Náš newsletter se po letní pauze vrátil na začátku září k běžnému provozu: chodí každý všední den.

Mr. Baker končí, místo něj budou pekárny Hello!

Padesátka pekařství značky Hello! vznikne do dvou let díky sloučení dvou konceptů.

Prodejna Hello! na pražském Hlavním nádraží

Prodejna Hello! na pražském Hlavním nádraží

Původem česká síť pekařství Mr. Baker, s jejímiž pobočkami se zákazníci setkávají především na železničních nádražích nebo stanicích hromadné dopravy, se postupně modernizuje pod novým názvem Hello! Značky tu dosud existovaly vedle sebe, i když obě dnes patří pod jednoho vlastníka, společnost Lagardere Travel Retail. Rebrandovaná pekařství dostávají nový design, ale kromě toho cílí i na nové skupiny zákazníků. Sortiment proto nyní nabízí kávu, nové bagety a sendviče a další nové produkty.

„Udělali jsme si průzkum trhu, kritické zhodnocení našich stávajících konceptů od zákazníků, připravili a odstartovali několik pilotů a po jejich úspěchu připravili kompletně novou strategii a restart značky,“ popisuje Martin Petřík zodpovědný za rozvojové aktivity Lagardere Travel Retail. Aktuálně je v provozu 22 pekařství Mr. Baker a 20 prodejen Hello!, které však podle informací provozovatele překonávají síť Mr. Baker jak v počtu obsloužených zákazníků, tak v obratu. Právě proto dochází ke sjednocení pod jednu značku a v plánu jsou pobočky i v nových lokalitách, převážně na nádražích. Během dalších dvou let by mělo být v provozu víc než 50 prodejen Hello! jen v Česku. Další rozvoj plánuje společnost i v jiných zemích Evropy, například v Rumunsku, Polsku nebo ve Francii, kde uvažují o otevření Hello! v pařížském metru.

Příběh sítě Mr. Baker se podobá šest let starému příběhu fresh barů Mangaloo. Český řetězec 17 provozoven byl tehdy pohlcen Kofolou a včleněn pod značku Ugo. Originální český koncept Mr. Baker se představil v roce 2006 v Přerově a následně také na Masarykově nádraží v Praze a postupně se rozrostl až na 26 poboček. Od začátku se soustředil na důležitá místa dopravní infrastruktury, jako jsou železniční stanice, vestibuly metra nebo autobusová nádraží. V roce 2012 převzala provozování konceptu mezinárodní obchodní společnost Lagardere Travel Retail. V tentýž rok začala na českém trhu působit značka Hello!

Lagardere Travel Retail v Česku rozvíjí i síť maloobchodních konceptů Relay, Inmedio, francouzská pekařství Paul, kavárenský řetězec Costa Coffee či bezcelní provozovny Aelia.