Náš newsletter se po letní pauze vrátil na začátku září k běžnému provozu: chodí každý všední den.

Na český trh se vrátil časopis Maxim, je i pro ženy

Titul se nově v Česku a na Slovensku profiluje jako lifestylový měsíčník pro muže i pro ženy.

Titulní strana úvodního čísla české a slovenské mutace Maximu. Repro: MaximCzech.cz

Titulní strana úvodního čísla české a slovenské mutace Maximu. Repro: MaximCzech.cz

Po čtyřech letech je na českém trhu opět k dostání časopis Maxim. Nový měsíčník vydává firma JDF Publishing, kterou vlastní Ján Kortiš, známý také jako vydavatel slovenské mutace pánského magazínu Playboy. Maxim v Kortišově režii má 134 stran, prodává se za 99 Kč a na trh vstoupil 2. listopadu číslem označeným 10-11, tedy pro říjen až listopad. „Poprvé budeme česko-slovenští, vycházíme totiž v Čechách i na Slovensku,“ uvádí v editorialu prvního vydání Ján Kortiš, jenž se podepisuje jako Johnny Kortis.

Maxim už byl na českém trhu přítomný, a to v letech 2003 až 2016, rovněž na základě licence od britského předobrazu. Český Maxim tehdy vznikl jako nástupce magazínu Quo ve vydavatelství Hachette Filipacchi 2000. V roce 2011 titul spolu s ostatními odkoupila tuzemská divize německého vydavatelství Burda. Ta Maxim ke konci roku 2016 přestala vydávat, neboť „inzertní a distribuční příjmy neplnily očekávání společnosti“.

Česká verze Maximu pod Vondráčkovým vedením nesla podtitul „nejlepší zábava mužů od stvoření ženy“. Nynější podoba Maximu se prezentuje jako „lifestylový měsíčník pro muže - i pro ženy“. První číslo vyšlo s modelkou Andreou Verešovou na titulní straně. Na zadní obálce je Peter Pellegrini, donedávna slovenský premiér, s nímž Maxim pořídil hlavní rozhovor čísla. Humor, ironii a sarkasmus, jimiž proslula předchozí verze českého Maximu, nynější edice pro Česko a Slovensko postrádá.

Maxim v češtině v roce 2003 založil a do roku 2013 jako šéfredaktor vedl Pavel Vondráček. Ten se nyní k názvu Maxim vrátil také, pojmenoval tak svůj nový podcast pro web Info.cz.