Televize Prima změnila svůj bulvární web Prima Style na Lajk.cz, se zaměřením na youtuberskou scénu. Rebranding následuje poté, co na Prima Style v návštěvnosti vedly už ne celebrity, ale právě youtubeři. Nový web následuje zahraniční 9gag či Ladbible, cílí na mladé, řídí ho Milan Rozšafný.

Mountfield přes web prodává i víno, žárovky či psí žrádlo

Tradiční prodejce zahradních potřeb doplňuje svůj sortiment o zboží z dalších segmentů a při jejich prodeji se stále silněji opírá o vlastní e-shop.

Mountfield se opírá o 73 kamenných prodejen, ale e-commerce získává na významu

Mountfield se opírá o 73 kamenných prodejen, ale e-commerce získává na významu

Loni v březnu spustil největší český maloobchodní řetězec se zahradními potřebami Mountfield nový internetový obchod, postavený na platformě Kentico CMS. Obrat realizovaný v e-commerce dosáhl za loňský rok podle marketingového ředitele Mountfieldu Aleše Hroudy zhruba 150 milionů Kč, což představuje osminásobek objemu dosavadních tržeb prostřednictvím e-shopu. V letošním roce chce řetězec tuto částku zdvojnásobit. Proto se víc zaměří na výkonnostní marketing. Začátkem roku navíc implementoval platební bránu pro online platby.

„Vnímáme návrat zákazníků ke standardnímu nakupování, kdy reagují podle aktuální potřeby a není už tak patrný tlak na cenu. Místo toho se opět víc soustředí na nabídku služeb,“ řekl Médiáři Hrouda. 

Výrazným trendem posledních dvou let je v případě samotného Mountfieldu rozšiřování sortimentu o další komodity, které na první pohled nesouvisejí plně s jeho zaměřením na zahradní potřeby. Před dvěma lety šlo o zahájení prodeje psího krmiva, loni na podzim Mountfield spustil prodej chilského vína a před dvěma měsíci doplnily jeho nabídku úsporné žárovky a tužkové baterie. „Třeba v případě psího krmiva jde přesně o komoditu, u níž se významný podíl tržeb generuje z online prodeje,“ říká Hrouda. Také úsporné žárovky a chilská vína dosahují podle něj dobrých prodejních výsledků. Konkrétně sortiment vín proto Mountfield plánuje posílit o další značky.

Bazény mají svůj web

Čerstvou novinkou v „internetovém portfoliu“ Mountfieldu je spuštění nového bazénového webu, který běží na stejné platformě jako e-shop. „Rodinné bazény nejsou typické e-shopové zboží, takže jsme web postavili zejména jako inspirační zdroj. Na poli prodeje zahradních bazénů jsme klíčovým hráčem s prodejem několika desítek tisíc bazénů ročně. Bazény také vyrábíme a vnímali jsme potřebu zkvalitnit online podporu v této oblasti,“ popisuje Hrouda.

Čerstvou novinkou v e-shopu Mountfieldu je nabídka bazénů

Čerstvou novinkou v e-shopu Mountfieldu je nabídka bazénů

Stěžejním zaměřením Mountfieldu podle něj nicméně nadále zůstává „kamenný obchod“, proto se online podpora soustředí vedle výkonnostního marketingu i na podporu značky a prodeje v některé ze 73 kamenných prodejen. „V případě druhů zboží, jako jsou zahradní traktory, sekačky vyšších kategorií nebo právě rodinné bazény, zákazníkovi doporučujeme, aby navštívil některou z našich prodejen. Tam mu naši prodejní technici pomohou s výběrem produktu podle jeho potřeb. U těchto výrobků totiž stále platí, že je dobré vybírat s rozmyslem a nechat si poradit od odborníků. Potom si zboží může z domova přes e-shop objednat a buď vyzvednout v některé z prodejen, nebo nechat poslat některou z přepravních společností – Českou poštou, DPD nebo PPL,“ vysvětluje Hrouda.

Online tým posílí specialista na marketing

Oblast e-commerce má v Mountfieldu na starost Hroudův zástupce David Linhart.

David Linhart

David Linhart

Ten působí v Mountfieldu přes čtyři roky (s pauzou věnovanou studiím v Austrálii) a za oblast e-commerce plně zodpovídá. Celý tým věnující se online obchodu tvoří v současnosti tři lidé, ale v dohledné době jej má posílit ještě specialista na online marketing.

Dlouhodobým partnerem v oblasti marketingu je Mountfieldu reklamní agentura EuroAgency. Spolupráci pro online marketing navázal s agenturou H1, jako konzultační agenturu navíc využívá digitální agenturu Dark Side. 

Maskot se nemění

Béda Trávníček v podání Oldřicha Navrátila

Béda Trávníček v podání Oldřicha Navrátila

V oblasti klasické marketingové komunikace Mountfield nechystá podle Hroudy v letošním roce žádné výrazné slevové akce jako v několika posledních letech, a to především kvůli zmíněné změně zákaznického chování, kde pomalu odeznívá výrazný tlak na cenu a poptávka se řídí spíš okamžitou potřebou. Nemění se ani klasický maskot řetězce, kterým je postava Bédy Trávníčka, od loňského roku „v živém podání“ herce Oldřicha Navrátila.