Nejlepším televizním seriálem je chorvatský Strážce hradu z Chorvatska, čestné uznání dostala estonská série Banka. Nejlepším online seriálem Lajna českého videowebu Obbod. Tak v Brně rozhodly poroty historicky prvního ročníku festivalu seriálové tvorby střední a východní Evropy Serial Killer, kde čtyřdenní akci od 2. do 5. května pořádal tým producentky Kamily Zlatuškové, s finanční podporou především města Brna a Jihomoravského kraje. Jednotlivá představení prvního ročníku navštěvovaly spíš desítky než stovky lidí, podle mluvčí festivalu Adely Hrivnákové jich celkově bylo kolem 2.500.
Přehlídka nabídla akční thrillery, autorská dramata i satiry včetně novinek z produkce České televize, Netflixu, HBO či Stream.cz. Festival přitom uvedl hlavně novinky a premiérové tituly z loňského roku. Kromě hlavní soutěže se chce každoročně v sekci Fokus zaměřit na jednu zemi, tvorbu další pak zohlední v další sekci V kurzu. Fokus prvního ročníku zaostřil na Dánsko (novinky Cesty Páně od tvůrce seriálu Vláda (Borgen) Adama Price), Liberty, starší Pospolu v rozvodu, Dědictví, Muži z Blekingegade či Království Larse von Triera), V kurzu bylo Německo (dvoudílný film o únosu z roku 1988 Gladbeck alias 54 hodin nebo seriál z nedávné minulosti Ku’damm 59). A zmíněnou Banku přivezli tvůrci z Estonska právě do Brna na světovou premiéru, desetidílný seriál o 90. letech 20. století bude mít televizní premiéru v říjnu, a to souběžně v Estonsku a ve Finsku.
Kromě chorvatského Strážce hradu a estonské Banky se v hlavní soutěži představil také český Most!, nový seriál scenáristy Petra Kolečka a režiséra Jana Prušinovského ze severních Čech, která Česká televize nasadí letos na podzim („od osmi to nebude,“ glosovali tvůrci po promítání při zahájení Serial Killeru jadrný slovník hlavních hrdinů svého díla), dál ruský Gogol: Začátek, rumunské Stíny a polský Ultraviolet.
„Ve středoevropském prostoru chybí místo, kde by mezi sebou soutěžily seriály a minisérie a kde by se potkávali tvůrci. Vzhledem k tomu, jak Brno přistupuje k podpoře filmového a kreativního průmyslu, rozhodli jsme se tento počin podpořit,“ zdůvodnil podporu akci náměstek brněnského primátora zodpovědný za kulturu Matěj Hollan (Žít Brno). Zlatuškové tým se novým počinem snaží „přesvědčit lidi, že i televize dělá věci, které si zaslouží velké plátno“. Jak na festivalu na jedné z debat v rámci doprovodného programu pro odborníky (industry) řekl někdejší šéf Irish Film Board Rod Stoneman, snahou dostat snímky určené pro kina do televize se na obrazovky dostává vyšší (filmová) estetika a také víc politické svobody, neboť filmaři bývají ve svých výpovědích odvážnější než televizní tvůrci.

Pokus o nejdelší zírání na portrét Davida Lynche spolupořádala agentura Dobrý den. Foto: Serial Killer

Místem večerních setkání bylo bývalé sídlo ČT na Běhounské. Foto: Serial Killer

Přišel i Bolek Polívka. Foto: Serial Killer

Jonáš Čumrik nastupuje na novou pozici v parfumerii Notino

Startuje ženská reklamní agentura Nuagencía

Powerpoint i intimní tužby: sdílení obrazovky se může lehce zvrtnout
