Na TikToku jako doma: Story tlrs tvoří úspěšný obsah pro Kaufland

Případová studie přibližuje působení předního retailera na sítí oblíbené hlavně mladými.

„Když vám někdo řekne, že Kaufland je jen pro starý, pošlete ho za námi, přesvědčíme ho o opaku,“ tvrdí digitální kreativní agentura Story tlrs, která jako jedna z prvních oslovuje generaci Z způsobem jí vlastním – vtipnými videi na TikToku.

Ve videích dominuje humor a nadsázka

Ve videích dominuje humor a nadsázka

Obsah (téměř) bez zábran

Cílem komunikace bylo přiblížit se mladší cílové skupině a vymanit Kaufland ze stereotypu „vždyť tam nakupují jen důchodci“. Story tlrs zobrazují Kaufland jako progresivní brand, který jde s dobou, reaguje na aktuální trendy a nebojí se udělat si legraci i sám ze sebe. V popředí není značka, ale humor. „Nechtěli jsme před uživateli TikToku vystupovat jako korporátní profil, ale jako jedni z nich,“ říká kreativní ředitel agentury Jiří Markvart.

Zapojení TikTok trendů a reálných situací ze života

Zapojení TikTok trendů a reálných situací ze života

@kauflandcesko

Znáte ten pocit? 😜 #fitnessmotivation #chocolatelover #vegetablefun

♬ původní zvuk - Kaufland Česko

@kauflandcesko

Která sladkost byla vaše oblíbená? 🤩 #90s #kauflandcesko #fyp #foryoupage

♬ original sound - Kaufland Česko

@kauflandcesko

Ať kráčí po žluté nebo červené, správný Čech se pozná na kilometry! 😂 🇨🇿 #kaufland #kauflandcesko #turista #fyp #chelaluna #trending

♬ original sound - Kaufland Česko

Autenticky a s humorem

Autenticita je alfou i omegou TikToku. A tomu se musí přizpůsobit i obsah – videa jsou natáčena na mobil, využívají trendové filtry, vtipné skeče, parodii a tiktokery nebo mladé herce v rolích protagonistů. Spojovacím prvkem je nakupování a jídlo, produkty ale na sebe nestrhávají přílišnou pozornost, jsou spíše přirozenou součástí videí. TikTok je z hlediska obsahu snad nejspecifičtější platformou, agentura Story tlrs ale na tento vlak rychle naskočila a stala se tak jednou z prvních na českém trhu, které na této síti pravidelně komunikují.

Give me some numbers

Už za pět měsíců narostl počet sledujících o 225 %, aktuálně je jich na profilu přes 50.000. Jedno video má průměrně 1,34 milionu zhlédnutí a 23.500 lajků. Že obsah hraje na notu generace Z, potvrzuje i spousta komentářů typu „POV: ten pocit, když si až potom uvědomíš, že je to reklama“.

Komentáře od uživatelů

Komentáře od uživatelů

V rámci týmu kreativní agentury Story tlrs působí na pozici idea makera a copywritera Katarína Sliacka. Account managerem a zároveň video makerem je Mikuláš Novák, přičemž key account managerkou je Nicole Svobodová. Na výstupy dohlíží kreativní ředitel Jiří Markvart.

Text vychází v rámci placené spolupráce se skupinou Near & Dear Group

Story tlrs hledá lidi na pozici