Prezidentský kandidát Jan Fischer zveřejnil přehled slev, které dostává za inzerci v tisku. Tabulka ukazuje, jak dokážou být obchodníci prodávající reklamu v novinách nebo časopisech dnes vstřícní a ukrojit z vlastního výdělku, byť tržby tisku jako mediatypu meziročně znatelně klesají.
Například čtyřstranu v MF Dnes a Lidových novinách pořídil Fischerův tým místo ceníkových 4,1 milionu Kč za necelých 297 tisíc, tedy se slevou skoro 93 %. V Deníku nakoupil se slevou skoro 87 %. V Instinktu, Sedmičce a Týdnu, které patří Jaromíru Soukupovi, jenž Fischerovi radí s kampaní, dostává prezidentský kandidát shodně slevu 49 %, nejnižší z poskytnutých.
V průměru se Fischer dostal na slevu 80,5 %, reklamní plochy v tisku tedy kupuje za pětinovou částku oproti ceníkům. Udává, že dosud nakoupený prostor v novinách a časopisech v ceníkové hodnotě 12,5 milionu Kč dokázal pořídit za 2,4 milionu. „Kancelář Jana Fischera jedná s vydavateli na přímo, bez [mediálních] agentur,“ tvrdí přitom jeho tým.
SLEVY NA INZERCI JANA FISCHERA V TISKU, ÚDAJE K 26. 11. 2012 | |||||
titul | datum zveřejnění | formát/pozice | ceníková cena | skutečná cena, bez DPH | sleva |
Aha! | 24. 10. | čtyřstrana | 764 164 | 150 000 | 80,4 % |
Deník ČR | 15. 10. | JP - ISB | 504 000 | 257 040 | 49 % |
Deník ČR | 25. 10. | čtyřstrana | 2 520 000 | 335 920 | 86,7 % |
Instinkt | 1. 11. | 1/1 - ISB | 159 000 | 81 090 | 49 % |
Metro | 2. 11. | čtyřstrana | 1 352 332 | 260 000 | 80,8 % |
Právo | 12. 10. | čtyřstrana | 983 200 | 144 600 | 85,3 % |
Sedmička | 18. 10. | 1/1 - ISB | 175 000 | 89 250 | 49 % |
Sedmička | 8. 11. | 1/1 - ISB | 175 000 | 89 250 | 49 % |
Balíček Ringier Tarif Extra QUATRO | 22. 10. | JP/A - ISB | 668 774 | 312 652 | 53,2 % |
Balíček Ringier Tarif Extra QUATRO M | 16. 11. | 1/1 - ISB | 641 440 | 196 818 | 69,3 % |
Balíček MAFRA TOP KOMBI MFD+LN | 17. 10. | čtyřstrana | 4 121 712 | 297 675 | 92,8 % |
Týden | 22. 10. | 1/1 - ISB | 225 000 | 114 750 | 49 % |
Týden | 12. 11. | 1/1 - ISB | 225 000 | 114 750 | 49 % |
Celkem | 12 514 622 | 2 443 795 | 80,5 % | ||
Zdroj: Jan-Fischer.cz |
Jan Fischer je v médiích nejviditelnějším kandidátem přímé volby prezidenta. Monitoring Admosphere ukazuje, že Fischer dal zatím do kampaně dvakrát víc než Miloš Zeman, Přemysl Sobotka či než Karel Schwarzenberg.
Fischerova mluvčí Jana Víšková už v půli října Médiáři přiblížila, jakými kanály se jeho tým rozhodl komunikovat.
Z tisku to byly tituly Aha!, Aha! TV, Blesk, Blesk magazín, Deník, Instinkt, Lidové noviny, Pátek LN, Mladá fronta Dnes, Magazín Dnes, Metro, Právo, Magazín Právo, Sedmička, Sport, Sport magazín a Týden. Na internetu pak weby CET 21 (televize Nova), Barrandov.tv, Stream.cz, Seznam.cz, iDnes.cz, Aktuálně.cz, Blesk.cz, Novinky.cz, weby Tiscali media a vybrané servery zastupované společnostmi Impression Media a AdActive.
„Pro prezentaci jsme se rozhodli využít všech možností, kam lze umístit náš volební spot. Ten pro nás vyrobil profesionální tým filmařů a je jedním z hlavních nástrojů naší marketingové komunikace. Spot Jana Fischera nyní běží v síti multikin, v podobě reklamy (bannery, videa, adverts) na internetu a na videoportálech a sociálních sítích,“ sdělila Jana Víšková.
Spot na YouTube zatím zaznamenal nemnoho přes 9 tisíc zhlédnutí, dočkal se převážně negativních hodnocení.
„Kromě těchto kanálů pro využíváme i bigboardové plochy, rámečky České pošty a reklamu v tisku. Kromě toho Jan Fischer osobně jezdí po městech po celé České republice, což je nejdůležitější část kampaně - setkávání s občany a sdělování obsahu prezidentského programu Jana Fischera na přímo,“ doplnila mluvčí Víšková.