Prodejce nábytku Asko, který si letos připomíná 30 let fungování na tuzemském trhu, vstupuje do nové dekády s radikální změnou marketingové strategie. Letáky, které firma vydávala každé dva týdny, budou nyní vycházet jen jednou za měsíc a nově mají obsahovat jen třetinu původních artiklů. Zbylé slevy se budou propagovat jen přes internet. Kromě toho přibude tištěný, vysokonákladový čtvrtletník o bydlení.
„Stěžejními body naší dosavadní strategie byly akční letáky s distribucí v místech našich prodejen na čtrnáctidenní bázi společně s desetivteřinovými spoty zaměřenými na výhodné nabídky nábytku. V roce 2021 jsme poprvé ve své historii upustili od takto vysoké frekvence distribuce a kompletně změnili i vizuální podobu našich letáků,“ popisuje Andrea Štěpánová, marketingová ředitelka společnosti Asko - nábytek.
„Zákazníci byli doposud zvyklí, že ve své schránce našli leták s novým akčním zbožím každých 14 dní. Od letošního roku to bude pouze jedenkrát za měsíc, a to v inovativním formátu, založeném na inspiraci. A právě inspirace je také ústředním motivem nově vzniklého čtvrtletníku o bydlení, kterým chceme zákazníkům přinášet nápady a rady, jak zařídit svůj domov, ale i reálné interiéry našich zákazníků, tipy interiérových designérů nebo rozhovory se zajímavými osobnostmi o jejich bydlení,“ říká marketingová ředitelka Štěpánová.
Nový čtvrtletník má vycházet v nákladu 820.000 kusů pro Česko a 390.330 pro Slovensko. Distribuován bude stejně jako leták do domácností v okolí prodejen, stálým zákazníkům a obchodním partnerům.
V televizi celý týden, nově i na Nově
Intenzivnější bude komunikace prodejce v televizi. Místo desetivteřinových spotů nasazovaných od čtvrtka do neděle bude Asko nově využívat formát o stopáži 30 vteřin, vysílaný v průběhu celého týdne. Pouze výjimečné akční nabídky budou komunikovány v původním formátu i čase. Dosud Asko využívalo jen televizi Prima (a na Slovensku Markízu), nově firma bude nasazovat svou reklamu také na Nově.
„Zároveň jsme chtěli být i díky spotům okamžitě a jasně rozpoznatelní od konkurence. Celou televizní komunikaci proto bude doprovázet podkresový chytlavý song, jehož plná verze bude v třicetivteřinových spotech, v desetivteřinových akčních spotech pak zazní jeho útržky,“ vysvětluje televizní strategii šéfka marketingu. Kreativa spotu vznikla inhouse, produkci obstarává agentura Knowworks.
„Změny jsme provedli i ve venkovních reklamních formátech,“ doplňuje šéfka marketingu. Venkovní kampaň bude letos probíhat po čtyři měsíce, a to v lednu, březnu, květnu a září, ve všech městech, kde má Asko prodejny. Prodejen má firma v Česku nyní 13. „Zvolili jsme mix formátů, od billboardů a bigboardů přes CLV ve venkovním prostoru i metru až k QS foliím na MHD.“

Venkovní reklamní formáty nábytku Asko

Venkovní reklamní formáty nábytku Asko
Marketingové akce Aska v průběhu roku pak kromě internetu využijí i rádio, třeba formou ranních soutěží na Evropě 2.
Asko - nábytek je součástí rodinné podnikové skupiny Porta se sídlem v Německu, na český trh firma vstoupila v roce 1991, kdy otevřela první prodejnu v Praze. Ve 13 prodejnách po celém Česku nabízí kompletní sortiment vybavení domácnosti, bytových doplňků a kuchyní na míru. Od roku 2009 provozuje také e-shop.

Čestmír Strakatý odchází z Reflexu, opouští Prostor X

Z ČT odchází Alžběta Plívová, vedoucí komunikace a autorka ČT Edu

Petr Dvořák: Dvanáct let v čele České televize byl prime time of my life
