Hosty už 20. dílu seriálu Na značky! byli Iveta Šplíchalová, country marketing manager Fumbi, a Ondřej Vomela, chief marketing officer startupu Refork. Spolu s Honzou Borýskem diskutovali o kampani Meta Lite Bar. Už 12 let smí na Super Bowlu, finále ligy amerického fotbalu v USA, oficiálně ze segmentu piva inzerovat pouze značky z portfolia nadnárodní skupiny Anheuser-Busch. Značka nízkokalorického piva Miller Lite spadající do koncernu Molson Coors se tento zákaz rozhodla obejít a při příležitosti největší sportovní a zároveň komerční události roku v USA otevřela bar v metaverzu, konkrétně v prostředí platformy Decentraland.
Několik dní před finálovým zápasem otevřel Miller Lite v trojrozměrné platformě virtuální bar. Každý návštěvník musel před vstupem prokázat svůj věk (nejméně 21 let) u digitálního vyhazovače. Uvnitř baru si lidé mohli prostřednictvím avatarů povídat s ostatními, zahrát si šipky, kulečník, dát si pivo, poslouchat hudbu nebo pořídit snímky ve fotobudkách. Pokud hosté úspěšně dokončili 17 interaktivních úkolů, obdrželi čepici, která jim zůstala a mohli ji nosit po celém Decentralandu i mimo prostor Meta Lite Baru. Kromě toho mohli lidé vyhrát skutečné pivo a 500 dolarů na uspořádání party k Super Bowlu v offline světě.
Aby značka přilákala lidi do baru i v den zápasu, nabídla jim unikátní POAP (Proof Of Access Protocol) a na památku digitální odznak ve formě NFT. Veškerá NFT z Meta Life byla rozebrána během tří hodin, což znamená, že lidé kupovali průměrně jedno NFT každých deset sekund.
Vlastní spot na Super Bowl, který se v den zápasu vysílal pouze v Meta Lite Baru, je plný klišé včetně clydesdalských koní notoricky známých z reklam amerického Budweiseru, štěňat, avokád nebo vesmírných lodí a nechybí ani narval vyskakující z moře piva Miller Lite ve stylu Zachraňte Willyho.
Ocenili čeští marketéři upřímné přiznání Miller Lite, že co v Decentralandu vystavěli, „je jako realita, jen s horší grafikou“? A jak by s metaprostorem, který značce zůstává i nadále, po skončení kampaně naložili? Podívejte se!
Stáhněte si případovou studii kampaně
Ve videoseriálu Na značky! přináší Médiář každý čtvrtek pohled dvou marketérů z Česka na jednu kampaň ze světa, z databáze Contagious. Videa natáčí agentura Advertia Digital, moderuje je Honza Borýsek.

Netflix zavádí poplatek za sdílení přístupu mimo domácnost, v Česku 79 Kč

Mark BBDO hlásí za rok 14 nových lidí v týmu

Burda kupuje Extra Online Media, výrazně posílí na internetu

Rádio Zet se změní na Radio Prostor, Echo Media přidá podcasty

Za Alzu bude mluvit Eliška Čeřovská, spoluzakládala CNN Prima News
