Náš newsletter se po letní pauze vrátil na začátku září k běžnému provozu: chodí každý všední den.

Myšlenka regionálních týdeníků žije, Šabata s Gallem hledají investora

PPF v létě přestala lokálnímu zpravodajství věřit, síť desítek týdeníků a webů přesto může vzniknout. Zbývá sehnat něco přes sto milionů. Tvrdou konkurencí zůstává hegemon regionálního tisku Vltava-Labe-Press.

Manažeři několika mediálních domů v Česku slýchají v těchto týdnech nabídku, aby se vrhli do segmentu lokálního zpravodajství. Podobnému konceptu nedávno přestala věřit finanční skupina PPF, když na konci srpna utnula projekt Naše adresa.

V minulosti (1993-2000) dlouholetý šéf MF DNES Petr Šabata, od května 2009 do konce letošního léta šéfredaktor regionálních médií v Naší adrese (respektive v PPF Media), odhaduje, že do konce listopadu bude jasno, zda pro nový projekt zacílený na „lokální, tedy okresní“ trhy investora sežene.

Projekt vypracoval Šabata spolu s Romanem Gallem, který Naší adrese šéfoval. Ambicióznímu tiskovo-internetovému podniku Naše adresa Petr Šabata loni nepřesně předpověděl existenci za rok 2042.

Na další projekt shánějí přes sto milionů korun, návratnost investice slibují do čtyř let. Cílem je rozjet síť 140 lokálních tištěných týdeníků a 400 webů na 90 místech České republiky. Účastnit se toho může zhruba stovka lidí z asi dvou set, kteří přišli o práci zánikem Naší adresy.

Někteří z propuštěných redaktorů, operující na severu Čech, si už nezávisle na Šabatovi a spol. založili solitérní internetové Naše Jablonecko (profil na Facebooku), jede od 20. října. Dalších několik bývalých redaktorů začalo před volbami spolupracovat s Aktuálně.cz a pokračuje v tom.

Gallo Multimedia

Gallo Multimedia

Roman Gallo využívá pozitivního PR, které získal přednášením o Naší adrese a přidruženém multimediálním centru Futuroom hlavně v zahraničí. Rozjíždí vlastní poradenství Gallo Multimedia. Jako manažera pro nová média přibral dlouholetého souputníka Petra Zářeckého, jako projektovou manažerku svou asistentku z PPF Media Kláru Vorlíčkovou.

Studio interaktivní grafiky, které se v rámci PPF Media podařilo vybudovat Matěji Huškovi, se přestěhovalo z Pankráce do Uhříněvsi - přešlo pod názvem NewsLab pod křídla vydavatelství Vltava-Labe-Press.

To přes veškeré pokusy organizovanější konkurence zůstává hegemonem regionálního tisku, se svými 72 tituly okresních Deníků. Jejich prodej sice setrvale klesá, pořád ale nepřehlédnutelně operuje na okresní úrovni, na které se Šabata s Gallem chtějí etablovat.

Sedmička, Naše adresa - Google

Sedmička, Naše adresa - Google

Konce Naší adresy využil k drobnému špílci další její konkurent, síť Sedmička Mladé fronty: zadala si ve vyhledávači Google inzeráty k výrazu „Naše adresa“.