Seznam Zprávy se uvedly v nové podobě. Web chce posílit investigativu, sekci o byznysukomentáře. „V internetovém prostředí chceme být tím, čím bývaly ve zlaté éře tradiční, nezávislé noviny,“ prohlašuje šéfredaktor Jiří Kubík. V redakci dělá přes 70 lidí, včetně externistů. 

Na shortlistu Effie je 37 prací, nejvíc od Ogilvy

Zasedání poroty rozhodlo v druhém říjnovém týdnu o shortlistu 21. ročníku soutěže o nejefektivnější kampaně roku Effie. Do finále se letos dostalo 37 prací z 52 přihlášených. Nejvíc jich má Ogilvy, osm (devět, počítáme-li i tu od aktivační agentury Geometry Global), následuje McCann Prague se čtyřmi (respektive se šesti, jednu přidává kreativní jednotka Renegadz a jednu aktivační divize Momentum) a Wunderman se třemi.

Nejvíc prací postoupilo do finále v kategorii Spotřební zboží. Naopak slabě obsazená kategorie Veřejná a státní správa ani jednu ze dvou přihlášených prací do finále neposlala. V ostatních šesti kategoriích je počet prací na shortlistu vcelku vyrovnaný. Vítězové budou známi 7. listopadu, vyhlášeni budou na slavnostním večeru v pražské Lucerně.

Shortlist Effie 2018

Název kampaně Agentura Klient
Potraviny
Mistrovství světa v pauzování Symbio Digital Nestlé / KitKat
Místo do obchodu pro Nutrend do e-shopu! Ogilvy Nutrend D.S.
Raffaello proti osamělosti Momentum Czech Republic Ferrero Česká s.r.o./Raffaello 
Inspirujeme lidi, aby jedli lépe VCCP Ahold Czech Republic, a.s. / Albert
Jak neznámý Spak získal český šmak Kaspen/Jung von Matt Spak
Gorilování Hullabaloo Vitana a.s.
Nápoje
Pěnožrouti WMC Praha Kofola - čepovaná
Radegast Rázná 10 Boomerang Communication Plzeňský Prazdroj, a. s. / Radegast
Frisco: z out-cidera opět milovaným drinkem Triad Advertising Plzeňský Prazdroj/Frisco
Jak jsme vyhráli olympiádu McCann Prague Coca-Cola
Inovací k novému segmentu nápojů Kaspen/Jung von Matt Tchibo Česká republika
Kouření out, příroda in VCCP Heineken Česká republika a.s. / Strongbow cider
Spotřební zboží
Uvedení Philips OneBlade na trh Adexpres Philips OneBlade
Kampaň, která měnila minusy na plusy Zaraguza CZ Škoda Auto / Škoda Plus
Věrnostní program Globus Bonus Wunderman Globus ČR k.s.
Philips Sonicare Q4 2017 Adexpres Philips Česká republika
Jak se prokousat k jasnému prvenství McCann Prague L’Oréal / Maybelline
Motýlí Nuance Wunderman Dr. Max - Česká lékárna holding, a.s / Nuance
Focus rostl rychleji než SUV Ogilvy Ford Motor Company/Ford Focus
Finanční služby
Za služby se vyplatí platit Ogilvy Komerční banka / Můj účet plus
Festival lepšího bydlení (a prodejů) Leo Burnett Raiffeisen stavební spořitelna
Máslomat Renegadz Mastercard
Výběry z bankomatů všech bank zdarma Made by Vaculik Raiffeisenbank
Ostatní služby
Co není v hlavě, je v datech. McCann Prague Vodafone CZ
Sazka Pátek 13. Fairy Tailors Sazka / Sportka / Eurojackpot
Nečekané nedoplatky za plyn patří minulosti Young & Rubicam Praha Innogy Energie, s.r.o.
Lovecká sezóna Sportky Fairy Tailors Sazka / Sportka
Jak monetizovat CSR aktivitu Ogilvy E.on Česká republika s.r.o. / E.on Energy Globe
Malý rozpočet (do 1 milionu Kč externích nákladů)
Předbíhej za odměnu Geometry Global RunTour
Cesta do Abbey Road McCann Prague Vodafone CZ
Jak mít za stovku kupce elektromobilu Brain One ČEZ
V-Power trigger emaily Wunderman  Shell V-Power
Správně cílené video zvýší prodeje o 150% Ogilvy Beko Spolka Akcyjna, org. sl.
Sociální, ekologický, kulturní marketing
Den válečných veteránů 2017 Young & Rubicam Praha Post Bellum, o.p.s., Paměť národa
326 000 hlasů pro novou volbu prezidenta Ogilvy Institute for Democracy 21 / Prezident21
Jak monetizovat CSR aktivitu Ogilvy E.on Česká republika s.r.o. / E.on Energy Globe
S kůží na trh Ogilvy AbbVie s.r.o.

Letos znovu v předkole hodnotily průkaznost údajů v přihlášce agentury pro výzkum trhu. Tentokrát měli ale přihlašovatelé možnost před prvním kolem hlasování poroty údaje doplnit a upravit, aby se vyhnuli nepříznivému posudku výzkumníků. To se podařilo osmi z 11. Nakonec dvě z takových prací postoupily na shortlist. Téměř polovina postoupivších prací měla z pohledu výzkumníků správně a prokazatelně vyjádřené výsledky. K druhé polovině pak měli drobné výhrady.

„Porota letos narostla o další členy z řad zadavatelů na celkových 21 porotců. Tento posun je součástí evoluce, která naši Effie přibližuje k pravidlům platným v EuroEffie,“ říká nehlasující předseda poroty soutěže Marek Hlavica, výkonný předseda pořádající Asociace komunikačních agentur (AKA).

Jednání poroty bylo zaznamenáváno a z přepisu celodenní diskuse bude soutěžícím poskytnuta zpětná vazba. Stručnou zpětnou vazbu dostanou i ty práce, které se do finále nedostaly.