Televize Prima změnila svůj bulvární web Prima Style na Lajk.cz, se zaměřením na youtuberskou scénu. Rebranding následuje poté, co na Prima Style v návštěvnosti vedly už ne celebrity, ale právě youtubeři. Nový web následuje zahraniční 9gag či Ladbible, cílí na mladé, řídí ho Milan Rozšafný.

Motejlek.com spouští sekci o cestování

Některé texty nové sekce budou v angličtině, většina článků má být přístupná zdarma.

Redakční tým Motejlek.com: Miroslav Motejlek a Petr Skočdopole. Foto: motejlek.com

Redakční tým Motejlek.com: Miroslav Motejlek a Petr Skočdopole. Foto: motejlek.com

Publicistický web zaměřený na ekonomiku Motejlek.com spouští po právnické a energetické sekci rubriku zaměřenou na cestování, jídlo a pití Travel.motejlek.com. „Chceme psát o místech, která stojí za to navštívit, která nás a naše spolupracovníky nadchla. Záběr je široký, od kempování až po nejluxusnější hotely a resorty,“ uvádějí Miroslav Motejlek, který vydavatelskou firmu Motejlek.com vlastní spolu s Ondřejem Tomkem (má 66 %, Tomek 34 %), a jeho redakční kolega Petr Skočdopole.

„Některé texty budou v angličtině. Většina článků bude přístupná zdarma. Plná verze travel.motejlek.com bude ale zpoplatněna, především texty s hlavičkou fathers.motejlek.com. Provoz je potřeba z něčeho financovat. Částka bude přijatelná,“ přibližují. Na hlavní části webu, který se specializuje na informace hlavně z českého byznysu, jsou poslední dobou téměř všechny články v placené části. V právnické sekci je to stejné, naopak energetická sekce je volně přístupná.

Firma Motejlek.com za předloňský rok 2013 vykázala tržby bezmála 10 milionů Kč, zisk před zdaněním překročil 6 milionů. Podle loňských, neoficiálních výsledků to bylo bezmála 12 milionů výnosů, zisk necelých 5 milionů. „Meziroční pokles zisku byl způsoben výrazným nárůstem osobních nákladů, vyššími odpisy a poskytnutými dary. Pokud by tyto položky zůstaly stejně jako v roce 2013, byl by zisk meziročně vyšší. Jinak pochopitelně máme obrovský nárůst nákladů na reprezentaci,“ podotkl Skočdopole.

S podobou nové sekce webu pomáhali designér Jakub Sodomka a brněnská agentura Proof & Reason.