Na značky! Iveta Šplíchalová a Ondřej Vomela o virtuálním pivním baru k Super Bowlu

Co je to metaverzum? Jak bude vypadat život v digitálním světě a co za možnosti nám nabídne? A kromě toho – jaká rizika vývoj metaverzum přináší a jaké výzvy a příležitosti zde na značky čekají? Kampaň k Super Bowlu amerického piva Miller Lite odehrávající se ve fiktivním Decentralandu hodnotí Iveta Šplíchalová z Fumbi a Ondřej Vomela z Refork.

Hosty už 20. dílu seriálu Na značky! byli Iveta Šplíchalová, country marketing manager Fumbi, a Ondřej Vomela, chief marketing officer startupu Refork. Spolu s Honzou Borýskem diskutovali o kampani Meta Lite Bar. Už 12 let smí na Super Bowlu, finále ligy amerického fotbalu v USA, oficiálně ze segmentu piva inzerovat pouze značky z portfolia nadnárodní skupiny Anheuser-Busch. Značka nízkokalorického piva Miller Lite spadající do koncernu Molson Coors se tento zákaz rozhodla obejít a při příležitosti největší sportovní a zároveň komerční události roku v USA otevřela bar v metaverzu, konkrétně v prostředí platformy Decentraland.

Několik dní před finálovým zápasem otevřel Miller Lite v trojrozměrné platformě virtuální bar. Každý návštěvník musel před vstupem prokázat svůj věk (nejméně 21 let) u digitálního vyhazovače. Uvnitř baru si lidé mohli prostřednictvím avatarů povídat s ostatními, zahrát si šipky, kulečník, dát si pivo, poslouchat hudbu nebo pořídit snímky ve fotobudkách. Pokud hosté úspěšně dokončili 17 interaktivních úkolů, obdrželi čepici, která jim zůstala a mohli ji nosit po celém Decentralandu i mimo prostor Meta Lite Baru. Kromě toho mohli lidé vyhrát skutečné pivo a 500 dolarů na uspořádání party k Super Bowlu v offline světě.

Aby značka přilákala lidi do baru i v den zápasu, nabídla jim unikátní POAP (Proof Of Access Protocol) a na památku digitální odznak ve formě NFT. Veškerá NFT z Meta Life byla rozebrána během tří hodin, což znamená, že lidé kupovali průměrně jedno NFT každých deset sekund.

Vlastní spot na Super Bowl, který se v den zápasu vysílal pouze v Meta Lite Baru, je plný klišé včetně clydesdalských koní notoricky známých z reklam amerického Budweiseru, štěňat, avokád nebo vesmírných lodí a nechybí ani narval vyskakující z moře piva Miller Lite ve stylu Zachraňte Willyho.

Ocenili čeští marketéři upřímné přiznání Miller Lite, že co v Decentralandu vystavěli, „je jako realita, jen s horší grafikou“? A jak by s metaprostorem, který značce zůstává i nadále, po skončení kampaně naložili? Podívejte se!

Ve videoseriálu Na značky! přináší Médiář každý čtvrtek pohled dvou marketérů z Česka na jednu kampaň ze světa, z databáze Contagious. Videa natáčí agentura Advertia Digital, moderuje je Honza Borýsek.