Hodnocení jako v Reklamní katovně
Oslovujeme přední české odborníky na maloobchod, instore marketing a retail marketing s tím, aby hodnotili novinky v oboru. Kdo tentokrát přispěl?
- Jana Kubištová - Působí od roku 1996 v Budějovickém Budvaru, začínala jako exportní manažerka. Od roku 2008 je vedoucí marketingového oddělení Budvaru, značku úspěšně etablovala na ruském trhu.
- Barbora Krásná - v roce 1991 stála při vzniku výzkumné společnosti Incoma Research, specializované na retail a shopper marketing. Dnes je spolumajitelka společnosti Blue Events, řídí organizaci konferencí Retail Summit, Retal in Detail a Brand Management.
- Monika Hrubalová - zkušenosti s řízením marketingových a obchodních pozic od roku 1997, více než 10 let pracuje pro obor instore marketingu aktivní účastí v radě POPAI CE, vyučuje obor marketingových komunikací.
- Martin Boček - odborník na instore komunikaci, působil 13 let v Ipsosu jako ředitel obchodního rozvoje, nyní čerstvě v Global Marketingu.
Nejdříve spotřební koš na tohoto týdne.
Z aktuálního spotřebního koše
Tento týden čtvrtka másla v Globusu jen za 17,90 Kč.
A nyní už o retailu.
Sklizeno s Borkovcem chce do 80 měst
Minulý týden ohlásily Sklizeno a zakladatel Brno Investment Group Petr Borkovec začátek strategického partnerství obou firem. Borkovec, kterému patří síť My Food Market, investuje do sítě Sklizena řádově desítky milionů Kč a získá 50% podíl ve společnosti. Na tiskové konferenci přiblížil zakladatel Sklizena David Kukla s Borkovcem plánované společné kroky, které budou v rámci partnerství podnikat. Borkovec na úvod zmínil, že plán na propojení firem vznikl na konci loňského roku, „Na našem partnerství není nic moc ‚sexy‘, jedná se hlavně o ekonomické výhody,“ komentoval Kukla. Podle obou dojde k lepší efektivitě nákladů, firmy budou sdílet datové informace, logistiku, sklady a budou mít lepší postavení vůči dodavatelům. Sklizeno, které si dosud neumělo samo balit a zpracovávat výrobky, bude mít díky Borkovci a jeho gastro části My Food k těmto částem výroby přístup (například řeznictví a zrárna). Obě značky ale zůstávají i nadále jménem oddělené, jejich propojení se neplánuje. My Food Market se profiluje do segmentu prémiových potravin, Sklizeno zůstává vnímáno jako lidovější.
V druhé části konference se oba zástupci firem rozmluvili o společných projektech. Plánuje se otevření dalších 80 prodejen Sklizeno do tří let na předem vybraných místech. První budou krajská města, později budou noví partneři podle vlastních slov hledat „spodek“, tedy co nejmenší města (věří v města se 40-ti tisíci obyvateli), ve kterých se koncept Sklizeno uchytí. Expandovat bude společnost pomocí franšíz, konkrétně pomocí projektu, který Borkovec nazval Franšíza 2.0. Sám prý minimálně 40 milionů Kč utopil v chybách svého projektu My Food Market, z nichž se ale poučil, a své know-how chce se Sklizenem nabízet franšízantům jako pomocnou ruku na začátek podnikání. Kromě toho franšízanti převezmou již nasmlouvané dodavatele. Největší obavy panují ze sjednocenosti konceptů v nových prodejnách, to bude kontrolovat a franšízantům radit přidělená osoba. I Borkovec, i Kukla věří v úspěch regionálního rozšíření, lidé se prý učí nakupovat racionálněji, nejde jim o zacílení na obrovskou masu, ale na určité procento klientů, kteří se budou pravidelně vracet a pro něž je tento nákup dostupný luxus. Strategické partnerství chtějí prohlubovat také skrze spolupracující online platformu Rohlik.cz.
Zejména Borkovec často zmiňoval inspiraci americkým Whole Food Market, dotaz z publika tedy zněl, zda on po západním vzoru plánuje supermarketovou expanzi. Investor odpověděl, že o tom je možné uvažovat, až po plánovaném miliardovém obratu v roce 2017. V příštím roce nicméně otevře tři další prodejny současných rozměrů na třech místech v obchodních centrech. „Supermarket Sklizeno mám v hlavě dlouho, ale ještě nenadešel ten správný čas,“ dodal k tématu David Kukla.
Češi očekávají vyšší příjmy a růst ekonomiky
V rámci průzkumu agentury GfK, která zkoumala spotřebitelské klima v prvním čtvrtletí roku 2016, došlo mezi evropskými spotřebiteli ke zhoršení klimatu v ekonomických a příjmových očekáváních. Důvody, které byly nejčastěji uváděny, jsou hrozby teroristických útoků, uprchlická krize, recese v rozvíjejících se zemích, jako je Brazílie, Rusko a Čína, nebo případný Brexit. Od prosince kleslo spotřebitelské klima o 3,2 bodu na 9 bodů. Paradoxně, přes negativní nádech, Češi z průzkumu vyšli v očekávání růstu domácí ekonomiky a rapidního zvýšení příjmů. Znakem pozitivních nálad v zemi je i vzrůstající indikátor ochoty Čechů nakupovat, který se pohybuje na rekordních hodnotách, zaznamenaných naposledy v roce 2007. Pozitivně vidí svou budoucnost i Poláci, Němci, Slováci a Rakušané. Negativní spotřebitelské klima naopak panuje u Belgičanů, Francouzů, Britů nebo Řeků.
Z logiky věci Češi nemohou být pesimističtí, když je pesimistický zbytek Evropy, neb Evropě je potřeba se postavit i proti veškeré logice. Trocha optimizmu Evropě a číslům navzdory – proč ne? Ostatně jsme dost zaměstnáni řešením neexistujících problémů, než abychom byli schopni reflektovat ty skutečné. Pokud se ale růstová očekávání týkají pouze růstu platů, velmi pravděpodobně zklamána nebudou - platy jsou zejména v dělnických profesích neopodstatněně nízké nehledě na nízkou produktivitu práce.
Jana Kubištová (Budvar)
Je skvělé, že výjimečně netrpí nejblbější náladou Češi. Teď ještě aby jejich rostoucí ochoty nakupovat a utrácet využili i výrobci a obchodníci, přestali s nátlakem slevových akcí a začali nabízet kvalitní zboží za rozumné ceny, které kvalitě odpovídají.
Barbora Krásná (Blue events)
Pozitivní věc je, že konečně u nás v této věci nepanuje špatná nálada.
Monika Hrubalová
Banky: od kapliček k talismanům
Maloobchod v rámci peněžních služeb byl jedním z témat středeční konference Retail Banking Forum 2016, opět pořádané našimi partnery a kolegy z Blue Events. Řečníci se dotkli i toho, kam se služby bank budou vyvíjet a kam se dostanou za pár let. Roman Truhlář, ředitel divize retailového bankovnictví Air Bank, je přesvědčen, že to nadiktují mladí. „V bankovnictví jde dnes o integrovaný multikanál. Zákazník si volí, kde si službu objedná, kde si ji převezme a kde ji potom bude konzumovat. Nejsou to vlastně disciplíny a jednoduché věci, na které jsme se dívali dříve. Ale dochází k obrovské integraci lidského života a celá digitalizace napomáhá tomu, abychom žili snáze. To je hlavní požadavek mladé generace. Tito lidé budou tvarovat služby. My jako banky musíme vymyslet, aby tito lidé byli celou dobu obslouženi,“ předeslal.
A nastínil zajímavé podobenství – místo aby lidi chodili do bank jako do kostelů, budou je nosit u sebe jako indiánské talismany: „Když se dneska řekne banka, představíte si to jako ve starém dobrém křesťanství. Máte kostelíky a kapličky, to jsou bankovní pobočky, a když si běžný zákazník potřeboval zabankovat, musel se dostavit a pokleknout. Pak odešel a žil svůj život. Za pět let se dostaneme do situace, ve které byli američtí Indiáni, když tam připluli Španělé. Tedy že máte na krku talisman, to je banka, máte ho pořád s sebou a kdykoli potřebujete zabankovat, dotknete seho. V tuto chvíli je tím talismanem mobil, uvidíme, jestli za pět let to nebude trochu chytřejší zařízení. Možná superpočítač, ze které se ještě bude dát i volat. Ale rozhodně se promění to náboženství.“
ČSOB převezme portál Top-Pojištění.cz
ČSOB má v plánu odpoutat se od tradičního bankovnictví, jeden z kroků je převzetí portálu Top-Pojištění.cz, ke kterému 26. dubna podepsala smlouvu. Portál, který má u nás 10 let praxe, se specializuje na online srovnávání nabídek pojištění a srovnat dokáže 19 pojišťoven. Specializovaný je web Top-Pojištění.cz na cestovní pojištění. Jako konkurenti na našem trhu fungují například Srovnavac.cz, Klikpojisteni.cz nebo Epojisteni.cz. V horizontu čtyř let chce banka pomoci serveru ke čtyřnásobnému zvětšení, chce přitom zachovat jeho nezávislost. U ČSOB se jedná o druhý případ převzetí srovnávacího portálu, od roku 2014 takto spolupracuje s Patria Direct, který umožňuje porovnávat investiční produkty.
Myslím, že je to dobrý tah, zní to dobře a ušlechtile, zákazník to bude vnímat pozitivně, byť ve skutečnosti nejde o nic jiného než o převzetí know-how k tomu, co tak jako tak musím dělat – tedy srovnávat se s konkurencí. Byla by škoda nevyužít takové možnosti k rozšíření databází.
Jana Kubištová (Budvar)
V souvislosti s tím, jak banky přestávají být zajímavou službou ve svých tradičních funkcích (například úroky z vkladů), musí hledat stále nové možnosti, čím zákazníky vůbec zaujmout. A nejvíce se jich samozřejmě nabízí v on-line světě. Jde o to, jak dobře bude banka umět informace o chování svých zákazníků na e-trzích pojištění či investic vytěžit při práci s nimi prostřednictvím jiným kanálů. Nároky související s obsluhou omnichannelových zákazníků se netýkají jen maloobchodu.
Barbora Krásná (Blue events)
SodaStream sází na „pastelky“ a „geometrii“
Značka SodaStream chce navázat na svůj úspěch s edicí Jet Pastel z října loňského roku, kdy vydala edici výrobníků perlivé vody laděnou do 8 pastelových barev nebo klasické černé a bíle, která získala ocenění Produkt roku 2015 portálu Heureka.cz. Tři nové 1l lahve, které právě přichází na trh, jsou pokryty geometrickým designem v pastelových barvách, dno a uzávěr zůstanou bílé. Limitovaná kolekce bude distribuována jen do Čech a na Slovensko a je vytvořena ve spolupráci se značkou Sencor, který navrhla malé spotřebiče ve stejném designu. „Edici pastelových výrobníků perlivé vody Jet jsme na český trh uvedli v říjnu a už na Vánoce byla vyprodána, takže jsme do výroby zadávali další objednávku,“ říká Michal Panis, manažer zodpovědný za marketing značky SodaStream na českém trhu a dodává: „Věříme, že se stejným zájmem se setkají i tři nové lahve.“
SodaStream – jednoduchý nápad zrecyklovat starou osvědčenou věc, to musí fungovat. Nebude ale fungovat věčně. Pokud bych měla tipovat, nová řada nebude tak úspěšná jako barvičky. A co dál?
Jana Kubištová (Budvar)
Určitě dobrý nápad. Sama sice nejsem příznivcem perlivých vod v jakékoliv podobě, ale když už má taková objemná věc trvale ‚překážet‘ někde na stole, tak ať aspoň dobře vypadá.
Barbora Krásná (Blue events)
Dr. Max zasílá novinky přes mobil
Lékárny Dr. Max nedávno vydaly prohlášení o změně všech svých papírových informačních tabulí na digitální obrazovky, teď se posouvají zas o kus blíž technologickým vymoženostem světa. Na obou platformách, tedy Android i iOs, umožňují v nové aplikaci zákazníkům čtení jejich newsletteru Dr. Max News a klientského časopisu Maximum, který je jinak k dostání v tištěné podobě. I nadále si ho mohou zájemci stáhnout magazín na portálu www.drmax.cz. Pro zaměstnance Dr. Maxe a distribuční společnosti ViaPharma je určen interní MaxMagazín. „Chápeme to spíše jako investici do budoucna“, říká o aplikaci generální ředitel společnosti Česká lékárna holding (která Dr. Maxe provozuje) Daniel Horák, „v tuto chvíli je nám jasné, že čtenáři našeho klientského časopisu stále preferují jeho klasickou formu. Virtuální podoba je ale moderní a navíc umožňuje rozšiřovat fotogalerie a vkládat multimediální obsah.“ Díky tomu zůstává náklad tištěného média na 100 tisíc kusech a bude nadále vycházet čtvrtletně.
Další radůstka pro hypochondry ? Neumím si představit, nač by normálnímu člověku bylo získávat do mobilu informace o lécích, když jsou zdrávi a nic jim nechybí. A ‚novinek‘ o zdraví a zaručeně spolehlivých doplňcích stravy je všude víc než dost. Pochopila bych, kdyby cílem bylo ušetřit papír a tisk 400 tisíc zbytečných výtisků ročně, ale není.
Jana Kubištová (Budvar)
I když předpokládám, že jádro klientely lékáren tvoří pacienti středního a vyššího věku, tímto krokem se Dr.Max asi chce přiblížit i mladším ročníkům. Kvůli cenovým akcím a inzerci to ale číst nebudou - hodně záleží na tom, jak bude propracovaný ten multimediální obsah, který je přiměje si časopis stáhnout.
Barbora Krásná (Blue events)
S ohledem na to že svojí např. poslední kampaní cílí na 55+ (logicky zajímavá cílová skupina pro tento segment trhu), tak se mi tato forma nezdá moc efektivní, mladší si to stáhnou (jestli vůbec), starší preferují tištěnou formu. Technologie a novinky ne vždy jsou tím ‚pravým ořechovým‘ možná spíše jenom na podporu vizuální stránky obchodu (digitální obrazovky) a úspory za tisk papírových letáků.
Monika Hrubalová
Chodov i Van Graaf se chystají na jaro a den matek
Centrum Chodov je jediné v republice, kde se nachází butik italské značky Pietro Brunelli. Ten se specializuje na módu pro nastávající maminky i pro ženy obecně, a právě v tomto období před svátkem matek přichází s novou kolekcí ve stylu italského venkova. Letošní jarní modely zdobí hlavě žlutá a námořnická barva, ale i jarní květinové vzory. Na jarní a sváteční nálady reaguje také Centrum Černý Most, které chystá na Den matek fotokoutek pro maminky a koutek sladkostí. S tím je spojená i tzv. Květinová expozice, která bude na Den matek sloužit jako dekorace, ale centrum s ní bude vyzdobené od 2. do 15. května. Také módní dům Van Graaf na Václavském náměstí staví na jarních náladách a přináší jarně laděné kolekce značek Boss, Marie Lund, Scotch Soda nebo Ambiance. Letošní jarní móda se prý hodně inspirovala přírodními motivy a materiály, a tak v kolekcích najdete například motiv ptačích pírek, palmového háje, trilobitů i rozbouřené moře.
Avon spolupracuje s Kenzo
Kosmetický gigant Avon oznámil 25.4. globální partnerství s proslulým návrhářem Kenzo Takadou. Značka Kenzo, jejíž modely nosí celebrity jako Jessica Alba nebo Selena Gomez, se proslavila zejména parfémy (módou později) a v roce 1970 otevřela s první japonský módní dům v Paříži. Návrhář Kenzo Takadou je mezi designéry oceňován pro umění propojit prvky východu a západu v avantgardních kombinacích. Největší konkurent Avonu na místním trhu, Oriflame, zatím podobný krok neučinil, čerpá často ze spolupráce s lokálními celebritami, jako bylo navržení kolekce Very me ve spolupráci s Ewou Farnou.
První částí partnerství bude na konci září uvedení parfému pro muže i ženy, který Kenzo pro Avon vytvořil v nové řadě Avon Life. „Kenzo Takada je opravdový vizionář a dokonalý profesionál,“ říká Fernardo Acosta, výkonný viceprezident a ředitel marketingu a social selling společnosti Avon. „Osobně spolupracoval s naším týmem na každém detailu těchto vůní, od výběru tónů po návrh flakonů. Považujeme za velké štěstí, že se nám podařilo navázat s ním partnerství a nedočkavě se těšíme na další kroky naší spolupráce.“ Na podzim 2016 a rok 2017 chystá Kenzo s Avonem módní kolekci.
Choroba jménem degradace značek napadla už i luxusní módní značky? Kenzo musí mít veliké problémy a nebo velikou chuť k jídlu. Proč se jinak dobrovolně sesunout do mainstreamu?
Jana Kubištová (Budvar)
Vincentka roste díky pastilkám a sprejům
Společnosti Vincentka dosáhla v loni tržeb ve výši 90,6 milionů korun, to je o 6 milionů více, než v roce 2014. „Rok 2014 byl netypický, protože jsme měnili distributora pro český trh. Novým distributorem se stala společnost Kofola a smlouvy s některými řetězci se uzavíraly až na jaře 2014, což se projevilo v drobném výpadku,“ komentoval 7% nárůst oproti předloni ředitel společnosti Vincentka Jan Šumšal.
Společnost loni téměř dohnala nejúspěšnější rok 2013, kdy vydělala 91 miliónů korun. Od dosažení této mety je dělila stagnace prodejů v Číně, snížení prodejů v Rusku a na Ukrajině. Naopak růst tržeb zaznamenala Vincentka skrze prodej pastilek, sirupů, sprejů, krémů nebo zubních past. Tento doplňkový sortiment se na celkových tržbách podílel 36 % procenty. Nejznámějšího výrobku, vody Vincentka v 0,7 l lahvích, se ročně prodá na čtyři miliony, 10 % tržeb tvoří export. Slibným trhem odbytu je zejména Slovensko, ročně se zvyšuje o 10 %, a proto je spolu s domácím trhem pro společnost prioritou.
Palec nahoru: novátorské myšlení a odvaha jsou stejně důležité jako úcta ke značce, kterou pozvedli z popela. Vždycky mám radost, když se zlatým českým značkám daří.
Jana Kubištová (Budvar)
Extenze do dalších konzumačně přitažlivějších produktů (pastilky namísto minerání vody) jsou určitě přínosem- pro obrat i pro ty spotřebitele, kteří si nechtějí užívat pitnou lázeňskou kůru. Na druhou stranu značka Vincentka je pro mě spíše spojená s léčením chrapotu a hlasivek, a to formou vnitřního požití. Na nohy bych si raději mazala Alpa francovku…ale třeba to někdo má opačně.
Barbora Krásná (Blue events)
Zuno snížila ztrátu o třicet procent
Nízkonákladová banka Zuno, která vstoupila na náš trh v roce 2011 s Equa bank, jejíž hospodářské výsledky už týden známe, a Airbank, ohlásila výsledky za rok 2015. V roce 2014 vykázala ztrátu 216 milionů Kč, tento rok ztrátu o 30 % snížila a hospodařila s - 151 miliony Kč. „V roce 2015 jsme výrazně snížili ztrátu a bance se dařilo proto, že nám kontinuálně narůstalo klientské a úvěrové portfolio, včetně refinancovaných úvěrů,“ komentoval stav ředitel Zuno Česká republika Peter Lakata. Cíle do roku 2016 je zvýšení užívání refinancovaných úvěrů a mobilních služeb banky klienty. „Důraz klademe na využívání nových aplikací pro správu kreditních karet nebo cestovních pojištění. S ohledem na rostoucí poptávku po osobním kontaktu u komplexnějších produktů Zuno jsme ve spolupráci se společností Chytrý Honza otevřeli šest nových kontaktních míst. Jejich rozšíření je plánováno i v tomto roce, “ dodává Lakata. Rok 2016 bude i ve znamení změn vlastnictví, mateřská skupina Raiffeisen Bank International jedná se zájemci poté, co z interních důvodů odstoupil plánovaný kupec, lucemburská ABH Holding. V Čechách má Zuno zhruba 280 tisíc klientů, objem nových úvěrů dosáhl loni hodnoty 540 milionů Kč, 30 % z toho tvoří refinancované úvěry.
Lidl i Albert nabízejí praxi vysokoškolákům
S nabídkou stáží pro vysokoškoláky se zájmem o retail vyrukoval letos jako první Albert, který nabízí v rámci programu Summer Internship možnost podílet se na různých firemních projektech. Program se nekoná poprvé, jedná se již o devátý ročník a stáže se budou opět konat v rámci pražské centrály. Projekt se rozběhl na začátku dubna, zájemci se mohou hlásit přes stránky Albertu v sekci Kariéra. V průběhu května společnost zašle vybraným studentům jejich projekty.
S podobnou nabídkou přichází i Lidl, ten však se vzděláváním studentů teprve začíná. Prvním bodem jejich propojení s vysokými školami jsou přednášky, na nichž zástupci společnosti diskutují v rámci ekonomických předmětů se studenty o retailu obecně a o expanzi do zahraničí. V rámci tohoto bodu poskytl Lild praxe studentům Vysoké školy ekonomické v Praze, řádově zatím se jedná o dvě diplomové práce předmětu Retail management. Jejich autorům poskytla společnost čtyř měsíční stáž ve firmě k nasbírání podkladů pro psaní.
Druhým bodem je trainee program. Vybraní studenti jakékoliv vysoké školy bez rozdílu zaměření se do 30. června mohou hlásit na dvouletý program (1. kolo začne 1. září 2016), kde se budou v pražské centrále nejdříve zaučovat a pak zastávat pozici manažera prodejny, později regionálního manažera. V rámci smlouvy je služební auto, plat 50 tisíc korun a případě úspěchu prodloužení smlouvy na neurčito. Třetí fáze programu je tříměsíční letní stáž pro studenty ekonomických zaměření se znalostí němčiny v oddělení nákupů. Tento program není novinkou, Lidl ho nabízí po několikáté v řadě. Uzávěrka pro zájemce je do 30. dubna 2016.
Sleva stokrát jinak přestává fungovat ? Nebo je potřeba přesvědčit studenty, že budoucnost je v centrálním nákupu, když trh začíná postupně ovládat pud sebezáchovy a spotřebitel začíná volat po podpoře místních výrobků ? Jako důvod nezatracuji ani elegantní řešení fatálního nedostatku kvalitní pracovní síly ochotné tuhle práci dělat. Pozitivní motivaci zájmem spotřebitele bych zde nehledala.
Jana Kubištová (Budvar)
Dobrý krok ke zvýšení image obchodu jako dobrého zaměstnavatele pro studenty. Zatím mám obavu, že pozice manažera prodejny není ta, o kterou se zájemci z vysoké školy ekonomické poperou. Snad pokud by dostali určitou míru svobody, možnost navrhovat vlastní projekty a vylepšení, prakticky je zkoušet v provozu .. prostě cokoliv, co by vybočilo z představy nudné rutinní práce.
Barbora Krásná (Blue events)
Ve zprávě je asi chyba: „… bez rozdílu zaměření se od 1. září do 30. června mohou hlásit…“ a i tak, nevím, zda je vhodné hned po zaškolení vykonávat pozici manažera prodejny. Není na to potřeba i praktických dovedností a zkušeností? Možná je to jenom zmatek v textu, nějak se mi to nezdá reálné.
Monika Hrubalová
Je dobré, když se nějaká společnost snaží podporovat praxi studentů. Dle mého názoru je také naprosto v pořádku, že to musí být oboustranně výhodné. Studenti získají praxi, naučí se ráno vstávat a přivydělají si peníze. Lidl zase na oplátku dostane „levnou“ pracovní sílu s potenciálem do budoucna si ty nejlepší ponechat. Pamatuji si, že když jsem začínal s praxí já, tak se říkalo, že čerstvý absolvent z vysoké školy bez praxe neumí ani poslat fax. Situace se zřejmě od té doby příliš nezměnila.
Martin Boček
Albert Fišerka prošel komplexní rekonstrukcí
Albert na pražské Fišerce v ulici Matějská 2352/76 prošel rekonstrukcí a nově se otevřel ve středu 27. dubna. Cílem úprav bylo vytvořit přehlednější prostor, regály byly uzpůsobeny pro potřeby všech a sníženy. Novým prvkem, který se v prodejně objevuje hojně po celé ploše, i speciálně u jednotlivých potravinových úseků, jsou LED žárovky. Interiér prodejny je navržen do černobílých barev, které doplňují tóny šedé.
Personálie
Bonami má novou strukturu a CEO Davida Šišku
Eshop s nábytkem a bytovými doplňky Bonami má nového šéfa Davida Šišku. Šiška měl od podzimu 2013 na starost expanzi firmy do Polska a na Slovensko, řídil také zákaznický servis a logistiku. Mezi jeho nové úkoly bude vývoj a spuštění mobilní aplikace pro Bonami, vstup společnosti do Rumunska nebo plánované zdvojnásobení růstu. Šiška ve funkci nahradil zakladatele Bonami Václava Štrupla, který chce posílit roli v investiční skupině Miton, pod kterou patří například Slevomat, Dámejídlo, Skrz nebo Restu, a dále se podílet na strategických rozhodnutích Bonami. „Bonami od ledna 2013, kdy jsem ho spolu s Mitonem zakládal, vyrostlo mezi největší české e-shopy. Loni jsme dosáhli na tržby 260 mil. Kč a zisk v řadu miliónů Kč, letos je cílem překonat půl miliardy korun. Tým se rozrostl na 50 lidí. Od loňského léta, kdy jsem se stal šestým partnerem Mitonu, bylo jasné, že bude třeba pozici výkonného šéfa Bonami předat,” komentuje změny Václav Štrupl.
Součástí změn je i nová vlastnická struktura eshopu. Dříve byl vlastněn Mitonem a Václavem Štruplem zvlášť, nově je 100 % vlastníkem skupina Miton. „Tyto změny jsou přirozeným vyústěním mé nové role, ve které se mám vedle Bonami více věnovat dalším projektům Mitonu či hledání nových investičních příležitostí,“ vysvětluje Václav Štrupl.
Pozvánky
Unexpected Running na Chodově
Od 2. do 30. května se v OC Chodov uskuteční zdarma 75minutové běhy různých obtížností pod patronátem ultramaratonce Miloše Škorpila a horolezce Radka Jaroše. Centrum tak navazuje na loňskou akci Unexpected Fitness. Centrum poskytne tým zkušených trenérů, speciální běžeckou zónu v prostorách centra nebo čtyři interaktivní simulátory různých druhů terénů. K dispozici budou pro běžce šatna, uzamykatelné skříňky či relaxační zóna s občerstvením. Běh vždy začne v obchodním centru a přesune se do blízkého Kunratického lesa. Typově je běhání rozděleno do šesti kategorií - pro začátečníky, pro hráče týmových sportů, pro vyznavače delších běhů, pro pokročilejší, zábavný dynamický trénink pro pokročilejší a technický trénink s ultramaratoncem Škorpilem. Za každý zdolaný kilometr zákazníky přispěje centrum na Nadaci Olgy Havlové, cílem je naběhat alespoň 7000 km. Na běhání bude možné se přihlašovat online přes speciální microsite akce, kde je i rozpis tréninků. Pro ty, co uběhnout nejvíce kilometrů, jsou připravené ceny. Akce bude slavnostně zahájena 2. května od 18 hodin za účasti patronů a dalších celebrit.
Zpravodajství z retailu a spotřební koš podporuje společnost Global Marketing a její nový projekt

Netflix zavádí poplatek za sdílení přístupu mimo domácnost, v Česku 79 Kč

Exnovináři žurnalistiku milují, přesto si odchod chválí
