Po skončení osmidílného seriálu Most! zařadí Česká televize do pondělního slotu po 21. hodině na svém hlavním programu ČT1 další komediální sérii Zkáza Dejvického divadla. První díl se bude vysílat v pondělí 4. března od 21.05. Šestidílný seriál přibližuje zákulisí populární pražské scény, jejíž představitelé i ostatní zaměstnanci v něm hrají sami sebe. Pro ansámbl Dejvického divadla je to třetí televizní seriál, prakticky celý soubor už pro ČT vytvořil série Čtvrtá hvězda a Dabing Street.
Novinku z produkce Evolution Films napsali Miroslav Krobot, bývalý umělecký šéf Dejvického divadla, jenž cyklus také režíroval, a Ondřej Hübl, kreativní ředitel pražské divize reklamní agentury Saatchi & Saatchi. Hübl dlouhodobě pracuje na kampaních pro T-Mobile, jehož tváří je herec Ivan Trojan, jeden z členů dejvického ansámblu. Díky tomuto pracovnímu kontaktu také podle Trojana začaly práce právě na Zkáze. V Evolutions Films seriál produkovali Ondřej Zima a Silvie Michajlova, kreativní producentkou za ČT byla Kateřina Ondřejková.
„Myslím, že divák pochopí, že se jedná o velkou nadsázku a mystifikaci, ale je tam spousta míst, která se blíží realitě, a to nejen z hlediska prostředí. Narážky na to, co se kdysi stalo, či nějaké dávné historky zapracovány jsou, některé ezoterické rituály také. Je důležité, aby to byl mix polopravdy a fikce, ale samozřejmě je všechno přestřelené,“ říká Ondřej Hübl. Ten si v seriálu rovněž zahrál, mihne se v roli indického programátora. „Napsal jsem povídku Dejvický šmejdi, která byla o tom, jak divadlo nedostane grant a soubor je nucen použít nekalých praktik, aby mohl fungovat dál. Povídka se dostala do ruky Miroslava Krobota, který z ní udělal první verzi scénáře jednoho dílu,“ popisuje kreativec, jak cyklus vznikl.
Ještě před premiérou v televizi bude možné celý seriál vidět celkem v 50 kinech napříč republikou, a to ve středu 27. února v celovečerním maratonu startujícím v 19.00. Jeden díl má stopáž kolem půlhodiny.