V únoru vydáme desetiročenku, tištěný speciál Médiáře. Bude chtít svůj výtisk? Napište si o něj.

MontyRich zvýšil náklad na 3.000 výtisků

Vyzyvatel českého Forbesu udává po půl roce vydávání časopisu tisícovku předplatných. Forbes jich podle čerstvých oficiálních čísel má skoro sedmkrát tolik.

Vydavatel časopisu a webu MontyRich Milan Charvát na křtu časopisu. Foto: Tomáš Mach

Vydavatel časopisu a webu MontyRich Milan Charvát na lednovém křtu časopisu. Foto: Tomáš Mach

Měsíčník o úspěchu a majetných lidech MontyRich oznámil navýšení tištěného nákladu postupně během půl roku na 3.000 výtisků. „Původní náklad byl 1.000 kusů a postupně se zvedal. Nyní je už přes 1.000 stálých předplatitelů,“ přiblížila Médiáři Martina Tůmová, marketingová manažerka titulu, který firma Fit group Milana Charváta začala vydávat letos v lednu.

Marketing přitom postavila na strefování se do tuzemské edice stejně zaměřeného amerického měsíčníku Forbes. Ten podle čerstvých čísel kanceláře ABC z června tiskne 27.500 kusů, prodá celkem 17.803 kopií, z toho na předplatné připadá 6.691 kusů, na volný prodej 8.063 výtisků. Čísla MontyRich nelze ověřit, oficiálně je nenechává auditovat. „Vydána je drtivá většina nákladu a v redakci zůstává řádově pouze několik desítek výtisků, které slouží k propagaci. Pokud jde o časový vývoj, skokový nárůst zájmu zejména ze strany předplatitelů jsme zaznamenali hned s prvními čísly, poté došlo k mírné stagnaci a nyní je naší snahou udržet i nadále stabilní nárůst odběratelů z řad partnerů i předplatitelů,“ popisuje odbyt Tůmová.

Vydavatel MontyRich uvádí, že na jedno číslo dává nejvýš 5 stran inzerce. „Nejvíce inzerentů máme z řad B2B, investičních firem a luxusního zboží. Pro příklad můžeme uvést společnosti Beny (luxusní klenoty), Patria či Bossa (za investiční segment),“ uvedla marketingová manažerka.

MontyRich nevyužívá tradiční distribuční sítě, posílá přímo předplatitelům, vybraným partnerům a se srpnovým vydáním také prostřednictvím vlastních kurýrů pro firemní klientelu. „Více než třetina nákladu - přes tisíc kusů - je distribuována na konkrétní předplatitele, další část nákladu míří za čtenáři, kteří si objednávají jednotlivá čísla samostatně, tuto možnost jsme spustili nově od letního speciálu a nyní monitorujeme. Část nákladu je distribuována na firemní klientelu a inzerenty a zbylý náklad putuje k vybraným partnerům. Mezi hlavní partnery v současnosti patří Best Buy Investments, wellness a fitness Balance club Brumlovka, business třída vlaků Leo Express a business třída taxi Modrý Anděl,“ přibližuje Martina Tůmová.