Na shortlistu v Cannes jsou z Česka Y&R a Havas

Youngové se dostali do finále s díly pro Newsweek, Havas s printem s Nelsonem Mandelou.

V hlavní soutěži nejprestižnějšího reklamního festivalu světa Cannes Lions je jasněji o finalistech. V kategoriích OutdoorPrint se na shortlist probojovaly dvě české agentury, a to Young & Rubicam Prague a Havas Prague. Na shortlistech kategorií Cyber, PRPromo & Activation žádné tuzemské práce nefigurují. Na vyhlášení shortlistů dalších kategorií čekáme.

Youngové, kteří letos opět poslali nejvíc přihlášek z Česka, postoupili ve zmíněných dvou kategoriích celkem devětkrát, pokaždé ovšem s kampaní pro časopis Newsweek, v Česku už dnes neexistující.

Humanitarian Invasion. Z kampaně Y&R Prague pro Newsweek

Humanitarian Invasion. Z kampaně Y&R Prague pro Newsweek

Victory Resignation. Z kampaně Y&R Prague pro Newsweek

Victory Resignation. Z kampaně Y&R Prague pro Newsweek

Olympic Drunk. Z kampaně Y&R Prague pro Newsweek

Olympic Drunk. Z kampaně Y&R Prague pro Newsweek

Galaxy Explosion. Z kampaně Y&R Prague pro Newsweek

Galaxy Explosion. Z kampaně Y&R Prague pro Newsweek

Pražský Havas je ve finále s plakátem s Nelsonem Mandelou, z kampaně Budoucí prezident pro Amnesty International. Tu ocenila i česká Reklamní katovna, prvenstvím v rámci prvního březnového týdne.

Nelson Mandela v kampani Amnesty International

Nelson Mandela v kampani Amnesty International od Havasu

Češi na shortlistu v hlavní soutěži

Outdoor

Corporate Image & sponsorship 

  • Humanitarian Invasion - Newsweek (Y&R Prague)
  • Victory Resignation - Newsweek (Y&R Prague)
  • Humanitarian Invasion - Newsweek (Y&R Prague)

Print & Publishing

Corporate Image & sponsorship

  • Victory Resignation - Newsweek (Y&R Prague)
  • Humanitarian Invasion - Newsweek (Y&R Prague)
  • Galaxy Explosion - Newsweek (Y&R Prague)
  • Olympic Drunk - Newsweek (Y&R Prague)

Charities & Non-profit

  • Nelson Mandela - Amnesty International (Havas Prague)

Art direction

  • Olympic Drunk - Newsweek (Y&R Prague)
  • Humanitarian Invasion - Newsweek (Y&R Prague)

Globálním kláním letos v Cannes, jako každoročně, vrcholí také soupeření mladých kreativců do třiceti let Young Lions. Z Česka jsou mezi třemi postupujícími dvojicemi Roman Biath (agentura Zaraguza) a Pavel Hejný (Creative Embassy), kteří v dubnu vyhráli národní kolo. Ve Francii mají za sebou brief.

V soutěži letošního 64. ročníku reklamního festivalu v Cannes je přes čtyři desítky tisíc prací, o něco míň než v loňském rekordním roce. Čísla přibližuje Jan Marcinek z firmy Lionhearted Reného Ježe. Její tým je přímo v Cannes a Médiář díky němu přináší průběžné zprávy.

Sdílejte