Už příští pondělí proběhne soutěžní přehlídka mobilních aplikací AppParade. Vyhrajte Apple Watch.

Mountfield opouští Kolo štěstí a na čas i Bédu Trávníčka, v kampani využívá Tomáše Matonohu

Český prodejce zahradní techniky Mountfield hodlá zjemnit svou komunikaci v televizi a po dlouhé době také změnit marketingovou podporu na pobočkách.

Drsnější (jako ten s Bobem Kleplem, který poučuje novináře) či kontroverzní (třeba se Zdeňkem Izerem) spoty z minulosti nahrazují harmonické klipy z českého venkova. Letité kolo štěstí v prodejnách pak vystřídá osudí s pingpongovými míčky.

„Po patnácti letech jsme ukončili zásadní epochu, epochu kola štěstí,“ řekl dnes novinářům Aleš Hrouda, zodpovědný za marketing Mountfieldu. „Kolo štěstí si vyzkoušeli prakticky všichni naši zákazníci, kterých máme v databázi 1,2 milionu. Ročně k nám chodí 800 tisíc lidí,“ doplnil.

Cílem bylo nabídnout silnější motivátor k nákupu, na kole štěstí byla šance vylosovat si slevu na 1 poli ze 100, v osudí podobnému losování Sazky si zákazník může vylosovat slevu 100 %, pokud mu padne jeden z pěti míčků (v osudí je jeden červený, čtyři bílé). Proslulé heslo se mění jen mírně: místo „A mám to zadarmo!“ na „1 z 5 to má zadarmo“.

„Pomáhá nám to v tom, že nemusíme dělat silnou reklamní kampaň, funguje tu lavinový efekt,“ podotkl Hrouda. V televizních spotech aktuální akci propaguje herec Tomáš Matonoha, na Slovensku pak Ján Kroner. Scénář i režie je nynějších televizních spotů Mountfieldu je fotograf Adolf Zika, který s firmou v posledních letech v této oblasti spolupracuje.

Jak Médiáři řekl PR manažer Mountfieldu David Jirušek, neznamená to, že by se firma loučila s animovanou postavou Bédy Trávníčka, která mluví hlasem herečky Jiřiny Bohdalové. „Kontrakt s paní Bohdalovou trvá,“ uvedl Jirušek.

Mountfield v letech 1991 až 2011 prodal 830 tisíc rotačních sekaček, 42 tisíc zahradních traktorů, 380 tisíc motorových pil, 290 tisíc křovinořezů, 416 tisíc bazénů či 56 tisíc sad zahradního nábytku.

Tržby firmy v roce 2011 činily 4,2 miliardy Kč a její vedení za loňský rok předpokládá zisk přes 180 milionů Kč. Na dnešní tiskové konferenci Mountfield potvrdil plán vstoupit na pražskou burzu.