Náš newsletter se po letní pauze vrátil na začátku září k běžnému provozu: chodí každý všední den.

Murdoch a spol. představili The Daily, noviny budoucnosti pro iPad

Mediální magnát představil nový digitální deník, do něhož, jak řekl, dosud investoval 30 milionů dolarů.

Na theDaily.com se v přímém internetovém přenosu představil elektronický deník The Daily, který vydavatelské impérium News Corp. Ruperta Murdocha designovalo výhradně pro tablet iPad.

Primát spočívá také v tom, že The Daily bude první obsahovou aplikací v online obchodě Applu, který bude moci využívat předplatného - odváděného přímo na účet vydavatele přes iTunes. A narozdíl od všech papírových novin, The Daily má, oznámila firma, vycházet všech 365 dní v roce.

Mediální magnát Murdoch do něj, jak řekl, dosud investoval 30 milionů dolarů. „Budeme na všech hlavních tabletech,“ slíbil Murdoch v odpovědi novinářům, zda se pustí i na další platformy. „Ale loňský rok, tento rok a možná i příští rok patří iPadu,“ nezapomněl dodat.

Díky tomu, že nemusí tisknout a složitě distribuovat fyzické kopie, může Murdoch za deník na iPadu vybírat jen 0,99 dolaru týdně (platí se za vydání, čtečka je zdarma), nebo 39,99 ročně.

Multimediální materiál připravuje redakce exkluzivně pro tablet. Texty, titulky a obrázky se budou podle tvůrců zrcadlit na webu, mimo jiné proto, aby je šlo sdílet na sociálních sítích Facebook či Twitter nebo e-mailem.

Deník bude k dispozici v App Store od půlnoci londýnského času, v jednu ráno našeho. Čeští majitelé populárních iPadů si jej ale nebudou moci stáhnout, určen je zpočátku jen pro Spojené státy.

'Ambice jsou vysoké, náklady nízké," tvrdí Murdoch. Cílová skupina? 'Everybody.' Repro: the daily.com

Tak vypadá titulní strana očekávaného titulu. Repro: thedaily.com

Tak vypadá titulní strana dlouho očekávaného titulu. Repro: thedaily.com

Deníkem The Daily bude možné listovat v 'kolotoči' položek, každá reprezentuje jeden článek/materiál. Repro: thedaily.com

Deníkem The Daily bude možné listovat v kolotoči položek, každá reprezentuje jeden článek/materiál. Repro: thedaily.com

Nejdůležitější materiály doprovodí mluvený komentář. Repro: thedaily.com

Nejdůležitější materiály doprovodí mluvený komentář. Repro: thedaily.com

Otočením o 90 stupňů se na displeji může zobrazit tematický výběr z Twitteru. Repro: thedaily.com

Otočením o 90 stupňů se na displeji může zobrazit tematický výběr z Twitteru. Repro: thedaily.com

Sportovní rubrika má poskytovat kompletní informace o týmech, hráčích či soutěžích. Repro: thedaily.com

Sportovní rubrika poskytne kompletní informace o týmech, hráčích, soutěžích. Repro: thedaily.com

Web The Daily má být grátis ochutnávkou obsahu. Repro: thedaily.com

Web The Daily má být grátis ochutnávkou obsahu. Repro: thedaily.com

Čeští zájemci o The Daily mají zatím smůlu. Repro: App Store

Čeští zájemci o The Daily mají zatím smůlu. Repro: App Store

A jak se nový digitální deník zatím líbí uživatelům Twitteru?