Na shortlistu letošní Effie je 54 kampaní

Nejvíce nadějí na ocenění mají tradiční rivalové McCann a Ogilvy, oba s osmi shortlisty.

Porota výroční soutěže marketingové efektivity Effie, složená ze zástupců zadavatelů, agentur, výzkumných agentur a odborných médií, vybrala z 85 přihlášených prací na shortlist 54. Nejvíce nadějí na ocenění mají tradiční rivalové McCann a Ogilvy, oba s osmi shortlisty. Čtyři nominace má Saatchi & Saatchi a po třech Wunderman Thompson a Momentum.

Mezi nadějemi na cenné kovy zůstávají i nováčci v soutěži a netradiční přihlašovatelé, třeba vysoké školy a sportovní kluby. Navzdory nejistotě kvůli pandemickému roku je počet prací druhý nejvyšší v novodobé historii soutěže. Překotná doba přináší i paradoxy. „Doslova ve chvíli, kdy porota posunula dlouhodobou kampaň pro Bohemia Energy na shortlist, proletěla éterem zpráva o jejím krachu. Porota je ve shodě, že úspěšné budování značky komunikačními nástroji a lapsus obchodního modelu nejsou v rozporu. Proto tuto práci najdete na shortlistu,“ upozorňuje nehlasující předseda poroty Marek Hlavica, ředitel pořádající Asociace komunikačních agentur (AKA).

Kdo získá ocenění Effie, bude známo 24. listopadu. Slavnostní vyhlášení proběhne tentokrát ve velkém studiu televize Prima, naživo před publikem. Přímo na místě, před zraky diváků také úzká porota vedená ředitelem Primy Markem Singerem rozhodne o držiteli letošní Grand Prix.