Prodejce zahradní techniky Mountfield dostal od rady pro vysílání pokutu 300.000 Kč za klamavý reklamní spot na televizi Nova. Sliboval traktor za třetinu ceny, což ale nebyla pravda. Rada to dnes uvedla v tiskové zprávě.
Mountfield v reklamním spotu uvádí bezprostředně po zobrazení zahradního traktoru v obrazové složce informaci Jen za 1/3 ceny a jiné neuvěřitelné ceny na všechno, doplněnou hlasovým komentářem: „Za třetinu? He, co dodat? To je Mountfield.“ Zobrazený traktor přitom za třetinu ceny dostupný nebyl. „Reklama mohla vést spotřebitele k rozhodnutí ohledně koupě, kterou by jinak neučinil,“ míní radní.
Mountfield pochybení v reklamě uznal. „Rada pro rozhlasové a televizní vysílání poukazuje ve své zprávě na fakt, že v rámci reklamního televizního spotu na zboží za 1/3 ceny byl ukázán model zahradního traktoru, který ve skutečnosti nebyl za 1/3 ceny, ale měl slevu pouze 58 %. Toto se bohužel stalo a činíme taková opatření, aby se podobný případ už neopakoval,“ řekla ČTK mluvčí Mountfieldu Kateřina Böhmová.
Mountfield je jedním z deseti největších zadavatelů inzerce v Česku. Loni nakoupil reklamní prostor za téměř 900 milionů Kč v ceníkových cenách. V roce 2016 vytvořil konsolidovaný zisk 114 milionů Kč, po předchozí ztrátě 30 milionů. Konsolidované tržby předloni činily 5,6 miliardy Kč, předtím 5,1 miliardy. Majoritu v Mountfieldu předloni od jejího zakladatele Ivana Drbohlava koupila čínská skupina Eurasia Development Group Limited.