Producent cukrovinek Nestlé od března vrací do prodejen bonbony Sparta, a to limitovanou edici. Doplní tak tradiční řady bonbonů Slavia a Klokanky. Všechny typy produktů se vyrábějí v téže továrně Sfinx v Holešově. Od března budou Sparty dostupné jen v prodejnách sítě Albert v devadesátigramovém balení za doporučenou cenu 17,90 Kč. Od května se jejich prodej rozšíří i do dalších řetězců. Sparty uvedlo Nestlé na trh loni k jejich čtyřicetiletému výročí od začátku výroby.
„Loni jsme vyrobili 28 tun bonbonů Sparta ve víc než 311.000 sáčků, po kterých se zaprášilo. Okamžitě po uvedení na trh vzbudily nevídaný rozruch mezi fotbalovými fanoušky na sociálních sítích. Z příspěvků bylo vidět, že někteří výrobek místo po jednotlivých baleních nakupovali rovnou po kartonech a dokonce mezi sebou sdíleli tipy, kde bonbony koupit. Obrovský zájem byl i o ochutnávku před jedním z domácích zápasů Sparty,“ uvedl David Wurst, brand manažer Sfinxu.
Nestlé předpokládá, že limitovaná edice citronového a višňového furé znovu osloví hlavně fanoušky Sparty, a proto plánuje prodej podpořit hlavně přes sociální sítě fotbalového klubu, bannery na oficiálním webu, vizuály na velkoplošné obrazovce v průběhu domácích zápasů a ochutnávkami u stadionu před konáním pražského derby.
Z výrobní linky továrny Sfinx v Holešově sjede stejně jako loni víc než pět milionů žlutých a červených bonbonů. Největší boom zažily bonbony Sparta v 70. letech minulého století, kdy se prodávala varianta s příchutí dýně a griotky. S výjimkou změny příchuti se receptura přibližuje původním bonbonům.