V úterý 21. ledna 2020 proběhne v pražském kině Atlas další ročník Digiveletrhu, naší každoroční přehlídky, co komunikační agentury chystají na další rok. Agentury i klienti, můžete se hlásit.

Nábytek Kika plánuje do roka otevřít prodejnu v Hradci Králové

Kika v pražské Galerii Butovice

Dvoupatrová Kika v pražské Galerii Butovice funguje už rok

Rakouský prodejce nábytku Kika hodlá dál rozšiřovat svou prodejní síť v Česku. Kamennou prodejnu plánuje mít v každém krajském městě. „Prioritou pro nejbližší budoucnost je Hradec Králové,“ řekl v pátek novinářům šéf Kiky pro Česko a Slovensko Jakub Střešík. V Hradci by se podle něj mělo otevírat do roka. Prodejen v Česku má zatím řetězec devět - tři v Praze, po jedné v Brně, Ostravě, Olomouci, Plzni, Liberci a Českých Budějovicích.

Jakub Střeštík

Jakub Střeštík

Kika v těchto dnech bilancuje rok provozu své třípodlažní provozovny v nákupní Galerii Butovice v Praze, kde pracuje 55 lidí. Tu dosud navštívily statisíce zákazníků, celkový počet zákazníků ve všech provozovnách Kiky dosáhl 3,5 milionu.

„Nyní na pobočce v Nových Butovicích usilujeme o rozšíření skladových prostor, abychom mohli nabízet ještě více produktů k okamžitému prodeji. Bestsellerem je křeslo Scotty, které lze zakoupit v osmi barevných variantách. Rádi si k nám zákazníci chodí vybírat i kuchyně, které plánujeme na míru. Oblíbené je také sezónní zboží jako zahradní nábytek či vánoční a velikonoční dekorace,“ přibližuje Aneta Uhlíková, vedoucí marketingového oddělení Kiky.

„Za loňský rok si Kika v Česku ve svém obratu polepšila o 12 % na 2 miliardy Kč. Vedle obchodního domu v Butovicích jsme otevřeli také novou pobočku v Českých Budějovicích a úspěšně jsme rozeběhli online prodej,“ uvádí ředitel Střeštík. Jak doplnil pro Médiář, na prodej přes internet připadá zhruba 5 % celkového obratu, cílem je pohybovat se mezi 5 až 10 %. Zároveň 80 % objednávek přes internet představuje rozvoz, ve 20 % případů si zákazníci objednané zboží vyzvedávají sami.

„Snažíme se odstoupit čistě od komunikace slev. Slevy sice budou dál nedílnou součástí naší propagace, ale chceme komunikovat také poradenství. Snažíme se prodat ne vždy jen to, co zákazník chce, ale co potřebuje,“ přiblížil aktuální prodejní a marketingovou strategii ředitel Kiky. „Říkáme, že nejsme pro horních deset tisíc, ale zároveň že kvalita něco stojí.“ Rakouský řetězec na českém trhu dál pracuje s kreativní agenturou Kristián, PR mu zajišťuje Médea.