Náš panel odborníků z retailu podobně jako v Reklamní katovně Médiáře hodnotí pět vybraných aktualit z českého maloobchodu uplynulého týdne. Naši retailoví experti budou nabízet svůj pohled na dění českého trhu jednou týdně.
Karlovarská Korunní mění majitele, koupil ji slovenský finančník Krúpa
Až do října 2016 měla Karlovarskou Korunní společnost Alphaduct Vladimíra Komára, od minulého týdne jí 100 % převzala skupina skupina Arca Capital, která vyrábí balené minerální vody Ondrášovka. Akvizice v odhadované výši 200 milionů Kč vynese majiteli Arca Capital, slovenskému finančníkovi Pavolu Krúpovi, druhé nejvyšší postavení na českém trhu balených minerálních vod a obrat jeho skupiny se navýší na 800 milionů Kč. Záměrem akvizice je kromě silnější vyjednávací pozice s řetězci také vyrovnání se Karlovarským minerálním vodám Alessandra Pasqualeho.
Jedná se o tradiční značku, je zapotřebí na ní ‚zapracovat‘.
Martin Boček
DM drogerie přestává prodávat sortiment značky Alnatura
Mezi německým majitelem DM drogerie a majitelem zdravé výživy Alnatura, kteří jsou mimochodem švagři, zuří u našich sousedů soudní bitva. V českých drogeriích DM se spor odrazil vylistováním zhruba 380 výrobků Alnatura z regálů, nahradila je privátní značka drogerie dmBio. Podle ředitelky marketingu a nákupů DM drogerie Martiny Horké však není ambicí společnosti nahradit sortiment Alnatury kompletně. Alnatura si během září našla v Česku nové odbytiště v síti prodejen Billa, dlouhodobě nabízí své zboží v Globusu.
Čistě subjektivně - DMku tak nějak věřím, že prodává relativně kvalitní produkty, hypermarketům obecně moc ne. Takže vítězem se v tuto chvíli stává DM, poraženým Alnatura (opakuji, subjektivně, pro mě). Pokud ovšem DM do vlastních obalů nepřebaluje produkty Alnatury, to by se nakonec smáli oba. A to už trochu připomíná trápení Griffina z Mužů v černém 3, který v každém okamžiku viděl nekonečně mnoho paralelních budoucností…
Václav Loubek
Na trh vstupuje Creditas Bank, interiér navrhl Moris Design
Banka Creditas získala v říjnu bankovní licenci a od prvního ledna příštího roku vstoupí na náš trh. Banka dosud fungovala na našem trhu jako spořitelní družstvo Creditas, zaměřit se chce na zhodnocování úspor - spořící účet nabídne s úročením ve výši 1 % za rok. Stejný krok v roce 2011 zkusily při svém vstupu na trh tři menší banky - Air Bank, Equa bank a Zuno. Poslední zmíněná v letošním roce ukončila svou činnost, pohybovala se ve ztrátě 151 milionů Kč. Interiéry nové Creditas Bank navrhla společnost Moris Design, která se na návrhy a realizace komerčních prostor specializuje.
V marketingu bank je důležité pracovat s důvěrou (sorry, Fio, ale na blbečka hrající si Kohák mě osobně odpuzuje, obzvlášť, když je v reklamě každé druhé značky…) a Creditas to bude mít o to těžší vzhledem ke zprofanovanosti pojmu kampelička. Všiml jsem si, že důsledně prosazují komunikační linku Družstevní záložna získala licenci…, takže se slovu kampelička vyhýbají jak čert kříži. Nic jiného jim asi nezbývá. A co se týká interiéru poboček? Za mě dobrý, Moris Design umí.
Václav Loubek
Design poboček vypadá velmi moderně, potenciál brát déle velkým bankám je zde jistě také, je otázka, co nabídnou ‚unikátního‘ oproti již ‚zavedenějším novým‘ bankám. Nechme se překvapit …
Martin Boček
Moderní design interiréru, barevnost odpovídající konzervativním bankovním domům.
Monika Hrubalová
Perfect Dish spolu s novým názvem cílí na muže
Dva roky prodávala Perfect Pasta alternativní přílohy k jídlům z konjaku. Nově mění název na Perfect Dish, čímž chce vyjádřit rozšíření portfolia na produkty ve tvaru rýže. I ochucená varianta změnila název - z Papriky na vylepšenou směs Farm. Kromě názvu chce změnit Perfect Dish také zákaznickou orientaci. Dříve růžové obaly se proto mění na bílé, aby nalákaly také muže. Společnost prodává přes web, v prodejnách se zdravou výživou a nově i v síti Globus.
Brrrr, fakt chci jíst něco, co se jmenuje ‚funkční potravina‘? Nechci. Ale věřím, že spoustu frikulínů na tom ulítává. Já s díky zůstanu u normální rejže a normálních těstovin.
Václav Loubek
Jednoduchý čistý design. Na druhou stranu jako spotřebitel příliš nerozumím, co všechno se mi snaží výrobce ‚sdělit‘.
Martin Boček
Pivo Bernard nechá Karla Gotta pomalovat své etikety
Jeden z nejslavnějších zpěváků Česka Karel Gott je také nadšeným amatérským malířem a jeho um využil pivovar Bernard pro svou předvánoční kampaň. Gott své kresby umístí na edici sektových lahví Bohemian Ale, spolupráce by měla podle PR manažera pivovaru Zdeňka Mikuláška probíhat dlouhodobě.
Parádní vizuál, skvělé propojení produktu s celebritou a claimem ‚Na život!‘. Karel Gott si ten svůj vybojoval, díky Bohu (no, vždyť on vlastně je Gott…). Problém s celebritami v reklamě je, když jim nemůžete věřit, a ve spotu nebo ve vizuálu jim z kapsy čouhá smlouva na honorář. Já prostě fakt nevěřím, že třeba pan Vydra nebo paní Halina, nebo nedejGotte Jeho veličenstvo další Gott Jarda Jágr jezdí ve verglu z Áček, nebo že Ondra Bank jen tak mezi tréninkama montuje s montážní pěnou Den Braven, jak se nám s úsměvem snaží sdělit reklamní plochy napříč médii. Ale tady to jak panu Gottovi, tak panu Bernardovi prostě věřím.
Václav Loubek
Sázka na slavnou osobnost je vždy riskantní, protože jde často o velmi finančně nákladnou investici s nejistou dlouhodobou spoluprací. Jsou příklady, kdy slavná osobnost velmi značce pomohla. Z nedávné doby vnímám takto kupříkladu značku Blažek a osobnost Leoš Mareš. Je také velmi důležité, aby osobnost ‚zapadala‘ do strategie značky. Z poslední doby ale naopak velmi ‚pochybný‘ pozitivní efekt youtuberů na různé značky. To, že někdo je slavný ještě neznamená, že značce vždy pomůže. Každopádně, Karel Gott je dle mého názoru z pohledu práce na značce Bernard skvělá volba.
Martin Boček
Dobrý tah, posledně jsem četla výzkum, že mezi celebritami v reklamě vedou především Jágr a Trojan. Pokud vím, Karel Gott dělal kampaň na nějakou limonádu a o dalších nevím. Určitě to bude úspěch, jenom si nejsem jistá, zda u mužské populace, protože Gottovou cílovou skupinou jsou převážně ženy.
Monika Hrubalová