Přinášíme pravidelné týdenní hodnocení českých kampaní, hodnocení od těch nejpovolanějších - samotných kreativců, stratégů a klientů tuzemského reklamního průmyslu.
Reklamní katovna: pořadí za 5. týden 2019
- Martin Charvát: Patron dětí (44 %)
značka, klient: Patron dětí - Loosers: #flyfromPRG (28 %)
značka, klient: Letiště Praha
- Future Bakery: Ochutnej čistokrevnej život (26 %)
značky: Suchej únor, klient: Liga otevřených mužů - Kvalitu neoklameš (22 %)
značka, klient: Hollandia - Tři kroky pro dokonalý vzhled (17 %)
značka, klient: Dermacol
S nabídkou hodnotit obesíláme přes 30 tuzemských kreativců, stratégů a zástupců klientů. Tentokrát hodnotilo 9 katů. Na škále od 0 do 100 %, odstupňované po pěti bodech, každý ohodnotí každou z kampaní, všechna bodování zprůměrujeme do výsledného čísla. K vybraným přidá slovní hodnocení.
1. Patron dětí běží v ČT (44 %)
Online charitativní projekt Patron dětí, adresně spojující potřebné děti s dárci, jde na obrazovky veřejnoprávní České televize s dvěma spoty od týmu kolem kreativce Martina Charváta. Spot Jirka a Honza na skutečném příběhu dvou kluků ukazuje, jak to celé funguje. Spot Patron dětí vysvětluje úlohu patrona – tím může být kdokoli, kdo zná dítě z příběhu – učitel, vedoucí kroužku, sociální pracovník nebo třeba rodinný přítel. Může tak potřebné dítě či rodinu přihlásit do projektu. V projektu Patron si každý dárce může přesně vybrat, kterému dítěti, na co a jakou částku daruje. Dary mohou být drobné i větší a dárce vždy ví, komu a v čem pomáhá. Celých 100 % darované částky jde potřebnému dítěti. Spot režíroval Luboš Rezler, produkce je od Stink Films.
Chytne to, je to tak akorát dojemný, člověk pochopí o co jde. Jojo, takhle nějak by to mělo vypadat.
Matouš Hutník (Peppermint Digital)
Je to všechno správně, tak správně, až je to snad špatně - mám pocit, že už jsem to jen letos viděl stokrát...
Vilém Rubeš
Autentické a dojemné. Kde mám kapesník?
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)
Skvělý projekt, na kterém nechci kritizovat vůbec nic. A ani není co, protože je hezky napsaný i natočený.
Štěpán Zálešák (Zalesak.tv)
Tohle je dobrá věc. Spot vysvětluje, jak to funguje. Lidi tam budou posílat peníze. Tečka.
Tomáš Hrivnák
Další chvályhodný počin. Jen se nemůžu dopočítat, kolikrát už jsem totéž v minulosti viděl. Stokrát?
Míla Knepr (Silver Pack)
2. Letiště Praha propaguje eurovíkendy (28 %)
Nová marketingová kampaň Letiště Praha podpoří během celého letošního roku výjezdový cestovní ruch a řadu destinací v Evropě – půjde celkem o 15 různých míst ve čtyřech zemích Francii, Chorvatsku, Itálii a Španělsku, na něž se cestující můžou dostat přímým spojením z “Václava Havla”. Různé formáty tak budou lákat do Splitu, Zadaru, Bari, Pisy, Marseille nebo Malagy.
Cituju kolegu: „Ale veď to nie je kreatíva, ty vole.“
Matouš Hutník (Peppermint Digital)
Já vidím jen: „Představte si - sednete na letadlo po třech hodinách ponižujících procedur, pak někam poletíte v hladoletu, na letišti si zaplatíte odvoz do města - a tam si můžete dát pizzu!“ To, co sliboval titulek, totiž jak přesvědčí Čecha ve škodovce, aby příště letěl do Chorvatska letadlem, to nám neprozradili.
Vilém Rubeš
Jednoduché nápady bývají ty nejlepší. Palec nahoru.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)
Takhle vypadá většina cestovatelských reklam, když jste odkázaní na imagebanku. Předpokládam, že kdyby to budget dovolil, tak z náplavky v Benátkách bude romantika přímo prosakovat, na vizuálu s pizzerií se nám budou sbíhat sliny na pizzu, nebo aspoň podle něčeho poznáme, že se díváme na Neapol. Chápu, nebyly peníze na letenky. Co že to bylo za klienta? Jo letiště, tak asi nebyly peníze na fotografa…
Štěpán Zálešák (Zalesak.tv)
Těžko hodnotit kampaň na základě tří bannerů. „Kolo“ a „Náplavka“ fungují líp než „Pizza“. Myšlenka vzít známý český volnočasový mem a transplantovat ho do prostředí jednotlivých destinací je slibná. Výsledkem je však spíše nafocený brief než opravdová reklama.
Tomáš Hrivnák
Hezká je vždy hlavní fotka a první sdělení. A stačilo by. Zbytek působí jako nutnost zaplnit plochu dalšími texty, ať nezůstane ani kousek prázdný: „A když Neapol, tak Itálie jako Itálie že jo, dejme tam ještě Bari a Bolognu, to je z Neapole zhruba 3 hodinky autem, Pisu (4 hodiny), Benátky (5 hodin)...“
Lukáš Těžký (Feedyou)
Aspoň náznak twistu v headlinu... Jenže mi nějak nesedí strategie. Prodávají frekvenci a síť destinací? Na mne to působí spíš jako cenová nabídka low costů.
Míla Knepr (Silver Pack)
3. Suchej únor už posedmé (26 %)
Už sedmým rokem pořádá spolek Liga otevřených mužů kampaň Suchej únor, aby přiměla lidi dobrovolně celý měsíc nepít. Komunikaci pro letošní ročník pomohli postavit dobrovolní kreativci z panelu Future Bakery. Kampaň bude spojovat claim Ochutnej čistokrevnej život, jehož autorem je Jan Dvořák. Projekt lze sledovat na sociálních sítích pod hashtagem #suchejunor nebo #nadvlivem. Suchej únor letos prolomí status online kampaně. Zahrne plakáty v metru, spot v rádiích i tematické akce jako FuckUp Night v pražském kině Lucerna, kde o svých zkušenostech s alkoholem promluví herec Tomáš Hanák, mistr světa v boxu Lukáš Konečný nebo podnikatel Tomáš Čupr. Kampaň bude vidět též na trenýrkách či na kondomech.
Hodnotím v pátek ráno, v kocovině, takže se mě to evidentně týká. Jenže ta tonalita je nepříjemná v tý frikulínský výzvovitosti a vizuálně to vypadá jak webisek digitálky před čtyřma lety. Palce držím, ale moc šancí nedávám.
Matouš Hutník (Peppermint Digital)
Unjverzální bláboly jako „přijmi výzvu“ a „nastartuj změnu,“ trio uvozhřených dvojsmyslů („nad vlivem,“ „pusť alkohol k vodě“ a „s čistou hlavou“) a nad tím neujasněná CTA. Jak to říkal ten brand manager ve filmu Truth in Advertising? „Přišel jsem s tolika nápadama, protože jsem příliš nejistej a blbej, abych se rozhodl pro jeden.“ A to platí i tady.
Vilém Rubeš
Souhlasím s tím, že spotřeba alkoholu v Česku je alarmující a zanechává spoustu jedinců a rodin v troskách. Na druhou stranu není kampaň postavená na lidech typu shiny happy people (=svazáci) můj šálek kávy. Než abych do ulic vyrazila v tričku Suchej únor, to bych raději nevycházela vůbec. Ale i tak samozřejmě fandím všem.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)
Tahle iniciativa je tak dobrá a potřebná, že nechci kritizovat vůbec nic. Svůj komentář navíc píšu ve chvíli, kdy jsem úspěšně dokončil suchý leden a mohu opravdu jen doporučit.
Štěpán Zálešák (Zalesak.tv)
Takto to dopadá, když se reklama vymýšlí hlasováním. Čistokrevnej život? To je jako název (naštěstí nikdy nenahraného) alba Dalibora Jandy. I když možná právě proto... No nic.
Tomáš Hrivnák
Výzva i celá ta osvěta fajn. Copy na hlavním webu mě bavilo. Jinak působí to dost neslepeným dojmem: Hromada nápadů, pojďme zrealizovat všechny. „Uděláme hodně hashtagů (7), tady odkážeme na test na online poradně (a svěží dojem z celé kampaně naprosto zlikvidujeme), merch uděláme na dalším samostatným webu, kolíček ... a to ještě chybí video.“
Lukáš Těžký (Feedyou)
Zřejmě chvályhodná snaha. A určitě upřímná, protože určitě nejde o kampaň, který běží kvůli „award winning“ kreativitě. Žádný svěží nápad se nekoná. Je to ploché, celé „rádoby“.
Míla Knepr (Silver Pack)
4. Hollandia poprvé v televizi (22 %)
Česká mlékárna Hollandia během února podpoří svou řadu Selských jogurtů kampaní v duchu hesla Kvalitu neoklameš. Cílem je vyzdvihnout benefity jogurtů, které se vyrábějí podle tradiční receptury a obsahují jen čerstvé mléko, jogurtové kultury a ovoce.
Ten poslední výraz pana kontrolora není v pohodě. To jako, že jogurt má dost vocas...?
Matouš Hutník (Peppermint Digital)
Tak dobrý jogurt a tak blbá reklama! Mohli ji vynechat.
Vilém Rubeš
„Náš reklamní spot je natáčen v bezprostředním okolí naší farmy,“ tvrdí marketingový ředitel firmy Hollandia. Nemohu se nezeptat – proč jste nenatáčeli přímo na farmě? Že by se tam takhle pěkně kravky v jeteli neproháněly?
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)
„Televizní spot je dílem externí agentury, která to je, to Hollandia tají.“ Doporučil bych nechat v utajení i spot.
Štěpán Zálešák (Zalesak.tv)
Nosná myšlenka, ovšem také chápu, proč Hollandia jméno externí agentury odpovědné za natočení spotu tají.
Tomáš Hrivnák
Inspektor, který se díky jogurtu zasní, může být. Jogurt, který mluví, to už je trochu horší. Stejně se ale nemůžu zbavit dojmu, že to celé od začátku vypráví vlastně ten inspektor a říká o sobě všechny ty vlastnosti jogurtu. A pak to začne působit celé dost vtipně. A nasazování bílé rukavice a střih na krávu taky 🙂 ... Proč na konci vyskočí ty ilustrace?
Lukáš Těžký (Feedyou)
Hodně stará reklamní poučka říká: Když tě vůbec nic nenapadne, tak použij „vědce“, který zkoumá produkt. Zbytek doženeš v exekuci. Tady není ani nápad, ani exekuce. A člověk by řekl, že když Hollandia dělá první TV kampaň, tak bude chtít mít aspoň OK opus.
Míla Knepr (Silver Pack)
5. Tváří Dermacolu je Peláková (17 %)
Český výrobce kosmetických přípravků Dermacol přichází s novým reklamním spotem. Jeho tváří je slovenská zpěvačka Kristína Peláková. Ve spotu hrají prim tři výrobky dekorativní kosmetiky – podkladová báze Satin Base, celodenní makepu 24h Control a fixační pudr. Nová reklama se v Česku a na Slovensku objeví v televizi 1. února (v Česku na stanicích skupiny Prima, na Slovensku na TV Joj), kdy bude kampaň spuštěna i na internetu a sociálních sítích.
Podle mě se měl v tom packshotu objevit její podpis. To mi tam chybělo.
Matouš Hutník (Peppermint Digital)
Rodinná značka s rodinným filmíkem. Já jim to přeju, ať si užijou!
Vilém Rubeš
Zpěvačka je hezká, sympatická a dokonale vyretušovaná, ale proč na mě reklamy Dermacolu působí jako z roku 1991? Je to účel?
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)
Kristína Peláková může značku omladit, ale pojetí spotu je stejné jako během posledních dvaceti let na jakýkoliv podobný produkt. Nic nového.
Lukáš Těžký (Feedyou)
Cokoli z dílny Dermacolu je vždycky vážným důvodem k zamyšlení.
Míla Knepr (Silver Pack)
Chcete-li nechat ohodnotit svou novou reklamní produkci, napište na ondrej@aust.cz a připojte odkaz na svou práci.

Čestmír Strakatý odchází z Reflexu, opouští Prostor X

Z ČT odchází Alžběta Plívová, vedoucí komunikace a autorka ČT Edu

Nikdo už nestojí o hypertextové odkazy
