Na strategické budování brandu české tech firmy nekladou důraz, změnit to chtějí Brainz Studios

Kreativní skupina Brainz Studios přichází s novou službou Discovery Labs. Je šitá na míru technologickým firmám, inovačním startupům a dalším podobným společnostem.

Brainz pomáhají značkám i prostřednictvím workshopů

Brainz Studios v týmu Discovery Labs propojují nové kreativce se zkušenými marketéry

Discovery Labs cílí na rychle rostoucí společnosti, které se pohybují na startupové, technologické a inovační scéně a často zjišťují, že bez systematického budování značky se neobejdou. Spolu s novou službou postavila skupina Brainz Studios také speciální tým, v němž se mísí jak nové tváře, tak zkušení marketéři.

Technologických firem s nápadem, který má ve svém oboru revoluční potenciál, je v českém byznysovém prostředí mnoho. Většinou mají jasný cíl, ke kterému vedou jasně měřitelné cesty. Ty opravdu úspěšné ale odlišuje to, že je nezajímají pouze čistě tvrdá data a přesně daná KPIs, ale kladou důraz také na brandovou a PR komunikaci.

Ne vždy je ale jednoduché přijít na to, jakým směrem se při budování značky vydat. Právě s tím se rozhodla perspektivním technologickým firmám, startupům, nebo třeba stagnujícím scaleupům cíleně pomáhat kreativní skupina Brainz Studios. Využít k tomu chce dlouhodobě budované know-how originálně propojené v oblastech technologií, marketingu a brandové komunikace.

„Kreativní studio našeho typu není pro technologickou firmu jen jeden z dalších ‚dodavatelů‘, kterého je potřeba složitě briefovat. Díky know-how jsme od prvního momentu synergickou součástí. Dokážeme jejím produktům či službám porozumět a podívat se na ně novou perspektivou, otevře jí nové cesty, jak komunikovat a dlouhodobě zvyšovat byznysový potenciál značky. Patříme mezi první digitální kreativní agentury, které na trhu vznikly. Využíváme zkušenosti z marketingu a technologií a stále si držíme široký inovační pool, implementujeme nové technologie a adaptujeme je na trh. Vnímáme velký prostor a poptávku po komunikačních aktivitách v technologickém segmentu trhu,“ vysvětluje spoluzakladatel Brainz Studios Štěpán Kleník, proč se rozhodl zformovat tým expertů zaměřený na rozvoj brandů a komunikace technologických služeb a produktů.

Už nyní má Brainz Studios v portfoliu klienty z řad inovačních laboratoří a startupů na lokální i zahraniční scéně.

„Na první dobrou je nás jednoduché zaškatulkovat jako carsharingovou platformu pro automotive nadšence, ale tým Brainz Studios nás od začátku viděl mnohem komplexněji. A tím si nás získal. Prošli jsme si společně reflexí našich komunikačních aktivit, cílových skupin i samotného brandu. Díky tomu se nám podařilo designově i myšlenkově posunout naši značku a na základě toho i prakticky upravit celý web, claim i PR komunikaci a rozšířit naše cílové skupiny nad rámec těch prvoplánových. Třeba v rámci offline eventu Ženy a mobilita, který odstartoval CSR projekt Ženy auta půjčují. Ten poukazuje mimo jiné na to, že jsou skupiny lidí, které potřebují snadnou mobilitu, ale nemají k ní přístup,“ hodnotí přínos spolupráce s Brainz Studios Radka Jenka Šubířová, head of marketing platformy pro sdílení aut mezi lidmi HoppyGo.

Přesně daný a promyšlený proces ale nestačí, když se klientům nevěnuje správně poskládaná a dobře vyvážená skupina lidí. Základ týmu tvoří Michal Sutto, Barbora Kalousková, Jakub SmoljakKateřina Hanáčková. Všichni mají reálnou zkušenost s prací s technologickými produkty, znají prostředí rychle rostoucích startupů či zavedených tech firem a umí naplnit jejich potřeby. Ať už se jedná o go-to-market strategii pro nový produkt, tvorbu brand/corporate identity, kterou budou umět prakticky využívat nejen marketéři, ale třeba sales či customer success tým, nebo budování personálního PR technických ředitelů, CEOs a podobně. To vše s přihlédnutím na měřitelnost výsledků.

Brainz pomáhají značkám i prostřednictvím workshopů

„Vnímáme velký prostor a poptávku po komunikačních aktivitách v technologickém segmentu trhu,“ vysvětluje spoluzakladatel Brainz Studios Štěpán Kleník

Brainz pomáhají značkám i prostřednictvím workshopů

Discovery Labs probíhají formou netradičního workshopu, který staví klienta před nečekané výzvy

Brainz Studios

Do kreativní skupiny Brainz Studios spadají studia Brainz Disruptive, které se věnuje strategickému budování značek, Brainz Immersive nabízející komplexní služby a prémiové zážitky v oblasti rozšířené a virtuální reality a Brainz Narrative zaměřené na PR a marketingovou komunikaci s orientací na technologické firmy, inovační projekty a rychle rostoucí startupy.

Text vychází v rámci placené spolupráce s Brainz Studios