V hlavní soutěži nejprestižnějšího reklamního festivalu světa Cannes Lions je jasněji o finalistech. V kategoriích Outdoor a Print se na shortlist probojovaly dvě české agentury, a to Young & Rubicam Prague a Havas Prague. Na shortlistech kategorií Cyber, PR a Promo & Activation žádné tuzemské práce nefigurují. Na vyhlášení shortlistů dalších kategorií čekáme.
Youngové, kteří letos opět poslali nejvíc přihlášek z Česka, postoupili ve zmíněných dvou kategoriích celkem devětkrát, pokaždé ovšem s kampaní pro časopis Newsweek, v Česku už dnes neexistující.
Pražský Havas je ve finále s plakátem s Nelsonem Mandelou, z kampaně Budoucí prezident pro Amnesty International. Tu ocenila i česká Reklamní katovna, prvenstvím v rámci prvního březnového týdne.
Češi na shortlistu v hlavní soutěži
Outdoor
Corporate Image & sponsorship
- Humanitarian Invasion - Newsweek (Y&R Prague)
- Victory Resignation - Newsweek (Y&R Prague)
- Humanitarian Invasion - Newsweek (Y&R Prague)
Print & Publishing
Corporate Image & sponsorship
- Victory Resignation - Newsweek (Y&R Prague)
- Humanitarian Invasion - Newsweek (Y&R Prague)
- Galaxy Explosion - Newsweek (Y&R Prague)
- Olympic Drunk - Newsweek (Y&R Prague)
Charities & Non-profit
- Nelson Mandela - Amnesty International (Havas Prague)
Art direction
- Olympic Drunk - Newsweek (Y&R Prague)
- Humanitarian Invasion - Newsweek (Y&R Prague)
Globálním kláním letos v Cannes, jako každoročně, vrcholí také soupeření mladých kreativců do třiceti let Young Lions. Z Česka jsou mezi třemi postupujícími dvojicemi Roman Biath (agentura Zaraguza) a Pavel Hejný (Creative Embassy), kteří v dubnu vyhráli národní kolo. Ve Francii mají za sebou brief.
V soutěži letošního 64. ročníku reklamního festivalu v Cannes je přes čtyři desítky tisíc prací, o něco míň než v loňském rekordním roce. Čísla přibližuje Jan Marcinek z firmy Lionhearted Reného Ježe. Její tým je přímo v Cannes a Médiář díky němu přináší průběžné zprávy.

Kaspen mění majitele. Agenturu kupuje Tomáš Kopečný, vlastník S5IVE
