Platforma pro proximity a geolokační marketing Retailtrek vstupuje na český trh. Ambicí projektu je pomoci značkám a retailerům analyzovat pohyb a chování zákazníků v prodejnách, následně je pak nasměrovat k nákupu. Za projektem stojí Martin Hošek, který předtím dělal šéfa digitálu Air Bank nebo zodpovídal za obchodní rozvoj a marketing v Luxury Brand Management. „Úlohou marketingu je získat zákazníky především v místě prodeje, přes média nebo přes digitál to zkrátka nemá takovou sílu. Proximity a geolokační marketing naopak mohou nákup v místě prodeje značně ovlivnit,“ vysvětlil Hošek.
Klienti, kteří mohou Retailtrek ideálně využít, jsou prý velká obchodní centra a větší maloobchodní řetězce. Platforma je schopna poskytnout data o dění v jejich prodejnách, ukázat heat mapy pohybu zákazníků a pomáhat určit znaky jejich nákupního chování. Druhou disciplínou pak bude vlastní platforma pro proximity marketing. Ta umožní přímou komunikaci se zákazníky.
„Celý proces sběru dat je podmíněn dvěma faktory, které musí fungovat. Aby zákazníka zabralo naše zařízení, musí mít zapnutou wifi v online modu. Nemusí k ní ale být ani připojený,“ objasnil šéf Retailtreku a pokračuje: „Druhým předpokladem je nainstalovaná aplikace. Nemusí to být nutně naše aplikace, ale měla by obsahovat náš SDK kód.“
Česko je na proximity marketing připravené
Projektu Retailtrek pomohl nákup brněnské technologie Spothill, která platformu pro proximity marketing před třemi roky začala vyvíjet a v současné době patří mezi evropské špičky. „Před třemi lety ale nebyly české firmy na příchod těchto technologií připravené, teď už je situace jiná. Denně si to ověřujeme na jednáních s významnými hráči na českém retail trhu,“ doplňuje Martin Hošek. Platforma definitivně odstartuje během několika měsíců, kdy spustí i oficiální webové stránky. „Momentálně provádíme s klienty pilotní testy, chceme ukázat, že Retailtrek opravdu umí, co deklarujeme. V okamžiku, kdy nasbíráme první data od našich klientů, spustíme komunikaci naostro,“ říká Hošek.
Platforma Retailtrek spolupracuje na strategii se společností Global Marketing, která spoluvlastní News Media, vydavatelství Médiáře i Retailku