Myslivecká opět mění tvář, ve spotu má Zacha

Česká lihovina spouští svou letošní nejvýznamnější kampaň. Za změnou stojí agentura Cocoon Group, o kampaň se starají Comtech a Outbreak.

Jak se Stará myslivecká měnila v čase

Jak se Stará myslivecká měnila v čase

Likérka Granette & Starorežná Distilleries spustí v druhé půli června jeden ze svých největších projektů tohoto roku - relaunch značky Stará myslivecká, která je vlajkovou lodí společnosti. Tato lihovina bude mít nový design, positioning, komunikaci a navíc i novou variantu nazvanou Stará myslivecká Reserve. K její výrobě se používá speciální dvojí zrání v dubových sudech, přičemž doba zrání je v porovnání s variantou Stará myslivecká Original výrazně delší. Médiáři to sdělil obchodní a marketingový ředitel společnosti Vladimír Vavřich.

„Na změně strategie jsme pracovali víc než rok,“ uvedl. „Měli jsme přitom na paměti, že před sebou máme produkt, který je na trhu víc než 167 let. Všechny kroky jsme proto dělali tak, abychom na jedné straně neztratili historické kořeny a na druhé mu vrátili prestiž, kterou si zaslouží.“ Pro Mysliveckou jde o druhou výraznější změnu za poslední dva roky: k omlazení své značky sáhla už v roce 2013, kdy se spojila se soutěží Česko Slovensko má talent a pro svůj symbol - postavu myslivce - zvolila muže středního věku. Nyní tedy završuje nově nastoupenou cestu.

Tvář myslivce změnil Cocoon

Nové logo Staré myslivecké od britských designérů

Nové logo Staré myslivecké od Cocoon Group

Nový positioning, design a změnu lahve navrhla packagingová agentura Cocoon Group. Největší podíl na změně positioningu měl za Cocoon Jakub Plášek, který se, jak říká, snažil zdůraznit atributy jako vytrvalost a schopnost jít vlastní cestou, ale bez nutnosti vymezovat se vůči ostatním. Designové změny připravoval a realizoval tým Cocoon Group pod vedením britské art directorky Jan Atkins. Ta ke spolupráci přizvala britského ilustrátora Chrise Mitchella, který přepracoval ikonu myslivce. „Navrhl jsem ho tak, aby vzbuzoval důvěru a reprezentoval sebejistotu a loajalitu,“ tvrdí Mitchell, který v minulosti dělal třeba pro Absolut Vodku.

V kampani vystoupí Roman Zach

Nová Stará myslivecká se představí televizním spotem v druhé půli června

Nová Stará myslivecká se představí televizním spotem v druhé půli června

Paralelně se změnou designu likérka více než rok pracovala i na změně samotné komunikace. Její koncept navrhla a realizovala agentura Comtech. „Starou mysliveckou zná podle Tracking Study osm z deseti dospělých Čechů. Z téže studie ale vyplývalo, že zejména mladší generace má problém vybavit si ve spojení s ní konkrétní chuť,“ prohlašuje Jana Lelovičová, strategická plánovačka agentury Comtech. Stará myslivecká podle ní neustále ztrácela na společenské prestiži, byť má mít veškeré dispozice k tomu, aby se vrátila mezi ikonické české alkoholické nápoje.

„Stará Myslivecká se řízením osudu nevyskytovala mezi oblíbenými drinky zejména mladší generace mužů a žen, kteří mají názor, vliv, vkus, status a prestiž. Tento stav jsme chtěli pomoci změnit,“ doplňuje kreativní ředitel Comtechu Petr Vlasák. „Začali jsme proto propojovat nejvýraznější aspekty značky. Dub, který jí dává vyzrát, ‚dubovitou‘ povahu nápoje i českého národa a postavu myslivce, který je přes sto šedesát let patronem značky.“

Vizuál kampaně na novinku Stará myslivecká Reserve

Vizuál kampaně na novinku Stará myslivecká Reserve

Relaunch Staré myslivecké, který bude spuštěn v druhé polovině června, provázejí také nové televizní  spoty, které režíroval Jakub Sommer a objeví se v nich herec Roman Zach. Součástí celé komunikační kampaně bude mimo silnou televizní podporu i „netradiční digitální projekt“ a podlinkové aktivity, které připravila agentura Outbreak pro restaurace a bary.

Nové lahve omlazené značky

Půllitrová Stará myslivecká Reserve

Půllitrová Stará myslivecká Reserve

Půllitrová Stará myslivecká Original

Půllitrová Stará myslivecká Original

Litrová Stará myslivecká Reserve

Litrová Stará myslivecká Reserve

Litrová Stará myslivecká Original

Litrová Stará myslivecká Original

Od žitné k myslivecké

Historie značky Stará myslivecká se začala psát už v roce 1847 v Krásném Březně. Původně se tento nápoj jmenoval Stará žitná, ale díky etiketě s tváří myslivce mu lidé sami začali dávat přídomek Myslivecká. V 80. letech minulého století patřil mezi nejoblíbenější „likéry“ u nás. Po listopadu 1989 se trh rychle zaplnil novými produkty. V roce 1991 se tehdejší výrobce firma KB likér osamostatnila a v roce 1997 se stala součástí nápojářské skupiny Drinks Union. V roce 2008 byla část firmy Drinks Union včetně likérky prodána Heinekenu. Nově vzniklá společnost byla pojmenována jako Granette. Tuto firmu v roce 2011 odkoupila společnost Starorežná Prostějov a vznikla současná firma Granette & Starorežná Distilleries. Myslivec, jehož výroba se přesunula z Ústí nad Labem do Prostějova, přitom nadále představuje její hlavní produkt.

Comtech Can hledá lidi na pozici