Pozor: newsletter, o který si tolik píšete, budeme v červenci a v srpnu posílat pouze v pondělí, ve 12.

Müller ředitelem Flowee, web už celý vlastní Fuxa

BigBoard v čele s Richardem Fuxou inovuje svůj online magazín, chce koupit další média.

Tvůrčí tým Flowee. Foto: Tomáš Železný

Tvůrčí tým Flowee: stojící zleva editor Jaromír Hasoň, šéfredaktorka Nora Grundová, ředitel Jan Müller, art directorka Míša Zajíčková, editor sociálních sítí Jan Kolář, redaktor Luboš Heger, sedící redaktorka Hana de Goeij. Foto: Tomáš Železný

Internetový magazín Flowee má rok po svém vzniku už jen jediného majitele. Stal se jím Richard Fuxa, respektive jím řízená billboardová společnost BigBoard Praha. Při startu Flowee loni v březnu měl Fuxa ve stejnojmenné firmě přímo nebo přes BigBoard 70 %, po 15 % drželi Ctirad Hemelík, organizátor Festivalu Evolution, a Michal Hájek. Hemelík dál v redakčním týmu Flowee působí v pozici nazvané chairman.

Redakci Flowee vede šéfredaktorka Nora Grundová, která v minulosti řídila třeba magazín Víkend Hospodářských novin či bulletin Umění darovat. Editorem je Jaromír Hasoň, někdejší novinář, který pak v letech 2011 až 2015 psal texty v týmu Andreje Babiše a poté pracoval v PR agentuře Bison & Rose. Výrazněji v týmu začal působit Jan Müller, který do loňska dělal v Mladé frontě, kde v minulosti zakládal a vedl měsíčník Zen, později zakládal časopis pro čínské publikum Esence. Ve Flowee je teď Müller ředitelem a stojí za novou profilací magazínu coby “média nového světa”.

“Náš magazín se soustředí na inovaci ve všech oblastech napříč tématy od životního stylu, přes technologie či byznys až k politice. Oslovuje bonitní, vzdělanou, kosmopolitní cílovou skupinu. Inovace, inspirace, inteligence jsou jeho klíčové pojmy. Jsme nenapravitelní optimisté. Věříme, že svět to nejlepší teprve čeká. A Flowee se zabývá změnou na všech úrovních našeho života,” uvedl k novému konceptu Müller.

Co se týče formy, využívá Flowee žánr zvaný explainer – tedy články a videa, které vysvětlují stále větší propojenost moderního světa. Takový přístup vtiskl i do nového motta Svět nepotřebuje více informací, svět potřebuje vysvětlovat. “Naším záměrem není duplikovat zdejší zpravodajské weby a chrlit kvantitu textů. Snažíme se dění ve společnosti vysvětlovat z většího odstupu a s dobrými autory hledat vysvětlení, proč se věci mění a co to pro nás znamená. Pointa není čtenáře děsit, ale naopak uklidnit, inspirovat a vybavit informacemi, aby mohl svůj život vést moudře,” představuje si šéfredaktorka Nora Grundová.

“Outdoorový Twitter”

Nový koncept, provázený redesignem webu od agentury Smarcoms, propaguje rozsáhlá billboardová kampaň, která se tento týden rozjíždí na celkem 665 venkovních plochách v Praze a v dalších velkých městech Česka. Má celkem 22 jednoduchých vizuálů, variant různých sloganů na pozadí pastelových barev. “Jsou to věty, které vedou na titulky článků na Flowee. Nějakým způsobem odrážejí současné dění a trendy,” přibližuje Müller. Jsou to třeba věty Taxikáři, uber!, 2018 – EU = 1948 nebo Přestáváme stárnout. “Kampaň tak funguje jako médium sama o sobě. Je to vlastně outdoorový Twitter,” říká ředitel Flowee.

Jeden z vizuálů outdoorové kampaně Flowee

Jeden z vizuálů outdoorové kampaně Flowee

Jeden z vizuálů outdoorové kampaně Flowee

Jeden z vizuálů outdoorové kampaně Flowee

Jeden z vizuálů outdoorové kampaně Flowee

Jeden z vizuálů outdoorové kampaně Flowee

Jeden z vizuálů outdoorové kampaně Flowee

Jeden z vizuálů outdoorové kampaně Flowee

Jeden z vizuálů outdoorové kampaně Flowee

Jeden z vizuálů outdoorové kampaně Flowee

Jeden z vizuálů outdoorové kampaně Flowee

Jeden z vizuálů outdoorové kampaně Flowee

Jeden z vizuálů outdoorové kampaně Flowee

Jeden z vizuálů outdoorové kampaně Flowee

Jeden z vizuálů outdoorové kampaně Flowee

Jeden z vizuálů outdoorové kampaně Flowee

Na outdoor navazuje další část kampaně online, v printu (například tituly z portfolia Mafry, Czech News Center, Vltava Labe Media) a v rádiu (Radiožurnál). Na grafické řešení kampaně dohlíželo studio Heyduk, Musil & Strnad, online kampaň spravuje agentura Performio.

Mají přijít další akvizice online

Vydavatelé Flowee avizují zájem o vstup do dalších subjektů na českém online trhu. „Mohou to být velké mediální domy i menší progresivní média nebo digitální agentury,” přibližuje Jan Müller. “Chceme oslovit publikum jiným způsobem a využít situace na mediálním trhu, která přeje novým projektům. Svět médií se mění každý rok – současní lídři trhu mohou hrát zítra druhou ligu. A naopak dnešní inovátoři mohou být zítra velmi silní.”

Billboardový BigBoard spravuje v Česku asi 12.000 venkovních reklamních ploch. Uvádí, že za loňský rok 2017 překročil jeho obrat miliardu korun. “Ekonomickou a celospolečenskou silou” svých billboardů, jak avizuje, hodlá podporovat svůj začínající online byznys, jak ostatně vyhlásila loni v létě. K outdooru a onlinu přidává čas od času i výstavy, naposled o Karlu Gottovi.

Karel Gott a Richard Fuxa na výstavě Gott My Life

Karel Gott a Richard Fuxa na výstavě Gott My Life, červen 2017