Nehorázně ambiciózní reklamní soutěž a konference PIAF, která se koná v Praze příští středu a čtvrtek 25. a 26. dubna, vytvořila za velmi krátký čas zatím tří ročníků nový standard, kterému se, mám dojem, v české reklamě má máloco šanci byť přiblížit.
Nehovořím teď o jen soutěži, neboť jsem dosud neviděl žádné přihlášené práce (ale věřím, že skvělí slovenští kolegové získají - pochopitelně - spoustu cen). Hovořím o konferenci. Poprvé se totiž povede přivézt do Čech jednu z klíčových osobností agentury Droga5.
Agentura Droga5 je místo nejčastěji zmiňované českými kreativci při relaxovaných debatách o našich snech. Agentura sídlí v New Yorku a už sám název napovídá a jakmile ho jednou uslyšíte, utkví v mysli. Příběh názvu je prostý - agenturu založil David Droga a Droga znamená „cesta“. Nicméně stejně ten název je virální jak prase, pardon.
Droga5 vytvořila mezi jinými prácemi pro značky jako Prudential, Puma, Kraft Foods, Microsoft, The Coca-Cola Company, Hennessy nebo Amstel Light, což se samozřejmě od americké agentury očekává. To je normálka. Co normálka není, jsou kampaně The Great Schlep pro Baracka Obamu a Still Free pro značku Mark Ecko.
The Great Schlep je jeden z klíčových virálů amerických prezidentských voleb roku 2008 a zároveň předloha videa Přemluv bábu. Video, kterým Sarah Silverman aktivizovala americkou židovskou komunitu na Floridě. Myslím, že jedno video za tisíc slov. The Great Schlep je prostě legenda.
Kromě toho ale hoši a děvčata z Droga5 vymysleli virální kampaň Still Free, kterou vidět a zemřít. Marc Ecko, tvář stejnojmenné módní značky (mimochodem, koukněte na jeho web, pět let stejný a naprosto dokonalý, a takový bude i za dalších pět let), se dostane k prezidentskému speciálu Air Force One a nasprejuje na něj nápis Still Free. Video, které bylo tak jako každá správná kampaň vymyšlené od novinového titulku a bezchybně exekuované. Pochopitelně Grand Prix v Cannes.
Za agenturu Droga5 s námi pohovoří Ted Florea, strategická hlava skupiny.
Ted pracuje pro největšího klienta agentury, Prudential. První kampaní pro Prudential byl v roce 2011 televizní spot východu Slunce, natočený téhož dne ve stu amerických měst, který představoval rebranding finančních služeb této finanční instituce. Kromě toho Ted Florea pracoval na repositioningu ikonických značek, jako je De Beers, Smirnoff, Kleenex, Netfix, Hyundai, Doritos a Chevrolet.
Ted - říká - při plánování upřednostňuje hluboký psychologický vhled, nejšťastnější je, když může experimentovat s nekonvenčními přístupy, jako je hypnóza, art terapie, testy osobnosti či vývojová psychologie, aby pomohl značkám znovu objevit sama sebe a co nejhlouběji se spojit se svými zákazníky.
Tak vidíte - když tahle agentura dokáže tohle všechno, nebo už napsat takovýhle text, jistě ji nebude činit problém ohromit elitu české reklamy a nejvýznamnější klienty.