý náklad putuje k vybraným partnerům. Mezi hlavní partnery v současnosti patří Best Buy Investments, wellness a fitness Balance club Brumlovka, business třída vlaků Leo Express a business třída taxi Modrý Anděl,“ přibližuje Martina Tůmová.